Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

zaswiecila mi sie kontrolka ze mam mało płynu. Dolałem wiec i za 3 dni znów swieci. patrze pod auto i widze ze gdzies kapie.

Pojecałem na kanał zdjąłem obudowe i cała była mokra od wyciekającego płynu chlodniczego.

Zacząłem szukac , lokalizować zródło przecieku. szukałem chyba godzinę z latarką szmatą, wycierałem zagladałem to od góry to od dołu, pozdejmowalem wszystkie osłony i nic nie znalazłem sldy ze cieknie widac wszedzie i z lewej i z prawej strony ale nie moge znaleść z kąd cholera. sprawdzilem okolice termostatu, weże przyłacza itp. nadal nie wiem skad to kapie.

Gdzie jeszcze patrzeć? czy maił ktos problem podobny? albo zna jakies czesto wystepujące uszkodzenia w tym silniku diesla 136PS ?

cze z bloku silnika moze wyciekac tez? albo z pod uszczelki z pod głowicy ??

są jakies sposoby techniczne, które pomagaja lokalizowac takie wycieki ? jakies urządzenia specjalne ??

pozdrawiam i prosze o porady

Opublikowano
okok korka masz wezyk jak jest za duze cisnieenie lub korek nie dokrecony maksymalnie to tamtendy wypierdziela :)
Opublikowano

Taka informacja dodatkowa ze pierwszy raz gdy zaswieciła sie kontrolka to w momencie gdy właczyłem ogrzewanie. Potem wyłączyłem ogrzewanie i kontrolka zgasła.

Tylko nie do końca nie wiem czy to ma wpływ bo już od tego momentu nie właczalem ogrzewania a płyn nadal kapie

Opublikowano

Sprawdziłem dziś i nie ma wpływu czy właczone ogrzewanie czy nie. Tak samo kapie , czyli nagrzewnice i jej obieg wody mozna wykluczyć.

gdzie moze jeszcze cieknąc z silnika jeżeli nie z węży i ich połączeń? raczej wykluczyc trzeba też uszczelke pod głowicą bo nie ma znaków na bagnecie oleju i na korku oraz nie kopci.

jezeli z bloku silnika to skąd moze to byc ? przerabane cos tam zobaczyć i zlokalizowac. od dołu patrze to widze tylko ze konczy plynąc po maglownicy i zniej kapie płyn chlodniczy

Opublikowano
miałem ten sam problem. leciało z góry po maglownicy i na ziemie. wyciek zauwazyłem dopiero wtedy jak wyciągnąlem "żaluzje" i sie tam wcisnałem i zaczałem ugniatać wszytskie weze. okazało sie że sruby od głowicy były niezbyt dokrecone i tu był wyciek. dociagnałem sruby i susza :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
dziś naprawiłem usterke okazało sie ze termostat główny miał wyszczerbiona obudowe (tą gdzie wchodzi uszczelka pomiedzy termostatem a silnikiem) , dziwne bo to był termostat febi wymieniany pol roku temu, troche krótko wytrzymał. Dodam ze poprzedni oryginalny (dzis odnalazłem go w garażu i mu sie przyjrzałem) też miał uszkodzoną obudowe w tym samym miejscu ale wewnętrzną część. Nie ciekło jednak z niego. wymieniałem go jedynie dla tego bo był cały czas otwarty. Ciekawe, Spotkał sie ktos z tym? czesto słyszałem ze urywaja sie te łapki co czymaja sam termostat ale ze te rynieniki co trzymaja uszczelke sie wyszczerbiają ?? Ciekawe czemu
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Tera mi cieknie z pod uszczelki oringowej z pod termostatu egr. Trudne to było do zdiagnozowania bo ciekło prosto na gorącą chłodniczke spalin i od razu parowało a reszta ciekła po wszystkim co sie da.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.