Skocz do zawartości

zakup E39 jaki silnik 2.5 czy 2.8 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie no , jest roznica w pojedynczym i podwójnym vanosie.... robi sie tu pomału zamęt:

 

Engine

M52B20 190 N·m (140 ft·lb) @ 4200 1994

M52TUB20 190 N·m (140 ft·lb) @ 3500 1998

M52TUB24 240 N·m (177 ft·lb) @ 3600 2000

M52B25 245 N·m (181 ft·lb) @ 3950 1995

M52TUB25 245 N·m (181 ft·lb) @ 3500 1998

M52B28 280 N·m (207 ft·lb) @ 3950 1995, 275 N·m (203 ft·lb) @ 3950 1997

M52TUB28 280 N·m (207 ft·lb) @ 3500 1998

 

gdzie M52 to pojedynczy vanos a M52TU to podwójny vanos.

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Na siłę szukać nie będe z podwójnym wanosem bo nigdy samochodu nie kupię, a i tak jest strasznie ciężko kupić zadbany egzemplarz. BArdzo łatwo kupić za to świetnie wyglądające wozidło z tego co zdążyłem zauważyć.
Opublikowano
Na siłę szukać nie będe z podwójnym wanosem bo nigdy samochodu nie kupię, a i tak jest strasznie ciężko kupić zadbany egzemplarz. BArdzo łatwo kupić za to świetnie wyglądające wozidło z tego co zdążyłem zauważyć.

 

Moim pierwszym E39 bylo 520i '96 -150 KM (sedan) a teraz jezdze 530i 2001 (kombi) - 230 KM czyli skraje cywilne 6-cyl w E39.

I powiem tak, ze owszem 530i jezdzi sie lepiej w sensie przyspieszenia ale tez nie robilbym z 520i mula niewiadomo jakiego.

Zrobilem ta 520stka ok 60 tys km i jezdzilo mi sie naprawde przyjemnie. Wymagal krecenia pod 4 tys obr ( na 3 bieg) zeby dynamiczniej wyprzedzac ale spkojnie sie dalo jezdzic.

530i jest lepsza ale nie tak jak by sie moglo wydawac czytajac suche dane technicznne.

Pozatym 520i zauwazanie paliwa mniej w miescie. W trasie niejest duza roznica w spalaniu pomiedzy 520i i 530i.

 

reasumujac: sam silnik bylby dla mniej mniej wazny niz ogolny stan techniczny.

Jelsa trafi sie slabszy ale w swietnym stanie technicznym samochod to wolabym takiego niz wymeczonego i wymagajacego nakladow strucla ale z duzym silnikiem.

Opublikowano

A według mnie silniki M52 z podwójnym Vanosem mają po prostu lepszy przebieg krzywej momentu obrotowego od silników z pojedynczym Vanosem, a rozchodzi się głównie o przedział 2-3.5tys obr, podwójny Vanos sprawia, że między 2 a 3.5tys obr silnik ma jakieś 20Nm więcej momentu i parę koni mechanicznych też więcej, no i wspomniany wcześniej niżej dostępny max. moment obrotowy, to właśnie wyższy moment w przedziale 2-3.5tys obr powoduje, że silniki na podwójnym Vanosie ciut mniej palą, bo można nimi jeździć na ciut niższych obrotach niż silnikami na pojedynczym Vanosie.

 

A co do wyboru auta, to logiczne, że trzeba brać to auto, które jest w lepszym stanie, ale i tak nastawiałbym się na co najmniej 523i i mocno naciskał i usilnie szukał 528i, nawet jakby było coś do zrobienia to wolałbym kupić 528i, doinwestować powiedzmy 1 czy nawet 2tys i mieć dynamiczniejsze auto.

Oczywiście pod warunkiem, że nie będzie to poważna usterka lub cała seria usterek do naprawy bo do wszystkiego trzeba podchodzić z głową i ze zdrowym rozsądkiem :)

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
Dzięki wszystkim za pomoc ;) Silniki jakie będę szukać już wiem. Teraz zastanawia mnie jak autko które skończyło już 10 lat radzi sobie z blacharką? Nie mówię o składakach bo wiadomo jak jest z ruszoną spawaną blachą tylko o nie bitych egzemplarzach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.