Skocz do zawartości

320d - Turbina, Brak mocy, Regenracja.


interno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym Wam przybliżyć pewien temat.

Otóż po Tym, jak samochód przestał płynnie przyśpieszać udałem się do zaprzyjaźnionego warsztatu. Podłączony komputer wykazał 63 błędy przepływomierza - wymiana na PIERBURG'a i powinno działaś jak należy. Wymieniliśmy - było lepiej ,ale przyśpieszenie - szczególnie na 4 i 5 biegu nie było płynne - pedał w podłodze, ekonomizer na 20l - samochód przyśpiesza...nagle ekonomizer unosi się do 14 litrów (samochód wolniej przyśpiesza) i nagle dostaje znów pełną moc. Pozostawiłem samochód w warsztacie - wymieniony elektrozawory przy turbo, przepływka była wymieniona tydzień temu no iw końcu wyjęte Turbo. NA pierwszy rzut oka wszystko ok, łopatki czyste, brak jakichkolwiek oznak padniętej turbiny. ALE...okazało się, że wirnik ma luz wzdłużny. Prawdopodobnie to jest przyczyną problemu jaki opisałem. Dowiedziałem się również, że jeśli to nie od tego, to Turbina w związku z Tym, że ma luzy wzdłużne niebawem może paść:>

I stąd pytanie - Regenerować (12 miesięcy gwarancji) czy kupić używkę. Sprawdzić czy nie ma luzów i jeździć?

Wydawałoby się, że regeneracja, ale dowiedziałem się również, że turbin ze zmienna geometrią się nie powinno regenerować?

Co Wy na to?

Jeśli to nie problem z Turbo - to gdzie może leżeć problem?

Edytowane przez interno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie, nie zauważyłem kłęby żadnego dymu. Czasem, jak depnę dość mocno w wysokie obroty - puści dymek(nie chmurę), ale czarny. Jak to diesel.

Mówisz, że luz poprzeczny też? Myślałem, że luz poprzeczny do ma nawet nowa turbina. Chodziło o wzdłużny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Widzę, że kolega zna się na rzeczy.

Jeśli natomiast chodzi o "czystości" turbiny, to wg mechaników jest ok. Żadnych nagarów itp - tylko luz wzdłużny.

Może on powodować brak płynnego przyśpieszania?

Zastanawiam się jeszcze nad adaptacją przepływomierza (założyłem nowy, pierburga)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przepływomierz masz w nowej obudowie czy wymieniłeś sam wkład przepływki w starą obudowę?? Jeśli nowa obudowa wymagane jest reprogramowanie ECU opisane tutaj na forum. Dla osoby która trochę zna się na obsłudze interfejsu i programu DIS to pestka. Jeśli wymagana jest reprogramacja zrób to w 1-szej kolejności później szukaj ewentualnych innych usterek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma na pewno VP44 bo autko z 2000 roku. Pytałem się jaka przepływka bo widziałem kiedyś na allegro same wkłady Pirburg-a. tylko, że do nowej obudowy więc w starej to nie wiem jakby się to zachowywało. No chyba, że już jest nowa obudowa w aucie, więc soft też już powinien być nowszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym stawiał jednak na zapieczone łopatki ... w vw nazywało sie to notlauf i silnik przechodził w tryb awaryjny co do luzów to widziałem turbinki z mega luzami i pompowały jak szalone sam miałem kiedyc kkk k03 i pluła olejem w wydech miała spory luz wzdluzny i poprzeczny a pompowała 1,1bar(znawcy wiedzą ze to bardzo mała turbinka) i zrobiłem tak ok 40tys km i do tej pory autko smiga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze kolego lepiej zregeneruj turbo i bedziesz wiedział ze na jakiś czas masz spokój, kupisz uzywana bez luzów a jak padnie Ci za jakiś czas to bedziesz załował zreszta koszt podobny, regenerazcja w okolicach wawy to 500zł wiec jak na stolice to nie najgorzej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów.

Turbinę mam już w samochodzie i w poniedziałek zawożę ją do regeneracji i przy okazji - gdzie w Warszawie warto to robić? Turbo-Tec?Turbo-Service?

 

Orientujecie się jakie to mogą być koszty?

Turbinka podobno ma tylko luz wzdłużny - łopatki itp są ok. (wg mechaników)

Jeśli to nie pomoże - następnym krokiem będzie adaptacja.

Aha, rozumiem, że jeśli turbina ma luz wzdłużny to jest kwestia czasu ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha - przepływka, PIERBURG - taka była poprzednia oryginalna i taką założyłem. Czy w obudowie czy nie - nie wiem. Takie coś:

http://www.motoplatforma.com/index.php?p58,przeplywomierz-pierburg-7-22684-08-0-audi-ford-seat-skoda-vw

Oczywiście chodzi mi o wygląd, a nie o model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy luz duży, czy luz mały trzeba to zrobić bo prędzej czy później turbina padnie.No chyba, że się mylę. W każdym razie pogadam w poniedziałek jak będę oddawać tą turbinę o diagnozę najpierw - prawdopodobnie wówczas się dowiem o kosztach....

WIem, powinien zrobić najpierw adaptację, ale skoro mam na wierzchu turbinę i przy okazji wyszedł ten luz, to warto mi się wydaje to wykorzystać. Załóżmy, że teraz zostawię turbinkę jak jest, zrobię adaptację - okaże się, że pomogło a turbina mi padnie za jakiś czas i ponoszę koszty robocizny ponownie (wyjęcie i włożenie turbo), ALBO adaptacja nie pomoże i będę zmuszony wyjąć turbinę jeszcze raz i znowu koszty wyjęcia i włożenie turbiny....

Wyjęcie + włożenie = 300zł + koszty oleju + filtrów.

Odezwę się w poniedziałek, jak będę mądrzejszy (szczuplejszy) o parę stówek:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha - przepływka, PIERBURG - taka była poprzednia oryginalna i taką założyłem. Czy w obudowie czy nie - nie wiem. Takie coś:

http://www.motoplatforma.com/index.php?p58,przeplywomierz-pierburg-7-22684-08-0-audi-ford-seat-skoda-vw

Oczywiście chodzi mi o wygląd, a nie o model.

 

Dokładnie założyłeś sam wkład. Teraz tylko pytanie czy do starej obudowy?? Jeśli na obudowie masz nr 0 928 400 314 tzn, że obudowa stara(siatka stara). Więc włożyłeś wkład przeznaczony prawdopodobnie do nowej obudowy, w starą. Wadą fabryczna poprzedniej obudowy była właśnie ta siatka. Po założeniu nowej przepływki (mam na myśli całości) trzeba przeprogramować ECU, ponieważ nowa ma całkiem inna charakterystykę. W wypadku gdy obudowa jest stara a przepływka nowa to już sam nie wiem, czy reprogramacja jest potrzebna? Ja bym to zrobił, a raczej wymienił też obudowę i wtedy reprogramacja. Polecam przeczytać http://www.bmw.pun.pl/viewtopic.php?pid=737 artykuł kolegi ROGER-NYSA. Szkoda na prawdę, że nie możesz sprawdzić wartości live data podczas jazdy, dużo by to pomogło w rozwiązywaniu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli uważasz, że w turbinie dopuszczalny jest luz wzdłużny?Jakikolwiek?

trzeba wziąść pod uwage to iż pod wpływem temperatuty metal zwieksza swoją objetosc dlatego luz musi byc(minimalny)jeszcze nie spotkałem sie z turbawką ktora nie miała zadnego luzu a juz troche ich widziałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.