Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Panowie z racji że jest to mój pierwszy automat w parku maszyn mam pytanie. Nadeszły chłodne noce i poranki i w związku z tym jak opiekować się skrzynią biegów. Odpalić samochód odczekać jakiś czas aż olej się rozprowadzi (tak robię) czy po prostu funkcjonować jak latem.

Wszsytkie wskazówki dot. użytkowania automatu jesienia/zimą będą cenne

Pozdrawiam

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

IMO olej dociera wszedzie w ciagu kilku sekund (pomijajac kwestie tego ze jest wszedzie-przeciez nie splywa calkowicie)

ja czy to latem czy zima do momentu rozgrzania auta, nie wkrecam go niepotrzebnie na wysokie obroty-pozwalam mu sie rozgrzac -wszedzie gdzie czytam, jest napisane, ze lepiej jechac odrazu poniewaz szybciej sie auto nagrzewa niz na postoju.

reasumujac- zima dluzej rozgrzewam auto, wiec dluzej jade delikatnie... mysle, ze taki sposob postepowania pozytywnie wplywa nie tylko na skrzynie (mam manuala)ale takze na silnik/ turbo itp.

pozdrawiam

K

pozdrawiam Konrad
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Odgrzeję jeszcze jedną kwestię:

Z racji że to pierwszy automat - chcę usłyszeć od was jak używać poszcz. biegów skrzyni (motają mi ludzie co jeżdżą DSG i innymi skrzyniami) Poniżej przykłady/sytuacje:

- stoję na czerwonym świetle (ja stoję zawsze na D/DS) - wrzucają P lub N ci goscie co mają DSG

- podjeżdzam pod sklep - wysiadam na minutke ale nie gaszę samochodu - P czy N ? (ja wrzucam zawsze na P) ci od DSG twierdzą że ma być N i ręczny (kiedyś czytałem że na biegu N jest niższe ciśnienie i mogę rozwalić skrzynię).

 

I zastanawiam się czy robię dobrze czy źle.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A ja jescze pozwolic sobie zadać jedno pytanie...bo to tez moj pierwszy automat...Czy (skoro beda mrozy) przy pozostawianiu auta na noc pod blokiem kiedy skrzynia jest w pozycji P,a boimy sie ze przymarznie nam ręczny to zostawiamy go tylko w tej pozycji i tyle?! A co jesli jest na jakims wzniesieniu?! Jak to trzeba robic zeby nie uszkodzic skrzyni...Bo do tej pory zawsze jak zostawialem gdzies auto,to poza pozycja P zaciagałem tez reczny...
Opublikowano

Właśnie się też nad tym zastanawiałem ostatnio - Panowie jak to jest - ja nie miałem wczesniej w manualach zwyczaju zaciągania ręcznego - chyba że stałem pod ostrą górę to tak.

Natomiast gdzieś wyczytałem że jeśli pojazd postawiony jest na pochylonym terenie, na podjeździe, na górce to NALEŻY OBOWIĄZKOWO zaciągać ręczny (mowa a automacie) zanim puści się hamulec nożny. Ponoć to pozwoli zabezpieczyć skrzynię przed uszkodzeniem przy okazji lekko blokując bieg (raz mi się zdarzyło na podjeździe z kątem nachylenia może 5* zostawić auto bez ręcznego i rano ciężko było przesunąć wajchę). Doczytałem i wrzucam na podjeździe ręczny. Ale teraz jak to się będzie miało do typowych warunków zimowych ? Czy klocki nie przymarzną do tarczy i nie będzie problemów z ruszeniem i ewentualnym uszkodzeniem innych elementów ??

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Panowie,

w automacie zaciąga się ręczny zawsze, bez znaczenia, czy wzniesienie, czy nie. To najzdrowsze zachowanie i należy się tego trzymać.

Mi w BMW w ostatnią zimę, a przecież mrozy dochodziły do -30 stopni nigdy ręczny nie przymarzł :)

Opublikowano
Panowie,

w automacie zaciąga się ręczny zawsze, bez znaczenia, czy wzniesienie, czy nie. To najzdrowsze zachowanie i należy się tego trzymać.

Mi w BMW w ostatnią zimę, a przecież mrozy dochodziły do -30 stopni nigdy ręczny nie przymarzł :)

O kurcze przez 1,5 roku nie zaciągnąłem ręcznego ani razu - trzeba będzie zmienić te złe nawyki !!!

Opublikowano
i tu jest własnie problem, jeśli regularnie się używa ręcznego to nie powinno byc problemu z odklejeniem okladziny, trzymaniem hamulca, przymarzaniem itd. problem może sie pojawic jesli ktoś wcale nie używal recznego i zaczał. Zalecam ostrożność, alebo poużywac go wiecej w normalne cieplejsze dni. Zaciągam reczny przy parkowaniu tylko na pochyłym terenie, od zawsze w innych przypadkach tylko na biegu. No i w upalne dni na światłach aby nie trzymać nogi na hamulcu i nie przegrzewać

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Można też delikatnie jadąc pozaciągać ręczny parę razy tak aby poszurało okładzinami o bębny. Trochę się pościera ale przynajmniej będą dobrze dotarte powierzchnie. Jeśli chodzi o użytkowanie automatu to świetnie jest to opisane w instrukcji do auta która można dostać za darmo na http://www.bmw-inchcape.pl/ wystarczy tylko poszukać i się zarejestrować a po dwóch tygodniach przesyłają oryginalną polska instrukcję do twojego modelu BMW.
Opublikowano
Ja robie tak zatrzymuje auto trzymam noge na hamulcu zaciągam ręczny , wrzucam N , puszaczam hamulec auto zatrzymuje się na ręcznym , wciskam hamulec przełaczam na P i wyłaczam samochód. Chodzi o to ze na P skrzynia blokowana jest mechanicznie i jak niezaciągniesz ręcznego to samochód będzie trzymany na tej blokadzie co niesłuży skrzyni

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.