Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dziś miałem zamiar zmienić łożyska w kołach z tyłu. Jak się okazało jest jeszcze luz na półosi ? Sam do końca nie wiem.

Tam nie ma czegoś takiego jak przegub ? Nie da się wymienić jednej części półosi ? Trzeba wymieniać całą półoś ? :roll:

Opublikowano
półoś jak po samej nazwie można wnioskować to połowa całej Osi ! jest prawa i lewa więc musisz sprawdzić która ma luzy najlepiej wymieniać takie rzeczy parami ale jeżeli brakuje ci finansów możesz wymienić 1 tylko wtedy musisz pamiętać że druga jest starsza i też za niedługo będziesz miał problem z nią ... przegub też się tam znajduje .... ale gdzie i jak to już musisz się dowiedzieć od bardziej zawansowanych technicznie ludzi .... ja niestety nie wiem ,.... :lol:

Grubo albo Wcale...

FWD Is For GAY :P

http://www.youtube.com/user/Pienio21?feature=mhum#p/a

Opublikowano
Witam, półoś mają dwa przeguby, które można wymienić, sam przegub jeden jednak będzie kosztował tyle co dwie używane półosie. Swoją drogą w życiu nie słyszałem, żeby półoś BMW miała luz na przegubie, ale skoro tak piszesz to tak jest. Znaczy to chyba, że ktoś musiał dobrze to auto katować. Najlepiej jakbyś dostał parę półosi od tego samego auta i oznaczone, która prawa, a która lewa, chociaż są zamienne.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
może ktoś piździł troszkę bokiem tym autem ale silnik jest żyleta. ładnie cicho i równo pracuje, nie kopci i ma po 13 atmosfer na każdym garze. :mrgreen: a trochę rzeczy jest zaniedbanych bo chyba nikt tego od nowości nie robił i jakoś specjalnie nie dbał o furę, ale nie w tym rzecz. czyli lepiej będzie kupić dwie używane półosie niż się bawić z przegubami ?
Opublikowano
Witam, półoś Spidana do Twojego auta kosztuje około 800 PLN, przegub jeden około 400 PLN, a są dwa przeguby w półosi. Za parę sprawnych zapłacisz około 300 PLN. Decyzja należy do Ciebie. Poza tym wymiana przegubów w tych półosiach nie jest prosta, musi to zrobić mechanik, który już to robił.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

skrzypią, obcierają, huczą u mnie łożyska i są luzy na kole, obstawiam że łożyska się rozleciały całkiem.

 

Jeżeli chodzi o półosie to po ściągnięciu koła i tarczy ruszałem piastą w lewo i w prawo i piasta się ruszała wraz z przegubem przy kole natomiast przegub przy dyferencjale się nie ruszał, a tak chyba nie może być.

 

gdy auto jest na biegu to nie powinno się dać w ogóle przekręcić piastą (lub np całym kołem), a jeżeli jest lekki luz w lewo i w prawo to znaczy że jest luz na przegubach.

Ja to tak rozumiem, a jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie :cool2:

Opublikowano
moje zdanie jest takie.Masz dobre przeguby i nie masz co wymieniać.One zwyczajnie muszą sie poruszać.Przecież zawieszenie jak pracuje to i półoś musi pracować i dlatego są przeguby,bo to na nich się porusza.I zawsze przegub zewnętrzny będzie się bardziej poruszał od tego wewnetrznego
Opublikowano
wydaję mi się, że jeżeli chodzi o zawieszenie to na półosi jeden przegub się rusza, ale nie w lewo i prawo bo takiej potrzeby tam nie ma, tylko się wsuwa lub się wysuwa, a dzieje się to wtedy jak koło pracuje góra-dół np na dołach itd.
Opublikowano

Ok, powinno wyglądać to tak:

 

- jest luz wzdłużny, półoś porusza się lewo/prawo o jakiś centymetr względem przegubów, można to sprawdzić jedynie po zdemontowaniu półosi, kiedy leży na płaskim, musi tak być, aby zdemontować półoś bez zdejmowania dyfra i piasty

- nie ma absolutnie luzu promieniowego, czyli takiego który służy do określenia stopnia zużycia przegubu, nie ma nawet luzu milimetrowego

- oba przeguby, czy ten przy dyfrze, czy przy piaście są takie same i wzajemnie zamienne

- nie są to przeguby kardana(takie jak w autach z napędem na przednią oś), ponieważ nie ma potrzeby aż tak dużego kąta skrętu, są to zwykłe przeguby na trzech kulach z koronką i skręcie kilkunastu stopni w pełen kąt bryłowy, przez to te przeguby są nie do zabicia, chyba, że podczas wypadku, tak jak to miało miejsce u mnie po uszkodzeniu się dyfra, pękła koronka, kiedy wyrwał się dyfer i pociągnął za sobą jedną z półosi, było to zwykłe uszkodzenie przegubu, który zaczął pracować z większym kątem skrętu niż to było możliwe

- jeżeli nie jest pęknięta guma, to nie wyobrażam sobie luzu na tych półosiach, chociaż ja rozbierałem tylko te od 4 i 5 litrowych silników

- montując półosie proszę pamiętać o zamontowaniu podkładek pod śruby od strony dyfra, jedna podkładka na dwie śruby

pozdrawiam Bartek
Opublikowano

"przeguby kardana" Co przez to rozumiesz?

Chodzi Ci o przegub krzyżakowy który występuje w wale kardana?

Opublikowano

"nie są to przeguby kardana(takie jak w autach z napędem na przednią oś)" - widziałeś kiedyś taki przegub w przednio napędowym samochodzie?

Raczej stosuje się przeguby Birfielda - http://www.zssplus.pl/www_publikacje/publikacje17.htm

"ponieważ nie ma potrzeby aż tak dużego kąta skrętu" - mają raczej mały kąt w jakim mogą pracować "przeguby kardana"

Opublikowano
Witam, nie jestem mechanikiem, jednakże inżynierem, chociaż innej specjalności, auta to tylko hobby. Po przeczytaniu tego co podesłałeś, mogę powiedzieć, że w półosiach BMW znajduje się przegub Birfielda z rysunku numer 3, który ma trzy kulki.
pozdrawiam Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.