Skocz do zawartości

Elektryka - dość dziwne problemy. POCZYTAJ!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! :D

Szanowni forumowicze - poproszę o poradę bo kompletnie się zdziwiłem.

Otóż od kilku tygodni moje autko dziwnie się zachowuje: po wejściu do auta i odpaleniu silnika (bez problemów) raz strona kierowcy a raz pasażera jest bez prądu tzn. nie działa elektryka szyb i lusterek. Wystarczy, że auto pochodzi około 10 -15 minut, wyłączam silnik po kilku minutach odpalam i wszystko wraca do normy. Dziej się tak na przemian, jak wspomniałem raz lewa a raz prawa strona auta jest bez prądu :mad2: :?: :!:

O co może chodzić? Czasami tez wariuje centralny zamek tzn. zamyka wszystko prócz drzwi kierowcy i jak wyżej: gdy popracuje wraca do normy.

Po rozmowach ze znajomymi niektórzy podejrzewają, że auto w ten sposób reaguje gdy jest słaby akumulator i odcina pewne rzeczy aby można było uruchomić silnik lecz nie chce mi się w to zbytnio wierzyć bo to mdel auta z lipca 1997r. :?: :norty:

Faktem jest, że gdy popracuje silnik to tak jakby ten akumulator został podładowany i wtedy wszystko działa normalnie.

Co Wy na to?

Może coś doradzicie?

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam, nie ma co kombinować, do wymiany moduł komfortu lub/i przekaźników. Mozna również przelutować, jest duże prawdopodobieństwo, że będzie ok.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Witam, nie ma co kombinować, do wymiany moduł komfortu lub/i przekaźników. Mozna również przelutować, jest duże prawdopodobieństwo, że będzie ok.

jasne !

najlepiej wszystko wymienić ...

zacznij od popsikania czymś złączy drzwi z kabiną

też tak kiedyś miałem z drzwiami kierowcy

wyjołem wtyczkę i popsikałem WD40 i od paru lat mam z tym spokój

a są w sklepach elektronicznych lepsze preparaty

Opublikowano

Dzięki za wskazówki.

Każda jest cenna. Jednak popieram zasadę: zanim wymienię na nowe, upewniam się że ze starym nic nie da się zrobić.

Popsikanie nawet WD40 napewno nie zaszkodzi (lub innym preparatem). Sprawdze i dam znac.

Opublikowano
Witam, nie używa się WD40 do połączeń elektrycznych. Użyj specyfiku Kontakt. Natomiast i tak skończy się na module komfortu lub przekaźników, przerabiane wiele razy przeze mnie. Można oczywiście spędzić pół dnia z miernikiem i znaleźć nawet, który tranzystor lub połączenie w module komfortu jest uszkodzone. Ja wszystkie sterowniki naprawiam, nie wymieniam, jednakże najszybciej i najtaniej dla nie-elektronika jest je wymienić i tak są tanie. Nie ukrywam, że może to być równie spowodowane jakimiś przerwanymi przewodami z drzwiach, ale jeżeli by tak było to dotyczyłoby tylko jednych drzwi, a nie całych stron.
pozdrawiam Bartek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z szybami, jak koledzy napisali, moze byc winne moduly w drzwiach (modul w drzwiach kierowcy znajduje sie razem z przyciskami opuszczania szyb, modul po stronie pasazera pod tapicerka drzwi).

Sprobuj odlaczyc aku i podlaczyc go ponownie, sprobuj pozyczyc mocniejszy aku.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Witam.

Wszystkim bardzo dziękuję za wskazówki.

Zgodnie z zaleceniami zamiast WD40 użyłem "Kontaktu" :cool2:

Przewody są całe a po "spryskaniu" :mrgreen: narazie problem się nie powtarza.

Zobaczymy co "wymyśli" mi w okresie jesiennym gdy będzie dużo wilgoci i mokro. :norty:

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.