Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Czy mozna zakodować licznik od m3 by prawidłowo funkcjonował w 330i. :mrgreen:

 

Pzdr,

Opublikowano
Przerabiałem temat z tym, że 328Ci i licznik od skrzyni SMG. Cały czas palił się błąd skrzyni, nie do usunięcia. Myślę, że w przypadku M3 z ręczną przekładnią będzie działał. Jeśli chcesz uniknąć kropki przy przebiegu to zmień od razu moduł świateł :)
Opublikowano
Działać działa ale jest problem z prędkością, pokazuje tak jak w zwykłej 330i - czyli przekłamuje bo inna jest skala w 330i a inna w M3
Opublikowano
"poltec" wiesz to "z autopsji ??.. Takie zachowanie było by co najmniej dziwne. Moduły ABS/ASC będące źródłem sygnału prędkości pojazdu są raczej takie same. Jeśli jednak się mylę to wystarczy prosty układ zmieniający częstotliwośc pulsów.
Opublikowano

Z tego co mi wiadomo różnica może występować jedynie gdy średnica koła jest inna, a wiadomo m3 ma inna średnice (większe kola). Jeśli to byłby jedyny problem z przekładką to da się to ominąć za pomocą NCS. Nigdy tego nie robiłem ale wydaje mi się, że ten fragment pliku by cię zainteresował:

K_ZAHL_TACHO

4961_imp/km

K_ZAHL_TACHO_KOMPL

4961_imp/km

K_ZAHL_WEG

4912_imp/km

K_ZAHL_WEG_KOMPL

4912_imp/km

Tak wygląda w 320D, Jeśli coś podobnego znajdziesz w tym liczniku od m3, to wystarczy to tylko odpowiednio poustawiać do średnicy kół. Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź muszę skonfigurować NCS i będę informował na bieżąco jak postępy.

Jest jeszcze jedna sprawa obrotomierz w M3 jest do 9 tys.

Opublikowano
Opublikowano

Jeśli chodzi o tzw. współczynnik "K" liczony do dystansu to ma on niewiele wspólnego ze wskazywaną prędkością (przynajmniej ja korelacji nie zauważyłem :).

Jeśli chodzi natomiast o obroty to z całą pewnością przekłamania nie będzie ;-).

 

Są tylko dwie opcjie

 

1) Nie będzie działać wcale

2) Wszystko będzie tak jak ma być :)

 

Dlaczego ?. Obroty lecą po CAN'ie

Opublikowano
Już wiem jakim sposobem działają. Do oryginalnych zegarów 330i są założone tarcze od M3. Spróbuje pobawić się żeby zmienić wskazania prędkości.
Opublikowano

jeśli zamierzasz zmienić wskazania prędkości przez przekodowanie to zapomnij. Sygnał dla liczników jest zawsze taki sam i pochodzi (jak na początku pisałem) z ABS/ASC. W związku ze związkiem zegary wiedzą gdzie ma być wskazówka (nie ma kalibracji przez kodowanie) i tyle. Jeśli masz zamienione tarcze to nic nie poradzisz.

 

To jest piękno elektroniki ;-). Jedno co można tutaj napisać (bo tego forum pewnie nikt nie czyta, a na pewno nie odpowiada na pytania :D ), to to że wsp. K jest używany tylko do liczenia dystansu. Od czasu E30 (być może wcześniej też jednak nie sięgałem aż tak dalego) liczba pulsów czyki stała - f/km[h] , jest niezależna od wersji pojazdu. Natomiast dystans i przeliczenia dla robione przez OBC są jak najbardziej zależne od K (które z koleii jest zależne od przełożenia dyfra)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.