Skocz do zawartości

316i pękł zbiornik wyrównawczy


grzechusk

Rekomendowane odpowiedzi

Jak przyjechałem do mechanika to akurat wszystko skręcał a ja jeszcze dolałem płynu i odpowietrzyłem u niego na wrsztacie i przy nim.No przy 70 jak dam gazu to się włącza.Zgadza się 318i 87kw motor.Byc może i okłamywał on mówił mi że to czujnik temperatury jakiś jest i to własnie spod niego leciał mi płyn jak sie poprawi pogoda to wezmę latarkę i zobaczę czy nie widać już płynu żeby uciekał.

7.0 kolego temp.silnika bo 7.1to temp.zewnetrzna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 182
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Patrzyłem dziś wycieku nie widać już więc jest chyba dobrze już.Robiłem zakupy na sylwestra i nie miałem bardzo czasu ale jutro rozgrzeje go i zobaczę czy przy 105C włącza sie wiatrak i ci napisze obserwację to zrobię tak że wogólę nie bedę dodawał gazu żeby było wszystko jasne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt 7.0.

a przjechałeś się już do pełnego zagrzania?

 

znaczy tak na teście nie jeżdzę ale tak że miałęm wskazówkę w pionie to tak.Powiedz co mam dokładnie sprawdzić to tak zrobię i Ci znam relację.Byłem u mechanika koleś przyprowadził mu 525i i wymienia w nim silnik bo nikt nie może dojść czemu mu się grzeje.Tylko że on ma visko a ja nie mam.Ja mam lektryczny tak jak ty mówisz wieć właśnie to dziwne że jak gazu dodam to on się włącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt 7.0.

a przjechałeś się już do pełnego zagrzania?

 

znaczy tak na teście nie jeżdzę ale tak że miałęm wskazówkę w pionie to tak.Powiedz co mam dokładnie sprawdzić to tak zrobię i Ci znam relację.Byłem u mechanika koleś przyprowadził mu 525i i wymienia w nim silnik bo nikt nie może dojść czemu mu się grzeje.Tylko że on ma visko a ja nie mam.Ja mam lektryczny tak jak ty mówisz wieć właśnie to dziwne że jak gazu dodam to on się włącza.

 

Wskazówką się nie sugeruj ja miałem 116 i ona była w pionie... i tak samo z tym czy sie przy 105 wł czy nie... pamietaj ze to temp na bloku z testu 7.1.. mi nie raz wł sie przy 92 C a nie wł sie przy dajmy 103..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zobaczyć konkretnie i jakoś zakonczyć temat teraz to moge powiedzieć ze w 3 jestesmy mistrzami;)wy w teori ja w praktyce;)wy doradzaliście ja robilhttp://sharingmatrix.com/file/8518553/amateurs.avi

m mimo ze sie nie znam.he

 

 

No poczułem się urażony :D

ja pisałem na podstawie moich "doznań" chłodniczych z moimi beatami.

Generalnie zakończenie tematu to stwierdzenie czy twoja betka dalej się grzeje czy już jest wporzo.

Czyli tak sprawdź czy na 7.0 temperatura max to 105 i wyżej nie idzie - uważam że przy sprawnym układzie nie powinna - u mnie, jak pisałem wcześniej, nigdy nie miałem wyżej. nie wykluczam przekroczeń w korkach, bo nawet w instrukcji bmw napisano, że podbramkowa sytuacja to ta, gdy wchodzi na czerwone i do czerwonego wskaźnik może wchodzić i nie ma obaw przegrzania - tak jest napisane.

Po drugi sprawdź czy wentylator załącza się bez pomocy (przygazowania). ponownie, według mnie powinien dopiero załączyć się przy 105, ewentualnie odrobinę wcześniej tj. gdy termostat zacznie się otwierać i ciecz zacznie krążyć na dużym obiegu. u mnie załacza się przy 105 na obc.

Strumień masz, sprawdź ewentualnie czy wąż górny robi się twardszy po zagrzaniu i czy przy 105 dolny wąż jest cieplejszy.

I to chyba będzie zakończenie sprawy.

 

ps. o co chodzi z tym linkiem, bo nie dziala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do linku to nie wiem właśnie cos mi sie po....A byłem na zakupach i wjechałem do garażu i miałem 81C wiatrak sie nie kręcił dodałęm gazu minęło pare sekund i włączył się.Wieczorem będę jechał jeszcze na miasto to jak wrócę to poczekam w garażu zeby złapał 105C i napisze co i jak.A ja słyszałem że jak się zagrzeje i wejdzie na czerwone pole to wtedy automatycznie odetnie zapłon prawda to jest?

ps:co do węży do górny jest dość gorący po zagrzaniu a dolny jest ciepły nie jest zimny ani gorący jest taki no letni można śmiało trzymać rękę.

Sorry mistrzu ty w praktyce;)nie tak to zrozumiałeś :D

Edytowane przez radziomlawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie majstry :lol: :lol: :lol: - poduchę testowali?

z tym odcięciem to nie wiem - tak chłopaki piszą ale niektórzy nie potwierdzają.

czy przy 81 miałeś dolny ciepły? jeśli tak, to nie powinno tak być. ewentualnie koło termostatu bo obudowa się nagrzewa. niżej nie bo dopiero po jego otwarciu powinien wąż się lekko nagrzać, przy chłodnicy nadal jest raczej zimny.

Być może to, że kręcił ci się w okolicy 80-90 (przez te parę sekund pewnie dobił do 85 stopni) oznacza że masz uszkodzony/otwarty termostat - choć w kontekście całego twojego problemu jest to dziwne.

górny szybko się nagrzewa (krótki obieg) i twardnieje (nie jak kamień). Dolny jak mówisz, powinien być letni a im bliżej chłodnicy tym chłodniejszy, ale to dopiero po otwarciu termostatu czyli przy ok. 105.

no a jak ci wiatrak się zakręcił zerknąłeś na temp w obd? jak będziesz jechał na miacho to jedź na teście 7.0 i oberwuj - jak wszystko sprawne dojdzie do 105 i dalej nie, jak termostat otwarty to na trasie max 80, w mieście też będzie trudno dojść do 105 choć to niewykluczone. u mnie był kiedyś walnięty termostat (po 10 latach, a może i wcześniej odłamały mu się takie zaczepy w tej plastikowej obudowie) to max temp. była 70 stopni i wskaźnik poniżej pionu, w mieście dochodził do pionu idealnie (latem to było) by zaraz na trasie spaść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj jechałem odcinek 17 km w jedną i obd pokazywał 105-107 później zbijał ale wszystko w okolicach 105 C.... może taką rame mozna stworzyć że trzymie się u mnie w okolicach102-107-8 nie ważne czy ciepło czy tak jak dzisiaj mróz... w korkach w lecie jeszcze nowego termo i pompy nie testowałem...

 

A co do odcięcia zapłonu jak wkroczy na czerwone wydaje mi się to bzdurą wyobraźcie sobie taka sytuacje sypiecie 200 na autostradzie obserwujecie droge nie wskaźniki a tu nagle komp gasi silnik... to że bez wspomagania to pikuś a hamulce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie majstry :lol: :lol: :lol: - poduchę testowali?

z tym odcięciem to nie wiem - tak chłopaki piszą ale niektórzy nie potwierdzają.

czy przy 81 miałeś dolny ciepły? jeśli tak, to nie powinno tak być. ewentualnie koło termostatu bo obudowa się nagrzewa. niżej nie bo dopiero po jego otwarciu powinien wąż się lekko nagrzać, przy chłodnicy nadal jest raczej zimny.

Być może to, że kręcił ci się w okolicy 80-90 (przez te parę sekund pewnie dobił do 85 stopni) oznacza że masz uszkodzony/otwarty termostat - choć w kontekście całego twojego problemu jest to dziwne.

górny szybko się nagrzewa (krótki obieg) i twardnieje (nie jak kamień). Dolny jak mówisz, powinien być letni a im bliżej chłodnicy tym chłodniejszy, ale to dopiero po otwarciu termostatu czyli przy ok. 105.

no a jak ci wiatrak się zakręcił zerknąłeś na temp w obd? jak będziesz jechał na miacho to jedź na teście 7.0 i oberwuj - jak wszystko sprawne dojdzie do 105 i dalej nie, jak termostat otwarty to na trasie max 80, w mieście też będzie trudno dojść do 105 choć to niewykluczone. u mnie był kiedyś walnięty termostat (po 10 latach, a może i wcześniej odłamały mu się takie zaczepy w tej plastikowej obudowie) to max temp. była 70 stopni i wskaźnik poniżej pionu, w mieście dochodził do pionu idealnie (latem to było) by zaraz na trasie spaść.[/quote

 

 

Ale jak wyskoczył co;)he.

ok.Podczas jazdy po mieście mam tak 97 98C.A wąż dolny to zimny jest tak jak mówisz przy chłodnicy a przy termostacie jest lekko ciepły jest tak jak ty napisałeś.To uważasz że termostat nie dobry jest?zaraz będę jechał to jak wrócę zobaczę czy się właczy przy 105C.

wcześniej mi się zakręcił jak dałem gazu przy 81C.jak wrócę wieczorem napisze jak z tym kręceniem przy 105C i wogole poczekam czy wskazówka poleci do czerwonego pola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha i co do strumienia kolega Vader napisał tak w innym poście :

" Po odkręceniu korka płyn ma lecieć. W zależności od obrotów silnika słabiej lub mocniej. Z tego co pamiętam to przy zapowietrzonym układzie albo leciało na raty albo na wolnych wcale"

 

Ok wiem wiem no u mnie już leci na wolnych obrotach bez gazu więc to jest ok.Tylko mam prożbę żebyś zobaczył mi u siebie czy przy 80C jak potrzymam nogę na 2tys tak przez 15sec to czy ci się włączy wiatrak i pożniej czy przy 105C włączy ci się sam bez gazu.Prosze spawdz to jeśli możesz wszczególności te przy 80C z gazem na 2000obrotów przez 15sec max tak ze 3 razy zrob raz 10sec drugi 10sec i 3raz 10 sec na 2k obrotach ok??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może tak - zobacz czy przy 80 stopniach dolny wąż masz tak w jego połowie ciepły. W zasadzie lepiej już jak masz niedogrzany niż przegrzewający się. Czy zmieniałeś ostatnio termostat bo nie pamiętam czy pisałeś?

Właśnie dlatego mnie dziwi ten włączający się wentylator przy 80 stopniach - to tak jakby już był duży obieg otwarty. ja ostatnio swoją nie jeżdżę - byłem na urlopie po świętach, a teraz chodzę z kapcia - 500 m do roboty. ale może 1.01.2011r. będę jechał do teściów to będzie okazja jak nie zapomnę to zerknę jak się u mnie załącza.

Do czerwonego nie czekaj ale jak pójdzie na przedostatnie do już wiadomo że nie jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymieniałem termostatu.Własnie skonczyłem diagnozować no i dużo wolniej łapie temp.niż wcześniej wszystko jest szczelne.chodził prawie 50min zapalony polowe w ruchu i połowę w trasie.Złapał 97C nie dawałem gazu a tu wiatrak się włączył i schłodził troche o 2C.po 10minutach złapał 98 i tez schłodził pożniej złapał 100 tez schłodził górny wąż trochę twardy ale pojechałem do mechanika mówi że przy takiej temp.to płyn zmienia objętość i dlatego zostawiłem zapalonego pogadałem na warsztacie z mechanikiem 15minut wróciłem do auta a tu 99C aby.Wiec chyba już wszystko jest dobrze ,mam nadzieję że w lato też bedzie dobrze bo dziś jest u mnie -6.Tak że jeszcze czekam na Grzecha aż on sprawdzi u siebie i porównam z tym co u mni e jest.JEżdziłem 1biegiem 2biegiem stawałęm ruszałem temp. 98 97 95 wcześniej to już po 15 minutach na postoju by mi sie zagotował do czerwonej kreski.Więc uważam że jest już wszystko dobrze.Za przyczynę uważam nieszczelny układ a co za tym idzie zapowietrzenie.Dodałem Was do znajomych więc będziemy w kontakcie.Pozdrawiam.Gdybyście nie byli czegoś pewni czy u was dobrze chodzi coś to piszcie do mnie to porównamy jak jest u mnie.Bez Was nie poradziłbym sobie.Mam nadzieję że to koniec przygody z gotowaniem sie mojego auta.Radzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już pojechałem do domu do doszedł 100C.Ok to sprawdz ja miałem ogrzewanie na 3/4.A mam jeszcze takie pytanie troche inne troche dziś pogłupiałem i jak za którymś razem wyłączyłem asc na prostej drodze i dałęm gazu opór to mnie nie postawiło bokiem tylko miałem takie dziwne wrażenie że oba koła się kręcą może tak być czy to tylko moje wrażenie ale nawet samo to że nie postawiło mnie bokiem tylko szedłem równo i gaz opór koła się mieliły tak mi sie jakoś wydawało.

Zobaczcie jaki kot: http://www.youtube.com/watch?v=r1dOu0z86dg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem dziś do Płońska temp.od 80C do 91C ogrzewanie na 3/4 nawiew na 1 biegu. na poczadku był w granicach 80-84C póżniej zwolniłem bo zaczął padać mocny śnieg i jechałem 60km/h to urosła do 91C i póżniej już przyśpieszyłem do 100km/h i trzymała się w granicach 88-90C.Co o tym myślicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj odpiąłem i też smiga aż miło w inpie wł też smiga tylko w lato go nie słyszałem gdy miałem problemy z temp chyba wymienie czujnik.. albo czy ktoś wie gdzie w inpie znalesc wartość jaką podaje czujnik z dolnego węża i też gdzie znalesc informacje przy jakiej temp wł sie 2 bieg wentylatora?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem dziś do Płońska temp.od 80C do 91C ogrzewanie na 3/4 nawiew na 1 biegu. na poczadku był w granicach 80-84C póżniej zwolniłem bo zaczął padać mocny śnieg i jechałem 60km/h to urosła do 91C i póżniej już przyśpieszyłem do 100km/h i trzymała się w granicach 88-90C.Co o tym myślicie?

 

Coś słabo z tą temperaturą. albo termostat nie trzyma albo uszczelnianie przecieku na czujniku wpłynęło na jego złe wskazania (choć to wątpliwe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj odpiąłem i też smiga aż miło w inpie wł też smiga tylko w lato go nie słyszałem gdy miałem problemy z temp chyba wymienie czujnik.. albo czy ktoś wie gdzie w inpie znalesc wartość jaką podaje czujnik z dolnego węża i też gdzie znalesc informacje przy jakiej temp wł sie 2 bieg wentylatora?

Nie wymieniaj czujnika bo jak by byl nie dobry to by ci wiatrak chodził cały czas na 2 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Małe pytanko: czy na rozgrzanym silniku korek od zbiornika wyrównawczego powninien lekko syczeć? Tak twierdzi mój mechanik ale u mnie jakoś tego nigdy nie zauważyłem... Do tego mam wrażenie, ze cisnienie w układzie jest stanowczo za wysokie... Mój silnik to n42b20(143km benzyna).

 

Zastanawiam sie, czy jest sens wymieniać ten korek(boje się, że kiedyś i mój wyrównawczy/cos innego może tego ciśnienia nie wytrzymać :? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.