Skocz do zawartości

e36 m43b16 wolno opadajace obroty przy dojezdzaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak w tytule. Przy dojezdzaniu do swiatel wrzucam na luz a tu 1100 lub 1200 na obrotomierzu, jak kola przestaja sie juz krecic mijaja z 2-3 sekundy i powoli sie normuja ale tez tak jakos dziwnie schodkowo. Czy to normalne no chyba nie dodam ze nie raz jest normalnie!! czyli luz i sa na poziomie 880 filmiki moze nie sa za rewelacyjne i nie oddaja tego jak to nieraz bywa w mej bawarce

 

http://www.youtube.com/watch?v=1og1p8YiCfQ

 

http://www.youtube.com/watch?v=zSyqk8It6QQ

 

moze ktos wrzucic jak jego auto sie zachowuje chodzi mi szczegolnie o jechanie okolo 5km/h i calkowiete zatrzymanie chce zobaczyc jak inne bawarki chodza ze maja podwyzszone obroty.

 

( Nawet jak stoje na spadzie ulica leci w dól mam wcisniety hamulec obroty 880 puszczam sam hamulac 1-2 m ujedzie 1100-1200 i znowu stop powoli schodza tak schodkowo nie równomiernie i gładko )

 

wydaje mi sie ze moze byc to czujnik polozenia przepustnicy ale to co napisalem kapke wyzej w nawiasie wyklucza to poniewaz nie jest ona w zaden sposob otwierana

Opublikowano
guma jest ok z 4 moze 5 miesiacy temu kupiona 165 zł krokowy jest u mnie z przodu przepustnicy tzw regulator biegu jalowego musi byc chyba dobry bo on mi te obroty normuje-stabilizuje nie mam falowan tylko wolne opadanie od 1200 do 880 lub ich podnoszenie sie. Zobaczymy jeszcze wszystko sprawdze choc robilem to z 10 razy :p
Opublikowano
jesli moge cos poradzic to jesli obroty silnika reaguja na wcisniecie pedalu hamulca nawet jak stoisz w miejscu to jakies problemy z serwem , sprawdz weze na serwie wszystkie moze jest nie szczelne
Opublikowano

nawet jak pompuje hamulec na postoju nic sie nie dzieje stoja w miejscu.

chyba zle mnie zrozumiales moze tez troche napisalem zawlekle chodzi o to ze jak samochod stoi z górki na wcisnietym hamulcu obroty 880, puszczam hamulec po czym auto zaczyna sie toczyc i po tym przejechaniu z 2-5m obroty w góre ostatnio nawet do 1300, po czym znowu sie zatrzymam, obroty powoli tak schodkowo schodza do tych 880.

 

to jest moj 5 lub 6 samochod w zadnym tak wczesniej nie mialem, jesli ktos powie ze to ma ulatwic zmiane biegu na wyzszy aby nie bylo szarpania OK na wyzszych biegach ale nie przy 5 km/h.

 

Nawet w czasie jazdy 2 bieg okolo 30km/h jest odczówalne kiedy jak sie zwalnia kiedy obroty juz pchaja autem od 1300 i powoli sie uspokajaja wlasnie z takim podszarpywaniem i trzeba go uciszac poprzez wcisniecie sprzęgła

 

Pozstaram sie bardziej profesionalnie nagrac film moze jeszcze w tym tyg

 

pozdro

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam.Mam to samo u siebie tylko ze jak wezmę na luz to u mnie obroty trzymają sie rzędu 1500-1900/min .Mam inst. gaz ( niestety ale 1 -gen),narazie brak funduszy na lepszy,lecz wiem ze u mnie jest guma przepływomierza do wymiany bo cała jest zaklejona tasmą,po wypięciu kostki z krokowca auto nie reaguje na to w żaden sposób, cały czas te obroty są,po kilku sekundach ( na gazie) opadają w granicach od 500 do 700 obr/min.Co do krokowca musi być konieczni taki sam numerycznie jak u mnie jest ? Czy moze byc z innymi numerami,bo patrzę i wyglądają tak samo,tylko jakis odcinek numerów jest inny.Pozdrawiam
Opublikowano

a oto czesc dalsza jak to wygląda i moje pytanie:

http://www.youtube.com/watch?v=0yfZF2k12Rw

 

poczatek jak auto dojezdza do poprzedzajacego innego auta w korku z gorki jak obroty sie normuja puszczam hamulec auto na luzie dalej sie toczy jak rowniez obroty podskakuja czy nie ma przypadkiem czujnika od obrotu wału czy cos w tym stylu z tylu na moście?? chyba obroty powinny trzymac caly czas norme w zadnym innym aucie tak nie mialem ze podnosza sie!?

w tle mozna muzyczki z radia posłuchać :p

Opublikowano

Jak dla mnie to ta wskazówka i tak wysoko staje, wygląda na 950 rpm. Nie masz czasem podciągniętej linki gazu?

Może na luzie masz delikatnie otwartą przepustnicę, i gdy włącza się krokowiec to głupieje.

A może linka się przyciera lub jest uszkodzony pancerz na końcu przy przepustnicy?

Opublikowano

Może i dosc wysoko staje ale pod kompem pokazuje 880 rpm czyli ok oczywiscie na postoju. Linka gazu jest ok bo bez dodawania gazu jest ten filmik powyzej, czyli nie ma ingerencji w naciag linki nawet jak samochod popchniesz na luzie to zlapie wyzsze obroty.

poprostu dobrze by bylo gyby ktos wrzucil filmik jak jego auto pracuje w czasie jak auto jest zrzycane na luz w czasie jazdy lub gdy na luzie auto zacznie sie toczyc czy te obroty tez zwyżkuja

Opublikowano
U mnie obroty na Pb wahają sie w granicach ( gdy stoje np. na krzyzówce na światłach) ok.700 --mooze 900 obr/min ,niekiedy też jak u CIebie pomiędzy 900 a 1000obr/min.Oczywiście jest to jeszcze przed zmianą częsci i sprawdzeniu dokładniej auta.Na gazie to nie mówie:) , gdyz jak stoję to no nie przesadzając od 1500 do 1900 obr/min :D . Jak już tu jestem to chciałem zapytać ,bo na Pb auto nie wariuje(nie szarpie),ale jak przełącze na gaz po pewnej chwili auto zaczyna wojowac i wiem ze mi zaraz zgaśnie na gazie...obroty tańczą jak chcą DO 1900 obr/min ,po przełączeniu na Pb zaczyna szarpac i gaz nie ciągnie...Jestem początkującym włascicielem tego auta, tak wiec dopiero rozgryzam te sprawy...
Opublikowano

i u ciebie widze ze jest prawidlowo musze doszukac sie usterki u mnie, zastanawia mnie czy jest jakiś czujnik obrotowy wału czy jakis w moście bo obroty sie podwyzszaja jak autu zaczna krecic sie koła

mam instalacje gazowa sekwencyjna ale to dzieje sie na pb jak na lpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
czytałem na innch forch i może być wina w "docisk sprzęgła" a szczerze mowiac to chyba bedzie to,bo raz ze mam mały wyciek ze skrzyni a dwa ślizgajace sie sprzeglo no i wysoko łapie. No wiec jak uzbieram kasiorke i to zrobie to napisze czy efekt znikł tych obrotów...
Opublikowano
witam, mam ten sam problem, ze na Pb jest ok ale na gazie przy np dojezdzaniu do światel i wrzuceniu na luz obroty zatrzymują sie na 1500. I mam pytanie, może śmieszne, ale która jest to ta guma od przepływomierza?? silnik m43b16.
Opublikowano
dzieki bardzo, bo w juz wiem ze właśnie w tym u mnie tkwi problem, guma jest stara i widać jak sparciała, czyli napewno gzies ciagnie lewe powietrze.
Opublikowano
witam ponownie, niestety wymiana gumy przepływomierza nic nie pomogła :evil: czy ktoś ma może jeszcze jakiś pomysł?? czy może to być wina przepustnicy,?? (tylko ze na benzynie jest wszysto ok)
Opublikowano
Kolego skoro na benzynie jest ok :) ,a na gazie opadają obroty :roll: to weź najpierw dolot lekko przytkaj bo powietrza za dużo w stosunku do gazu łapie :wink: A najlepiej do gazownika :wink:
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Opublikowano
witam ponownie, a wiec tak wymieniłem swiece na ngk,(te które siedziały były juz do niczego, wyglądaly tragicznie, przerwa była 3razy taka jak w nowych) i jak na pierwszy rzut oka co nieco pomoglo, ale byłem u gazownika i juz jest wszystko ok;D (wymieniłem przy okazji filtr od gazu)
Opublikowano
ja mam 3 generacje gazu, ale jak ona sie nazywa dokładnie to ci nie powiem bo nie wiem :? gazownik podpią kompa i coś ustawiał, 10 min i było zrobione

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.