Skocz do zawartości

316 Problem z obrotami silnika i szarpaniem


Robertss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niedawno stałem się posiadaczem BMW E36 316. OD pewnego czasu mam problem z silnikiem. Po zagrzaniu nie trzyma wolnych obrotów (z tego co wiem jest to wina silniczka krokowego), ale pozostaje drugi problem. Samochód po zagrzaniu jakby przerywa i szarpie, nie reaguje prawidłowo na pedał gazu, dopiero po wciśnięciu gazu w deskę zaczyna ciągnąć i przy tym tak dziwnie przerywa. Zaczyna normalnie pracować dopiero po przekroczeniu 4.5tyś obrotów. W czym tkwi problem?

Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo. Wymieniłem przepływomierz, zatkałem lewe powietrze w rurze dolotu i problem ustał (falowanie obrotów), ale po jakimś czasie znowu wrócił. Mój silnik tez "muli", nie reaguje prawidłowo na pedał gazu, ma drastyczne spadki i falowanie mocy. Z tego co wyczytałem z tysięcy postów na ten temat jest to najprawdopodobniej spowodowane uszkodzonym czujnikiem położenia wałka, albo czujnikiem spalania stukowego (możliwe też, że uszkodzona jest sonda lambda, ale w takim przypadku wzrosłoby spalanie, czego u mnie nie ma całe szczęście). Ja już się poddałem i nie mam siły dalej sam walczyć z tym i w tym tygodniu jadę oddać auto na diagnostykę i naprawę do elektronika, to napisze co mi powiedział.
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to samo u siebie E36 1.8 M40. Dziwna praca silnika przerywanie, silni nie ciągnął z dołu. Diagnostyka komputerowa nic nie pokazała. Więc przejrzałem układ zapłonowy. Kopułka i palec OK ale przewody i świece poszły do wymiany. Przewody trochę drogie bo dałem 450zł za Boscha. Powiem tyle po tej operacji silnik pracuje jak należy i ma moc jak należy. Polecam zacząć od najprostszych rzeczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zdążyłem się zorientować pasowałoby wymienić świece, przewody, czujnik położenia wału, przepływomierz, lambdę i ponadto wyczyścić krokowca.

Wydaje mi się że podjadę na diagnostykę, bo wymienie połowę elektroniki a i tak może być kaszana z tym autem.

A jeszcze jedno pytanko, to BMW posiada złączę OBD2?

Szkoda że po tych objawach nie da się jednoznacznie określić co boli Buńkę.. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno pytanko, to BMW posiada złączę OBD2?

 

NIE

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.