Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie mam problem z nadmiernym nagrzewaniem silnika a mianowicie wygląda to tak, że po odblokowaniu na komputerze jednego z testów a mianowicie pokazującego temperaturę silnika. Widzę, że temperatura zaczyna rosnąć na wet do 120 C, po czym gwałtownie spada w dół do temperatury 88-90 C po jakiejś chwili ponownie rośnie i znów spada wiąże się to z tym, że raz ogrzewanie w aucie działa a raz nie. Od tego też czasu mam problem z przełączeniem na gaz muszę przejechać parę kilometrów nim się przełączy najczęściej po zejściu z wysokiej temperatury na niższą. Problem na tym się nie kończy pewnego dnia po zatrzymaniu auta z pod maski zaczęła lecieć para z korka odpowietrzającego na zbiorniczku wyrównawczym okazała się, że wyrwało ten mały koreczek. Mechanik wymienił mi go na nowy dolał wody odpowietrzył, ale auto dalej się zapowietrza a ciśnienie szuka ujścia przez węże i pokrywkę w zbiorniczku wyrównawczym widać z cała pewnością, że auto za bardzo się grzeje i wzrasta ciśnienie w układzie na, tyle że twardą węże. Co może być tego przyczyną mechanik twierdzi, że termostat jest ok. a wzrost temperatury powoduje zapowietrzający się układ, ale nie wiadomo gdzie? Chcą mi sprawdzać szczelność chłodnicy nie wiem czy to konieczne czy to oby nie wina termostatu. Niektórzy straszą mnie, że może być to pęknięta głowica.Doradźcie od czego najlepiej zacząć sprawdzać, co może być przyczyną a że by czasem nie tracić nie potrzebnie pieniędzy na wymiane czegoś co i tak efektu nie przyniesie.
Opublikowano
W moim przypadku wydaje mi się, że przyczyną wydostającej się wody z pod górnej przykrywki zbiorniczka wyrównawczego jej nadmiar ciśnienia, ponieważ węże są twarde i muszę odkręcać śrubę z odpowietrznika, aby jego nadmiar usunąć i ciśnienie właśnie tam znalazło sobie ujście, ponieważ jest to słabsze miejsce w uszczelnieniu. Czy sądzicie czy rzeczywiście może tak być czy przez te miejsce gdzie cieknie ten układ się zapowietrza. Jak najlepiej szukać przyczyny takie problemu – bo skutek łatwo usunąć wymienić chłodnice, ale czy w tedy będzie wszystko ok ?
Opublikowano
hmm,chyba Ci kompresja bije w uklad chlodzenia,jedz na stacje diagnostyczna i niech ci sprawdza czy je co2 w zbiorniczku.

 

 

a co mogło by byc tego przyczyną

Opublikowano
Lekko uszkodzona uszczelka,to uszkodzenie sie bedzie poglebialo,nie jezdzij autem bo z glowicy moze byc banan.Jedz na stacje i ci to sprawdza analizatorem spalin.
Opublikowano
Lekko uszkodzona uszczelka,to uszkodzenie sie bedzie poglebialo,nie jezdzij autem bo z glowicy moze byc banan.Jedz na stacje i ci to sprawdza analizatorem spalin.

 

 

Ale jak by była walnieta uszczelka pod głowicą bądź też pęknięta głowica to z tego co się dowiedziałem w płynie chłodniczym były by ślady oleju bądź w oleju wody ( a to mi sprawdzali i śladu po tym nie ma )

Ale na stacje podjadę. Jest możliwość wzrostu ciśnienia przez nieszczelną pokrywę zbiornika wyrównawczego tam gdzie sączy mi się woda czy raczej tą drogą wydostaje się woda tylko przez nadmierne ciśnienie pochodzące z innej nieszczelności..

Opublikowano

Tak zgadzam sie.Niewiem kto Ci to sprawdzal,ale o budowie silnika to on chyba za duzo nie wie.

Kolego jesli bedzie bila kompresja w uklad chlodzenia(uszczelka bardzo lekko uszkodzona na kanale wylotowym),nie uswiadczysz oleju w wodzie czy na odwrot,auto nie bedzie takze dymic,nie straci na mocy.

Twoje objawy na to wskazuja i od tego bym zaczol,oszczegam ze jazda autem w takim stanie moze sie skonczyc nie tylko na uszczelce i planowaniu-moze sie z glowicy zrobic banan.

Opublikowano

Jeśli masz wyciek na chłodnicy to może być on przyczyną zapowietrzania..../układ musi być szczelny, miałem niewielki wyciek w 316i i już stawiałen na uszczelkę bo przewody okropnie puchły, ale po wymianie chłodnicy jak ręką odjął/

czyli trzeba zacząć od najtańszych rozwiazań - usunięcie wycieku /wymiana chłodnicy/, bo i tak jeśli nawet walnięta jest uszczelka, to będziesz musiał wymienić chłodnicę, następnie spradzenie termostatu, pompy, visca.... po tym dopiero trzeba się martwić że może to być coś poważniejszego.

Opublikowano
Jeśli masz wyciek na chłodnicy to może być on przyczyną zapowietrzania..../układ musi być szczelny, miałem niewielki wyciek w 316i i już stawiałen na uszczelkę bo przewody okropnie puchły, ale po wymianie chłodnicy jak ręką odjął/

.

 

Zgadzam się, że musi być szczelny problem w tym, że na początku woda sączyła się z korka odpowietrzającego tak długo aż wyrwała ten korek i wyleciał nim prawie cały płyn dobrze, że stało mi się nie daleko od domu, po wymianie korka w jego obrębie woda się nie sączy, ale zaczęło sączyć się z węża tego grubego u góry przy chłodnicy dokręcono mi jego mocowanie na tyle dobrze, że przestało się to dziać a woda zaczęła się sączyć z pod pokrywy zbiorniczka wyrównawczego w górnej jego części, czyli wygląda na to jak by nadmierne ciśnienie w układzie szukało ujścia. Może faktycznie będzie to poważniejsza robota. Istnieje możliwość pewnego sprawdzenia, co może być przyczyną bez wymieniania wszystkiego po kolei. Sprawdzę na pewno przy pomocy analizatora spalin, ale co można dalej zrobić..

Opublikowano
Miałem podobne objawy. Sprawcą okazał się uszkodzony termostat. Kosztowało mnie to 39zł (TERMOSTAT) i godzinkę roboty. Sprawdź czy chłodnica się nagrzewa po osiągnięciu 92stopni termostat powinien się otworzyć. Jeśli zimna będzie i przewód twardy to masz do wymiany.
Opublikowano

Witam !

Miałem podobne jazdy prawie przez 2 lata, powoli zapowietrzający się układ chłodzenia, napreżone węże a co za tym idzie od czasu do czasu dodatkowe atrakcje w postaci pękniętych wężyków. Temat uszczelki pod głowicą odpadł. Sprawa się wyjaśniła kiedy wreszcie udało mi się zlokalizować mały wyciek na chłodnicy ( tak po między chłodnicą a zbiorniczkiem wyrównwczym ) , bylo to pęknięcie czarnego plastiku na boku chłodnicy, praktycznie niewidoczna rysa ( aby zobaczyć najlepiej jest zdjąć zbiorniczek ). Uszkodzenie na tyle podłe, że praktycznie na ciepło nie było wycieku, ale na zimno zaciągało minimalne ilości powietrza. Na tą usterkę naprowadził mnie znajomy mechanik , u którego leżała identyczna chłodnica pęknięta dokładnie wtym samym miejscu.

Opublikowano

Witam

 

Ja mam ze swoim podobne problemy. Co jakis czas konczy sie zagotowaniem silnika. Kosztowalo mnie to juz sporo postoji, chlodnicy, wywalajacy plyn, korek chlodnicy.

Mechanicy kombinuja i kombinuja ale nikt nie potrafi tego naprawic, za kazdym razem twierdzac ze teraz bedzie juz dobrze. Bylem juz z tym u kilku rzekomych magikow ale kazdy daje ciala.

Teraz czekam na kolejna awarie, niznam dnia ani godziny kiedy znowu siadzie i bede musial wzywac lawete.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Do wszystkich osób, którzy mają podobny problem u mnie problem rozwiązło wymienienie chłodnicy, która była nie szczelna przez nią się cały układ zapowietrzał

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.