Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
kiedyś tu na klubie przeczytałem że ponoć szybkie odparowanie przedniej szyby wspomagane jest grzałką elektryczną w ogrzewaniu

ale czy to prawda ?

czy ktoś rozbierał ogrzewanie i widział grzałkę ???

może to jest przyczyna różnego koloru kontrolki ?

że jak grzałka spalona to kontrolka czerwona ???

 

 

Witaj, Dajan.

Jak pisałem wcześniej to w serwisie Inchcape, elektronik naciągnął mnie na sprawdzenie klimy i twierdził że ten program współpracuje z klimą, dobrze pamiętam, że po naciśnięciu klawisza odraszanie przedniej szyby załączało mnie z automatu podświetlenie klimy a więc załączało klimę, ale też miałem większy nadmóch, tłumaczył mnie to elektronik że klima osusza powietrze i dlatego szybciej to usuwa parę z szyby. Dlaczego powyżej napisałem, że wytargam alternator, bo jak wszystko było dobrze to napięcie na aku miałem 14,5V a teraz mam na granicy 14,0V. Czytałem że ktoś miał problemy ze skrzynią automatyczną i wszędzie szukał pomocy i bez skutku, naprawił alternator i problem znikł. Wygląda na to, że jest w tym aucie sporo przekaźników które nie działają prawidłowo lub wcale poniżej prawidłowo pracującego alternatora, i to jest znak że trzeba zaczynać od prawidłowego napięcia na aku, a ma być 14,5V. Nie mam garażu, i dlatego nie będę demontował alternatora w mróz, i poczekam na lepszą pogodę. Pracowałem jako mechanik na ciężarówkach i w aucie nie ma nic poza elektroniką czego nie naprawiałem, jest tylko problem dostępu, a tego w osobówkach jest przerażający brak, trzeba zawsze demontować coś aby się dostać do tego co potrzeba. Jak masz ochotę podyskutować to napisz [email protected]

Józef

Opublikowano

drogi Józefie zraziłem się do pisania z kimś szczególnie poza forum po tym jak po kilku latach pisania z pewnym P z Katowic on stwierdził czemu zwracam się do niego "ty" skoro on ma już 60 pare lat ...

a dodam że że ja mam 43 lata więc nie pisał z nim jakiś 12-letni gnojek

możesz go sobie poszukać w części poświęconej e60

Opublikowano
Co prawda u mnie odkąd kupiłem to odmrażanie przedniej i ogrzewanie tylnej miałem zawsze pomarańczowe i nie robiłem z tego problemu bo wydaje się, że wszystko działa jak należy.

Dodatkowo ostatnio odkryłem, że kiedy klimatronik jest na AUTO to nie wskazuje prędkości nadmuchu. Też to uznawałem za normę dopóki nie przejechałem się inną i tam w trybie AUTO była pokazana prędkość nadmuchu.

Chociaż na razie chyba nic nie będę kombinował, bo wszystko działa ok, a jak się zacznie kombinować to tylko można coś naprawdę popsuć.

 

I u mnie jest tak samo z tym odmrażaniem szyb, ale w trybie AUTO również pokazuje mi prędkość nadmuchu a co do kolorów to wrzucam zdjęcia

 

http://img534.imageshack.us/img534/6454/zdjcie036u.jpg

http://img35.imageshack.us/img35/8079/zdjcie037fv.jpg

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapewne chodzi o przycisk "A" w kółku ze strzałek.Pod tym przyciskiem są trzy funkcje:

1.Obieg otwarty-zaciągane jest powietrze z zewnątrz.

2.Tryb automatyczny-gdzie zaciągane jest powietrze z zewnątrz,ale gdy zostanie wykryte syfiaste powietrze to zaciąganie powietrza z zewnątrz jest zamykane a włącza się obieg wewnętrzny.Co do działania tej funkcji to mam mieszane uczucia.

3.Obieg wewnętrzny/zamknięty-powietrze krąży w środku auta,nie zaciągane jest z zewnątrz.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
co oznacza 3 przycisk z prawej strony nigdy ich nie uzywalem?

 

służy do przełączania obiegu zamkniętego w samochodzie, z tym że pierwsza pozycja z literką A jest na zasadzie automatu, jeśli czujnik wyłapie nieświeże powietrze na zewnątrz to sam przełącza nadmuch na obieg zamknięty druga opcja to włączenie ręczne

 

 

 

Edit: sorki nie doczytałem ostatniej strony, że juz jest odpowiedź

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
drogi Józefie zraziłem się do pisania z kimś szczególnie poza forum po tym jak po kilku latach pisania z pewnym P z Katowic on stwierdził czemu zwracam się do niego "ty" skoro on ma już 60 pare lat ...

a dodam że że ja mam 43 lata więc nie pisał z nim jakiś 12-letni gnojek

możesz go sobie poszukać w części poświęconej e60

 

Witam.

 

Ja jestem z 1948r. i masz rację, ja też z bufonami nie rozmawiam, preferuję formę per-ty. Jeżeli ktoś ma nawet 18 lat i zwraca się do mnie per-ty, bo ma problem, to mu pomagam, a wyniosłość jest dla głupków, bo w ten sposób chcą się dowartościować (tytuły przed nazwiskiem itd.), Ja wiem co potrafię i znam swoją wiedzę, i to mnie wystarczy.

Józef.

Opublikowano
Serwis twierdzi że wszystkie auta mają kontrolki pomarańczowe i jest nie możliwe aby były zielone

Bo to jest prawda.

 

Miałem okazję sprawdzić w kolejnym samochodzie kolory przycisków (E39, 528iA touring, 1997) i też kontrolka nawiewu na przednią szybę i ogrzewanie tylnej są pomarańczowe.

Opublikowano

Przeprowadziłem właśnie test mojego auta zaparkowanego pod chmurką.

Zacznijmy od TEMPERATURY zewnętrznej, bo to jest niezmiernie ważne przy testowaniu climatronika.

Tak więc jest ona +2stC. Jest to temperatura ZA NISKA do uruchomienia sprężarki klimy, tak więc niektóre funkcje są nieczynne. Nie działa np. przycisk MAX, który ma zadanie uruchomienia wszystkich możliwych funkcji w celu schłodzenia wnętrza auta. Włączenie przycisku (podświetlonego na zielono) klimatyzacji, włącza funkcję (przycisk się podświetla) jednak bez efektu - trzeba o tym pamiętać (!).

Kto myśli że sprężarka klimatyzacji zasprzęgla w temperaturach minusowych jest w błędzie :nienie:

 

Zastanawia mnie czy, kiedy temperatura otoczenia osiągnie wyższą wartość to kolor przycisku zmieni się.

Wszystkie przyciski są zielone za wyjątkiem ODPAROWANIA SZYBY PRZEDNIEJ oraz PODGRZEWANIA TYLNEJ SZYBY, które to są pomarańczowe.

Nigdy wcześniej nie zwracałem na to uwagi.

 

Do Pana Józefa : a czy przypadkiem nie ma Pan problemu z tzw. jeżem i ów silny nadmuch nie jest poprostu za słaby? Zimą musimy wziąć pod uwagę także to że wiecznie mamy mokre wycieraczki i wtedy szyby dłużej są zaparowane. Oczywiście odparowanie nie trwa 5 minut, myślę że u mnie do pełnej minuty najdłużej (normalnie jakieś 15 sekund).

Opublikowano
Zastanawia mnie czy, kiedy temperatura otoczenia osiągnie wyższą wartość to kolor przycisku zmieni się.

Wszystkie przyciski są zielone za wyjątkiem ODPAROWANIA SZYBY PRZEDNIEJ oraz PODGRZEWANIA TYLNEJ SZYBY, które to są pomarańczowe.

Nigdy wcześniej nie zwracałem na to uwagi.

 

Nie ma takiej opcji aby kolory Sie zmieniły wraz ze zmianą temperatury :mad2: zawsze tak było i niech tak zostanie, chyba nie ma sensu drążyc dłużej tego zagadnienia

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Przeprowadziłem właśnie test mojego auta zaparkowanego pod chmurką.

Zacznijmy od TEMPERATURY zewnętrznej, bo to jest niezmiernie ważne przy testowaniu climatronika.

Tak więc jest ona +2stC. Jest to temperatura ZA NISKA do uruchomienia sprężarki klimy, tak więc niektóre funkcje są nieczynne. Nie działa np. przycisk MAX, który ma zadanie uruchomienia wszystkich możliwych funkcji w celu schłodzenia wnętrza auta. Włączenie przycisku (podświetlonego na zielono) klimatyzacji, włącza funkcję (przycisk się podświetla) jednak bez efektu - trzeba o tym pamiętać (!).

Kto myśli że sprężarka klimatyzacji zasprzęgla w temperaturach minusowych jest w błędzie :nienie:

 

Zastanawia mnie czy, kiedy temperatura otoczenia osiągnie wyższą wartość to kolor przycisku zmieni się.

Wszystkie przyciski są zielone za wyjątkiem ODPAROWANIA SZYBY PRZEDNIEJ oraz PODGRZEWANIA TYLNEJ SZYBY, które to są pomarańczowe.

Nigdy wcześniej nie zwracałem na to uwagi.

 

Do Pana Józefa : a czy przypadkiem nie ma Pan problemu z tzw. jeżem i ów silny nadmuch nie jest poprostu za słaby? Zimą musimy wziąć pod uwagę także to że wiecznie mamy mokre wycieraczki i wtedy szyby dłużej są zaparowane. Oczywiście odparowanie nie trwa 5 minut, myślę że u mnie do pełnej minuty najdłużej (normalnie jakieś 15 sekund).

Witam.

Jak pisałem wyżej kupiłem auto to miałem silny nadmuch na przednią szybę i wszystkie kontrolki na panelu klimy na zielono żadnych czerwonych czy pomarańczowych, naciśnięcie klawisza odraszania przedniej szyby załączało bardzo silny nadmuch i z automatu klimę, teraz tego nie ma. Jeżeli z lewej strony na panelu załączę nadmuch na szybę i przyciskami wysteruję maksymalny nawiew, następnie załączę z prawej strony odraszanie przedniej szyby to nie ma żadnej rużnicy, to po co by był ten klawisz. Dmuchawa ma dwa uzwojenia i to właśnie jedno nie działa, a dmuchawa pracuje na półobrotach nawet po załączeniu na maksa. Co do jeża to co wyczytałem to wszyscy piszą że jak padnie to nie wyłącza dmuchawy, u mnie wyłącza, ale może być tak że nie dochodzi sterowanie na pełną moc, albo w jeżu jest ta opcja uszkodzona.

Opublikowano
drogi Józefie zraziłem się do pisania z kimś szczególnie poza forum po tym jak po kilku latach pisania z pewnym P z Katowic on stwierdził czemu zwracam się do niego "ty" skoro on ma już 60 pare lat ...

a dodam że że ja mam 43 lata więc nie pisał z nim jakiś 12-letni gnojek

możesz go sobie poszukać w części poświęconej e60

 

Witam.

 

Ja jestem z 1948r. i masz rację, ja też z bufonami nie rozmawiam, preferuję formę per-ty. Jeżeli ktoś ma nawet 18 lat i zwraca się do mnie per-ty, bo ma problem, to mu pomagam, a wyniosłość jest dla głupków, bo w ten sposób chcą się dowartościować (tytuły przed nazwiskiem itd.), Ja wiem co potrafię i znam swoją wiedzę, i to mnie wystarczy.

Józef.

no to tyla dobrze że zawodowy kierowca z zawodowym kierowcą umią się dogadać

dzięki za te słowa

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
podepnę sie pod temat. Dmuchawa ustawiona na max pracuje tak jakby było może ze 30% wydajności. Usunąłem filtry kabinowe spod maski i to niewiele dało. Może jest gdzieś jeszcze jakis filtr który to blokuje? Jeż jest ok. Najzwyczajniej brakuje pary. Ma ktos jakiś pomysl na rozwiązanie tego problemu?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
podepnę sie pod temat. Dmuchawa ustawiona na max pracuje tak jakby było może ze 30% wydajności. Usunąłem filtry kabinowe spod maski i to niewiele dało. Może jest gdzieś jeszcze jakis filtr który to blokuje? Jeż jest ok. Najzwyczajniej brakuje pary. Ma ktos jakiś pomysl na rozwiązanie tego problemu?

 

Ja zauważyłem że jak jest dobrze nagrzane auto i wcisnę klawisz MAX to dmuchawa pracuje bardzo głośno i z automatu załącza klimę , natomiast wciśnięcie klawisza odparowania przedniej szyby dmuchawa niemal o połowę siada, a więc dmuchawa i jeż są OK. natomiast w takim razie coś siedzi w oprogramowaniu panelu klimy lub jakiś czujnik, że nie mam tak dużego nadmuchu na przednią szybę i nie załącza klimy z automatu po wciśnięciu klawisza przedniej szyby. Zauważyłem coś jeszcze, może ktoś się z tym spotkał i poradził sobie, a mianowicie, napięcie na alternatorze mam 14,25V na akumulatorze 14,15V na zapalniczce 13,7 i tyleż pokazuje komputer, co może być tego powodem? Pytam nie dlatego, że nie mogę znaleść, tylko po co wyważać otwarte drzwi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.