Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o pomoc w odczytaniu błędów w E39 '99

http://img823.imageshack.us/img823/2858/55400241.jpg

http://img291.imageshack.us/img291/9997/52132251.jpg

http://img816.imageshack.us/img816/3949/14600403.jpg

http://img190.imageshack.us/img190/5131/31635140.jpg

 

Poza tym mam problem z ABS/ASC. INPA nie łączy się w ogóle przez okrągłe gniazdo, udało mi się połączyć tylko z silnikiem przez OBDII. Ktoś tam odczytał, że to niby czujnik lewy tył. Czujniki oba z tyłu okej, więc prawdopodobnie sterownik, który ktoś kiedyś rozbierał. Co tam mogło się stać i czy to opłaca się próbować naprawiać? Nie działa oczywiście ABS/ASC, nie działa też prędkościomierz.

Opublikowano

Na pierwszy rzut oka masz za małe ładowanie akumulatora (11,53V).

Jak sterownik ma niedobór napięcia to odłącza mniej istotne , do prawidłowej pracy silnika, urządzenia, pobierające dużo energii.

Przeważnie jest to system kontroli trakcji i nie tylko w BMW w innych markach jest podobnie.

 

Również możliwe, że czujnik przy kole od systemu jest uszkodzony (często się czyta o tym w e39) a on daje odczyty prędkości obrotowej koła, jak dobrze pamiętam.

 

Na temat dalszych błędów nie wypowiem się fachowo, ale na mój gust, coś z czujnikiem położenia wałka WYDECHOWEGO (outlet).

To może powodować następne błędy sond i cylindrów.

Opublikowano

Na mój bliższy rzut oka sterownik ABS przy pompie jest uszkodzony, bo widzę co najmniej jedną nóżkę oderwaną i coś tam już chyba było robione przy nim. Niby lewy tył czyta prędkość, ale czujniki są okej.

Możesz mi podpowiedzieć, gdzie ten czujnik się znajduje i jak ewentualnie go sprawdzić?

 

dziękuję i pozdrawiam

 

EDIT

Czy z tym czujnikiem może mieć związek błąd 18 Signal Camshaft sensor outlet ?

Opublikowano

dokładnie jak przedmówca pisał - masz za małe ładowanie i będzie Ci wyrzucać różne dziwne błędy.

 

 

Czy z tym czujnikiem może mieć związek błąd 18 Signal Camshaft sensor outlet ?

 

ten czujnik jest od położenia wałka rozrządu (wydechowy)

 

co do abs sprawdź połączenia w kostkach przy kołach

Opublikowano

To prawda, że te czujniki lepiej wymieniać parami?

Za małe ładowanie - alternator?

Gdzie szukać przyczyny lewego powietrza?

I jeszcze taka wskazówka: właściciel twierdzi, że silnik lepiej chodzi z włączoną klimą, równiej. Czasem na wolnych obrotach zgaśnie, raz dobrze chodzi, raz nie ma mocy.

Dzięki, będę próbował to robić.

Opublikowano
Czasem na wolnych obrotach zgaśnie, raz dobrze chodzi, raz nie ma mocy.

 

Są to typowe objawy uszkodzonego czujnika wałka.

Za brak ładowania jest odpowiedzialny alternator, u mnie wytrzymał 240 tyś, wymienili szczotkotrzymacz, łożyska i pierścienie komutatora. Koszt w Kołobrzegu ok 250 pln. Z czujnikami abs-u to ja bym polemizował, że trzeba wymieniać parami. U mnie jak mocno popada to też się zapala abs i asc + dodatkowo po ok 5 min. jazdy przestaje działać prędkościomierz, na razie pomaga rozłączenie i przedmuchanie kostki przy tylnim kole.(nie pamiętam którym L czy P)

Opublikowano

Co do par to chodziło mi o czujniki 5 i 18:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/r/236.png

Jeszcze raz dla pewności chodzi o czujnik nr 5? Są jakieś problemy przy wymianie/kodowanie/adaptacje?

Co do ABS to koleżka dał ten sterownik do polutowania na razie, prawdopodobnie on jest winien.

Jakie powinno być ładowanie? 13,5-14? Skala w INPIE, ew. test w zegarach jest miarodajny?

Opublikowano

Parami to wymienia się opony, amory i pasażerki z tylnej kanapy :D .... a czujnik wymieniasz ten który masz uszkodzony :!:

Błąd możesz wykasować (jeśli lepiej bedziesz się z tym czuł :wink: ) choć niekoniecznie.

Po zamontowaniu nowego (byle nie zamiennika, lepiej już kupić używkę), sterownik wykryje go i bedzie go widział normalnie.

Ważniejsze będzie bardziej przeprowadzenie adaptacji sterownika do pracy z nowym urządzeniem, czyli czujnikiem.

Opublikowano

Dzięki za pomoc, jakoś nie wierzę, że zacznie normalnie chodzić po wymianie jednego czujnika, ale będę próbował :cool2: Czyli tak jak wskazałem czujnik nr 5?

Co może być z tym ładowaniem? Jakiś regulator napięcia? W sumie rozbieżność nie jest dużo, tak mi się wydaje, może się na razie nie przejmować?

Opublikowano
Dzięki za pomoc, jakoś nie wierzę, że zacznie normalnie chodzić po wymianie jednego czujnika, ale będę próbował...

Jak sprowadziłem swoją z Niemiec to po ok miesiącu zaczeły się cyrki z odpalaniem. Komp nie wykazywał błedów. Po miesiącu miałem podobne odczucia. Miałem dość tego auta i problem nie może leżeć tylko w czujniku . Ale to Jednak był tylko czujnik !!! (Tylko akurat ssący.)

 

Czyli tak jak wskazałem czujnik nr 5?

Tak.

 

Co może być z tym ładowaniem? Jakiś regulator napięcia? W sumie rozbieżność nie jest dużo, tak mi się wydaje, może się na razie nie przejmować?

Pewnie też to samo co u mnie. Wytarły się szczotki w regulatorze napięcia. :wink:

Opublikowano

Co może być z tym ładowaniem? Jakiś regulator napięcia? W sumie rozbieżność nie jest dużo, tak mi się wydaje, może się na razie nie przejmować?

 

Wg Twoich obrazków z inpy na wolnych obrotach masz napięcie 11.53v , czyli nie ładuje wcale. Dziwne, że kontrolka od ładowanie się nie świeci. Dla pewności weź miernik w łapki i sprawdź. Widzę że jesteś z Białogardu, także jak coś nie tak będzie z alternatorem to podjedź do Gościna do zakładu pana Mariana Opali. Ja u niego od lat robię alternatory, rozruszniki itp.

Opublikowano

Co może być z tym ładowaniem? Jakiś regulator napięcia? W sumie rozbieżność nie jest dużo, tak mi się wydaje, może się na razie nie przejmować?

 

Wg Twoich obrazków z inpy na wolnych obrotach masz napięcie 11.53v , czyli nie ładuje wcale. Dziwne, że kontrolka od ładowanie się nie świeci. Dla pewności weź miernik w łapki i sprawdź. Widzę że jesteś z Białogardu, także jak coś nie tak będzie z alternatorem to podjedź do Gościna do zakładu pana Mariana Opali. Ja u niego od lat robię alternatory, rozruszniki itp.

Sprawdzałem w teście zegarów ładowanie i wyszło, jak wyżej pisałem 13,5-14V; zauważyłem, że przy błędach to napięcie jest różne, może wyskakują przy zapłonie.

Możesz dać numer do tego Pana i powiedzieć, jakie są koszty naprawy? ;)

Dzięki za odpowiedzi, mam nadzieję, że doprowadzimy ten samochód do ładu :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.