Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanie o opony w nowej serii 5.

 

Seryjnie auto ma letnie run flaty 17". Potrzebne wiec beda opony zimowe. Biorac pod uwage koszty i korzysci, czy lepiej wziac od bmw drugi komplet kol 17" z oponami zimowymi (ok 7.500), i potem co roku zmieniac tylko kola, czy tez lepiej kupic same opony zimowe (ok 4.000) i robic tylko wymiane opon?

 

Podobno wymiana opony runflat nie jest latwa, i zalecane jest zmienianie calych kol. Czy jest to prawda? Miec dwa komplety calych kol 17" jest troche bez sensu. Z kolei wieksze rozmiary odpadaja bo uwazam ze beda niewygodne.

 

Poniewaz auto nie ma przewidzianego miejsca na kolo zapasowe, ani nawet dojazdowke, a zawieszenie jest zestrojone seryjnie na runflat, podmiana na zwykle opony odpada.

 

Jakie wyjscie polecacie?

Opublikowano
drugi komplet opon , jeden będziesz trzymał w piwnicy , drugi na aucie ... nie trzymaj u gumiarzy ani w ASO ... często i gęsto podmieniają opony i felgi :mad2:
Kamil
Opublikowano

A ja bym proponował kupić jakiś felunek ori tylko 16 cali i jakieś bardzo polecane opony zimowe z ROF. Zaoszczędzisz trochę kasy a na zimę więcej niż 16 cali nie jest potrzebne:) Zawsze za te pieniążki można gdzieś zalać paliwo i pojechać:)

W każdym razie lepiej mieć całe koła:) Nagle spadnie śnieg,bierzesz koła jedziesz zmienić i za pół godziny masz po robocie bez brudzenia itp.

Opublikowano

Niech się wypowiedzą koledzy ja proponuję takie rozwiązanie bo nie ma sensu na zimę ładować kasy w jakieś fele 17 i większe. Ori 16 można kupić w dobrej kasie a różnica w rozmiarze nie jest taka duża:)|

Chyba że byś chciał stalowe felgi 17 i oponki Rof. Zimą naprawdę nie trzeba więcej a alu się jednak niszczą w naszym klimacie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze- czy 16tki wejdą na piastę z hamulcami? Jeśli tak jest to jakieś rozwiązanie. Można też wejść w stalówki ale ja po jednym sezonie przesiadłem się na używane alu, bo jednak wygląd zobowiązuje :8)

 

Kupno samych opon będzie najtańsze, choć jak sam autor wątku zauważył, mogą być problemy ze zmianą opon- nie wiem nie znam się.

 

Posiadanie całego zestawu ma tę zaletę że jak spadnie śnieg to w awaryjnym przypadku sam możesz zmienić ogumienie (ca. 45-50 min) nie czekając aż dostaniesz się do gumiarza, bo przecież nie jesteś jedyny w mieście ;)

Można jeszcze poszukać felg znanych producentów spełniających parametry BMW.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Dokładnie nie wiem czy hamulce się zmieszczą w 16 cali ale jeśli by tak było to tak bym doradził:) Stalówki tak jak mówi kolega wygląd... Musisz się dowiedzieć o te 16 cali. Ja czy tak czy inaczej proponuje całe kola bo jednak jest z tym wygoda i tyle. Spadnie śnieg zmieniasz i już po problemie:) A serwisów obsługujących ROF takich z prawdziwego zdarzenia jest raczej mało niestety wiec to tylko potwierdza że lepiej mieć całe koła:)
Opublikowano
Jak moge tez cos dodac, to tylko cale kola i pozostan przy 17". Przekladki ROF to porazka i opony bardzo cierpia na tym. 17" to dobry komfort, nie czekasz na wymiane, jesli masz warunki by zmienic samemu. Ja mam co sezon zabawe z 4 autami i do wszystkich mam kompletne kola. Poza tym to zawsze okazja by zajrzec, co tam w zawieszeniu i hamulcach slychac i widac (niekoniecznie musisz to tez lubic).

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzieki, tak zrobie: cale kola letnie 17", cale kola zimowe 17". Tyle ze autem bedzie X3, ale on tez nie ma miejsca na kolo zapasowe wiec problem ten sam. Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
16 cali... do F10.... na 17 chyba nawet nie ma...i co to za opinie że ASO podmienia felgi i opony? jak ci się to naprawdę przytrafiło to jak strzeli 6 w totka - sprawdze te 17 ale to nawet nie brzmi...
Opublikowano

Moim skromnym zdaniem warto zakupić nową 5ke na 18-calowych felgach z oponami, różnica w cenie to ok. 4100zł, jeśli dobrze pamiętam, dla standardowej, jak dla mnie bardzo ładnej felgi V-spoke. Nie jest to wygórowana cena jak na standardy BMW, za 4 sztuki większej obręczy i opony. A drugi komplet kół z oponami zimowymi, o rozmiarze 17".

Dla mnie to będzie optymalne rozwiązanie.

Opublikowano
Seryjne 17ki są koszmarne w myciu. Lubię sam myć auto i domycie felg zajmuje tyle samo czasu co mycie reszty auta. Mają taki porąbany rant za którym zbiera się pył z klocków - koszmar. 16ki na zimówki na F10 to nieporozumienie totalne, już na 17kach seryjne opony mają profil jak w Żuku a felgi optycznie wyglądają jak zdjęte z malucha. Conajmniej 18ki na letnie opony a i tak profil pozostaje sensowny. Podobno zawieszenie F10 było optymalizowane pod 18ki.
Opublikowano
Z tego co rozmawiałem z dilerem,to nie mieszczą się 16" w F10. Wiem bo w swoim zakresie szukałem felg i opon zimowych.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co rozmawiałem z dilerem,to nie mieszczą się 16" w F10. Wiem bo w swoim zakresie szukałem felg i opon zimowych.

no nie mieszczą się za chiny a ta "porąbana" 17 z wewnętrzym rantem to jakaś pomyłka, na dodatek ciągną ją od e60 - już parę lat temu ostro mnie hm.. deprymowała powiedzmy, do czyszczenia polecam specjalny środek na kwasie, alu cleaner i pędzelek :) osiemnaście to minimum w tym aucie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.