Skocz do zawartości

316 Problem z obrotami silnika i szarpaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Niedawno stałem się posiadaczem BMW E36 316. OD pewnego czasu mam problem z silnikiem. Po zagrzaniu nie trzyma wolnych obrotów (z tego co wiem jest to wina silniczka krokowego), ale pozostaje drugi problem. Samochód po zagrzaniu jakby przerywa i szarpie, nie reaguje prawidłowo na pedał gazu, dopiero po wciśnięciu gazu w deskę zaczyna ciągnąć i przy tym tak dziwnie przerywa. Zaczyna normalnie pracować dopiero po przekroczeniu 4.5tyś obrotów. W czym tkwi problem?

Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam.

Opublikowano
Mam to samo. Wymieniłem przepływomierz, zatkałem lewe powietrze w rurze dolotu i problem ustał (falowanie obrotów), ale po jakimś czasie znowu wrócił. Mój silnik tez "muli", nie reaguje prawidłowo na pedał gazu, ma drastyczne spadki i falowanie mocy. Z tego co wyczytałem z tysięcy postów na ten temat jest to najprawdopodobniej spowodowane uszkodzonym czujnikiem położenia wałka, albo czujnikiem spalania stukowego (możliwe też, że uszkodzona jest sonda lambda, ale w takim przypadku wzrosłoby spalanie, czego u mnie nie ma całe szczęście). Ja już się poddałem i nie mam siły dalej sam walczyć z tym i w tym tygodniu jadę oddać auto na diagnostykę i naprawę do elektronika, to napisze co mi powiedział.
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano
Ja nie wiem czy w ogóle kontrolka "check" jest w e36, bo mnie się nic nie zapalało nawet jak odłączałem przepływomierz. A błędy wyjdą na pewno jak coś nie działa tak jak powinno.
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano
Ja miałem to samo u siebie E36 1.8 M40. Dziwna praca silnika przerywanie, silni nie ciągnął z dołu. Diagnostyka komputerowa nic nie pokazała. Więc przejrzałem układ zapłonowy. Kopułka i palec OK ale przewody i świece poszły do wymiany. Przewody trochę drogie bo dałem 450zł za Boscha. Powiem tyle po tej operacji silnik pracuje jak należy i ma moc jak należy. Polecam zacząć od najprostszych rzeczy.
Opublikowano

Z tego co zdążyłem się zorientować pasowałoby wymienić świece, przewody, czujnik położenia wału, przepływomierz, lambdę i ponadto wyczyścić krokowca.

Wydaje mi się że podjadę na diagnostykę, bo wymienie połowę elektroniki a i tak może być kaszana z tym autem.

A jeszcze jedno pytanko, to BMW posiada złączę OBD2?

Szkoda że po tych objawach nie da się jednoznacznie określić co boli Buńkę.. :roll:

Opublikowano
Zacznij od najprostszych rzeczy. Podłączenie pod komputer potem iskra(świece, przewody, kopułka i palec) i tak dalej. Po co od razu rozbierać cały silnik :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.