Skocz do zawartości

PROSZE O POMOC PROBLEM TDS


krolikbmw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z bmw 525tds a wiec tak... po pierwsze cieknie mi z wtrysku sterujacego ale pisze poprostu bo moze to pomoc. Jade autem ok. 130-150km/h i na zegarach podnosi mi sie temperatura a nastepnie wskakuje na czerwone pole, zatrzymuje auto podnosze maske do gory naciskam na weze i sa cieple ale mozna je nacisnac, odkrecam korek od wlewu plynu a woda nie jest zagotowana na zegarach wskaznik na czerwonym polu :/. Temperatura na wskazniku wraca na rowno czyli najprawdopodobniej 90stopni i jade spokojniej np.do 80km/h po chwili to samo wskazowka lekko sie odchyla zatrzymuje auto na poboczu i gasze silnik ale wskazowka nie jest jeszcze na czerwonym polu przekrecam zaplon bez odpalania silnika a wskazowka na czerwonym, woda nie jest zagotowana.Visco nowe juz drugie wskazowka na czerwonym a visco sie nie zalacza tak samo wiatrak ktory jest przed chlodnica elektryczny co to moze byc? dziekuje za wszystkie odpowiedzi pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej tak nie zwrocilem uwagi ale napewno byl sprawdzana i jest drozna chociaz moge to jeszcze sprawdzic. Jak zapale auto i zlapie prawidlowa temperature czyli 90stopni to powinna juz byc cala ciepla?

zaraz po dojściu do normalnej temperatury -- nie

ale jak już leci na czerwone to tak

wygląda na to że układ zapowietrzony a powinien odpowietrzać się sam -- czyli gdzieś coś zatkane

a jak działa ogrzewanie ???

no i czy masz strumyk przelewowy w zbiorniczku ? jak nie to pompa padła

zresztą z pomą to możesz mieć taki numer że plastikowe śmigiełko może być oberwane na oście i puki zimno to kręci a jak jest gorąco to się ślizga na oścce

a wtrysk rozkręć i uszczelń -- jest trocha roboty ale da się zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najlepiej sprawdzic ta pompe wody? wyjmowal mechanik i powiedzial ze jest ok. W aucie jest cieplo nawet bardzo gdy wlacze ogrzewanie wtrysk ma mi uszczelnic, myslal jeszcze ze moze to wina czujnika temperatury?

niech zmierzy , powinien od tego zacząć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem podobny problem z moim poprzednim autkiem (2.5TDS) ... jak jeździłem poniżej 140km/h a nawet stojąc w korkach , to wszystko było OK, ale jak tylko pojechałem ponad 140km/h to właśnie taki objaw.... wskazówka leciała na czerwone. Jeździłem tak ponad 1.5 roku aż do momentu kiedy biała chmura z wydechu obwieściła koniec głowicy.

Generalnie w TDSie trzykrotnie walczyłem z głowicą w ciągu 6 lat użytkowania i dlatego przeczulony byłem na każdy milimetr wychylenia się wskazówki na prawo od pionu. W obecnym 530d o głowicy zapomniałem :) .... bo w tym inne sprawy zabierają mi spokój :)

Pozdrawiam

Memento Mori :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy glowica byla regenerowana dalem za regeneracje 1900zl. Mam cicha nadzieje ze to albo czujnik albo uklad chlodzenia gdzie przytkany auto jezdzi tylko od mechanika do mechanika i nic wiecej:/ wlozylem juz w nie tyle kasy ze przegiecie... szkoda slow dziekuje za wszystkie rady pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie włącza się ani wisco ani wiatrak, a twierdzisz, że są sprawdzone - to znaczy, że temperatura w ukladzie nie jest tak wysoka, jak alarmuje wskaźnik - termostat OK, pompa OK.

Płynu nie ubywa, nie wywala, węże nie są twarde, w płynie chłodniczym nie ma oleju a w oleju silnikowym nie ma płynu i nie robi się "mleko" - czyli głowica OK.

Rada: wywal czujnik dla zegarów /nr 7 na schemacie/ , załóż nowy i wykasuj błędy.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG71&mospid=47396&btnr=11_1329&hg=11&fg=15

 

Jak to nie pomoże, to chłodnica do płukania /a najlepiej nowa/, nowy termostat /najlepiej Wahler/ i nowa pompa wody. Jeśli nie masz opisanych wyżej objawów padniętej głowicy to zapomnij o niej.

Napisz jak poszło :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chcialem jeszcze cos dodac. Mechanik to tym jak wskazowka pokazala maxymalna temperature i zatrzymalismy auto otworzyl zbiornik z woda ktora nie byla zagotowana tak jak napisalem, poczekalismy az temp. spadnie odkrecilismy jeszcze raz korek i patrzymy ze jest malo bylo (przed wyjazdem zalany byl na full na 100%) ale dolalismy bo myslelismy ze moze zaciagnal wode we wszystkie weze itd.. odstawilismy auto do niego do garazu. Po nocy mechanik zajrzal do auta odkrecil korek od zbiorniczka a tam prawie nie bylo wody!! Po odpaleniu auta nie widac zadnego wycieku tak samo jak stoi nigdzie nie kapie nie ma poprostu zadnego sladu.... Wody w oleju nie ma na 100%, po za tym auto na zimnym silniku elegancko odpala nie kopci i chodzi rowniutko. Z tego co zauwazylem czesto mialem mokra podloge pod nogami pasazera z przodu nie wiem czy jest to zwiazane z moim problemem. Od poczatku gdy kupilem auto mialem problem z grzaniem przy wiekszych predkosciach. Prosze o jakies rady pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli znika ci płyn to masz przyczyne tego przegrzewania. Ale musisz ustalić GDZIE znika?

Możliwe , że masz zapowietrzony układ i z jakiegos powodu nie udaje sie go wam odpowietrzyć.

 

Płyn z układu potrafi wyparowywać z gorących powierzchni tak szybko , że ciężko czasem znaleźć gdzie cieknie.

 

Jeśli masz mokro w aucie to możliwe , że przecieka nagrzwenica a płyn zbiera się pod tapicerką podłogi. Jeśli tak to współczuję bo roboty z wymianą kupa. Ale powinna osiadać para na szybach wewnątrz auta.

 

Czasem mokro pod nogami pasażera jest z powodu przerdzewiałego podszybia i do środka wpada woda deszczowa. Ale czy to jest wersja europejska czy anglik?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to wersja europejska, podszybie nie jest pognite, kurde juz tak mnie wkurza to przegrzewanie przy wiekszych predkosciach ze mam juz tego dosc wpakowane jest tyle kasy ze mialbym drugie takie e39:P no ale trudno. Na chwile obecna wlasnie jestem w anglii z moim samochodem i musze koniecznie to zrobic jak najlepiej mozna sprawdzic ta przyczyne ginacej wody?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź korek chłodnicy. Upewnij się , że jest bezwzględnie szczelny. Możesz podłozyć dodatkowy oring pod niego dla pewności.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie do końca tak jest. Nieszczelny korek nie musi przeciekać tylko wylatują z niego opary a podczas jazdy wiatr nadąża je chyba odwiewać i nie ma żadnego śladu. < jedynie troszkę białego nalotu przy samym korku>

Wiem bo tak miałem. Znikało około 1 litr na 150km. Po uszczelnieniu nie muszę dolewać płynu od roku.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. Koledzy czy moze byc wina głowicy ze znika ten plyn i to grzanie ale woda sie nie gotuje? NIe ma wody w oleju ani odwrotnie auto nie kopci na bialo nie szarpie silnikiem tak jak mialem kiedys jak bylo mikro pekniecie od rana ledwo odpalala i okropnie kopcila na bialo i trzeslo calym autem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Brak obiegu. Ale po tylu zabiegach to dochodzę do wniosku , że chyba masz kiepskiego mechanika.

Brak obiegu to albo pompa wody albo termostat albo zapchany układ albo zapowietrzony.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.