Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
moja bunia znowu ma problem,.. z gory sorry ze tak czesto prosze o pomoc na forum ale jestem jeszcze zielony w motoryzacji,.. niedawno zauwazyłem ze spod mojej e34 cos kapie,.. na zimnym silniku rozlozylem recznik bialy pod samochodem i zostawilem na godzine.. wyciagam recznik czysty rozgrzalem silnik znowu rozlozylem recznik zostawilem na 15 minut,.. byly widoczne plamy od oleju na reczniku,.. dzisiaj bylem u mechanika zajzal szybko pod samochod mowi ze nie wie skad to kapie ale napewno nie z miski olejowej i uszczelke tez wyklucza gdyż byla wymieniana ze 2 tygodnie temu i mowi ze nie wie czy to dokladnie olej bo cieknie gdzies z gory i mowi ze albo weże albo nie daj boze uszczelka pod glowica ,.. ale nie zauwazylem spadkow mocy, oleju w zbiorniku wyrownawczym takze nie, podwyzszonego stanu oleju tez nie,.. ale olej ubywa i teraz jest moje pytanie czy moze gdzies jakimis wezami plyn kapac na miske i sciekac na ziemie?
Opublikowano

Kapie bardziej z przodu czy z tyłu silnika? Jeśli z tyłu to zerknij czy nie kapie na łączeniu skrzyni biegów i silnika. U mnie ostatnio się to zaczęło i mechanik przy okazji innej roboty zerknął i powiedział, że nieszczelny jest simmering wału(korbowego żeby nie było wątpliwości) od strony skrzyni biegów. Jeśli tak to moja rada to poczekać do wymiany sprzęgła i wymienić przy okazji. Ja póki co swoim parkuje "dziobem w dół" co zapobiega kapaniu oleju na chodnik, a przy grubszej robocie się to wymieni.

 

Jeśli z przodu to tak samo tam jest simmering.

 

Nie wiem dokładnie jaki masz silnik, ale np. w M30 jest taki "zbiorniczek" z filtrem oleju i zaworkami w środku, może i Ty masz coś takiego i między blokiem a tym czymś wycieka...

Opublikowano
silnik m50b25 dokładnie,.. a kapie ze spodu miski ale mechanik wycieral miske i mowi ze to nie dno miski tylko gdzies z gory cos kapie na miske i splywa po niej,.. sprostowanie do poprzedniego postu nie ubywa oleju tylko plynu chlodniczego,.. boje sie ze to uszczelka..
Opublikowano
a choćby nawet była to uszczelka pod głowice. co w tym takiego przerażającego wystarczy ją wymienić, wymienić olej i płyn.
Opublikowano

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD51&mospid=47375&btnr=11_0031&hg=11&fg=05

 

Na tym rysunku widać z przodu silnika ten "zbiorniczek" na filtr oleju.

 

http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=HD51&mospid=47375&hg=11&fg=30

 

Tutaj masz zbliżenia.

 

Istnieje szansa, że olej spływa po bloku i misce, a wypływa właśnie z pomiędzy tego zbiorniczka, a bloku silnika.

 

Co do uszczelki pod głowicą, to nie przegrzewa Ci się silnik?

Jeśli ubywa płynu to zrób test. Na zimnym silniku wlej płynu do kreski, nie zakręcaj korka i odpal. Jeśli będzie wyrzucało płyn to znaczy że ciśnienie z cylindrów dostaje się do układu chłodzenia. Co do przerwy cylinder - kanały olejowe to trudniej, ale powinien kopcić niebieskimi spalinami(spalany olej też charakterystycznie pachnie). Więcej niestety nie podpowiem, niech ktoś mądrzejszy się wypowie...

Opublikowano
a choćby nawet była to uszczelka pod głowice. co w tym takiego przerażającego wystarczy ją wymienić, wymienić olej i płyn.
no o to chodzi ze nie bardzo wiem jaki to koszt a chodza historie ze to droga impreza jest
Opublikowano
kreska na rozgrzanym silniku w pionie nie dalej,.. zbiorniczek na filtr oleju raczej tez nie gdyz olej wraz ze wszystkimi filtrami byl wymieniany 2 tygodnie temu, kopcic tez nie kopci na niebiesko jedynie rano jak odpalam po nocy to paruje przy odpalaniu woda wyparuje i juz nic nie leci z wydechu,.. wiec jak mechanik powiedzial ze to nie olej wpadlo mi do glowy ze plyn ucieka jakas uszczelka albo wezem i kapie na miske i po misce na ziemie
Opublikowano

Ja też mam podobny problem z wyciekaniem oleju..:/ Tylko, że u mnie są troszkę inne objawy...

Mianowicie.. byłem u mechanika.. i powiedział, że nie wie skąd kapie - i ludzie narzekają na kryzys, a robić się nie chce!!!!

Ale jakoś sam doszedłem do wniosku..gdy jest pełen stan oleju i silnik się nagrzeje to kapie.. jakieś 5-7 kropel, gdy zimny ok 3 kropel.

 

Zauważyłem gdy jest troszkę mniej oleju, to czy silnik jest zimny czy ciepły nie kapie!

 

Wydaje mi się, że kapie z uszczelki misy olejowej.

Czy może to może być jakaś inna przyczyna... Proszę o pomoc!

 

Pozdrowienia! ;)

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
Opublikowano
własnie wrocilem od mechanika,.. wycieki oleju spowodowane wadliwa uszczelka miernika oleju,.. ale nadal pozostaje problem ubytkow plynu chlodniczego,.. robilem dzisiaj test zalalem wode do zbiornika i gazowalem ida bąbelki ale po chwili ustaja,.. nie wywala mi wody, nie kopci, w zbiorniku oleju nie widac wiec chyba uszczelke pod glowica moge wykluczyc ? chyba ze macie jakies inne pomysly na sprawdzenie uszczelki,.. :P
Opublikowano
Mi też znika płyn, ale tylko do pewnego poziomu. Nie wiem czemu tak się dzieje, ale uszczelki nie mam wywalonej, bo tak już jeżdżę od pół roku albo i dłużej i nic złego się nie dzieje - temp. OK, osiągi OK, kopci długo lub cały czas na biało tylko w zimne i deszczowe dni, ale to na gazie i bez kata norma... Płyn ubywa sobie do jakiegoś momentu i potem przestaje...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdźcie czy wam nie przecieka na łączeniu zbiorniczka wyrównawczego z chłodnica
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Jeśli chodzi o płyn chłodniczy.. to sprawdźcie dokładnie ELEKTROZAWÓR (ogrzewania) mi stamtąd uciekał płyn... mało bo mało i tylko na większych obrotach.. ale zawsze to był ubytek! ;)
BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
Opublikowano
sprawdźcie czy wam nie przecieka na łączeniu zbiorniczka wyrównawczego z chłodnica

 

Możliwe, bo jak wlewam płyn i nacisnę tą rurę grubą to robi się bąbel powietrza i wsysa gdzieś płyn. Mógłbym tak w nieskończoność wlewać. Problem tylko taki, że nie mam czasu tego rozebrać...

Opublikowano

prawdopodobnie tak jak mowiliscie jakas nieszczelnosc miedzy zbiornikiem a chlodnica albo i sama chlodnica,.. dzisiaj wylaczylem silnik

uslyszalem syczenie otworzylem maske i zobaczylem parowanie z chlodnicy,.. wlaczylem silnik i przygazowalem troche wylaczam nic nie syczy,.. za chwile jak wylaczylem silnik powoli zaczyna syczec po chwili paruje i co raz mocniej.. wzielem odkrecalem powoli korek od zbiornika wyrownawczego woda zaczela wracac do zbiornika i nagle zaczelo cieknac miedzy chlodnica a zbiornikiem..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nagle zaczelo cieknac miedzy chlodnica a zbiornikiem..

 

na łączeniu cieknie?

 

a u mnie wyszło ze chłodnica puszcza bo cieknie gdzieś od spodu, zresztą chłodnica ma spory przebieg to się ie dziwię :wink:

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.