Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak silnik jest zimny np. na drugi dzień po odpaleniu i włączeniu klimy na pół max,słychać stuki metaliczne w silniku po nagrzaniu silnika ustępują stuki.

Czy to może być koło pasowe tłumik drgań czy napinacz paska?

Opublikowano
Nie koniecznie: jeszcze jest : napinacz, rolka, koło pasowe na wał korbowy, pasek wielorowkowy, pasek wspomagania, pompa wody, koło alternatora(sztywne),w końcu rolka klimy.
Opublikowano

nie rozumiem tylko jaki zwiazek moga miec paski ze stukami. skoro stuka glosniej na klimie to stawiam na klime. rolki mozna tanio zregenerowac ale one na 100% nie stukaja co najwyzej szumia/zyngola. stuki to z klimy u mnie dochodza. najpierw wymienie sprzeglo bo mam ale watpie zeby to cos dalo, stawiam na kompresor.

z tlumika drgan nie ma mozliwosci stukow bo przeciez to jest na gumie to co tam ma stukac, rozumiem ze czuc wibracje wieksze, przy gaszeniu/zapalaniu ale nie stukanie

Opublikowano
nie rozumiem tylko jaki zwiazek moga miec paski ze stukami. skoro stuka glosniej na klimie to stawiam na klime. rolki mozna tanio zregenerowac ale one na 100% nie stukaja co najwyzej szumia/zyngola. stuki to z klimy u mnie dochodza. najpierw wymienie sprzeglo bo mam ale watpie zeby to cos dalo, stawiam na kompresor.

z tlumika drgan nie ma mozliwosci stukow bo przeciez to jest na gumie to co tam ma stukac, rozumiem ze czuc wibracje wieksze, przy gaszeniu/zapalaniu ale nie stukanie

W poprzednim autku miałem po odpaleniu metaliczne stuki, trzaski i oraz szumy.(gdy auto zimne) Sprawdziłem wszystko, wymieniłem rolki, a okazało sie,że pomogła wymiana samego paska. Wytłumaczono mi, że na pasku osadzaja sie malutkie kamyczki, które z czasem idac po metalowych rolkach daja taki efekt.

Opublikowano
Jak wymienisz sprzęgło to daj znać czy coś pomogło,ja w sobotę wymieniam paski i napinacz o ile mi przyślą.
Opublikowano
Na90 proc to będzie koło pasowe na wał korbowy,musisz kupić oryginał za 1300 z wyminą w ASO , musi być oryginał koniecznie.
Opublikowano

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=11_3313&hg=11&fg=18

 

nazywają to fakt tłumik drgań: 01 Tłumik drgań 1 11237805696 $388.48

 

Tylko staraj się to wymienić w serwisie to nie jest taka prosta sprawa jak się mechanikom wydaje sam to przeżyłem i nie chce żeby ktoś z forum przechodził to samo. Najlepiej najpierw zleć ekspertyze co to w serwisie ja w wawie w Inschape motor nic nie zapłaciłem za diagnoze, a miałem takie same objawy co Ty, ale każde auto jest inne i nie chce Ciebie wprowadzić w błąd.

Opublikowano

Dzięki.

Byłem w servisie w szczecinie z tym żeby zdiagnozowali,przesiedziałem 5 godzin i kolo powiedział że brak czynnika chłodzącego.Napełnili sprawdził klimę,skrzynię biegów nie wiem poco i tyle,500zł za 5 godzin oczywiście dalej to samo.

No to pojechałem do Poznania jak dzwoniłem pytałem czy są w stanie zdiagnozować tak bez problemu ok,5 godzin 500zł i stwierdził że rolka hałasuje napinacza.

Zapytałem czy to są te stuki,powiedział że nie,to pytam co to,niewiedzą stwierdził że to kompresor klimy i do wymiany.

Mam dość serwisów w każdym mówili mi co innego robili to co nie trzeba żeby kasę nabić,jak będę jechał cokolwiek robić to tylko Berlin.

Opublikowano
ja najpierw wymienie ten tlumnik drgan bo mam nowy tylko mam problem z odkreceniem, nie za bardzo jest o co zablokowac wal
Opublikowano
ja najpierw wymienie ten tlumnik drgan bo mam nowy tylko mam problem z odkreceniem, nie za bardzo jest o co zablokowac wal

Moim skromnym zdaniem wystarczy zostawic autko na 1 biegu :D

Opublikowano
ja najpierw wymienie ten tlumnik drgan bo mam nowy tylko mam problem z odkreceniem, nie za bardzo jest o co zablokowac wal

Moim skromnym zdaniem wystarczy zostawic autko na 1 biegu :D

 

Jak chcesz to sam robić to musisz wjechać na kanał, odkręcić osłonę dolną silnika (nie próbuj odkręcać od góry), wsadzić srubokręt tak aby zablokować wał odkręcić śrubę kluczem (najlepiej przedłużonym rurą), wyjąć tłumik, kupić nową śrubę podkładka może zostać, i do tego momentu ogarniam . Potem zapewne trzeba śrubę dokręcić i tu jest problem z jaką siłą trzeba dokręcić śrubę ? dlatego polecam serwis.

Opublikowano
Dzięki.

Byłem w servisie w szczecinie z tym żeby zdiagnozowali,przesiedziałem 5 godzin i kolo powiedział że brak czynnika chłodzącego.Napełnili sprawdził klimę,skrzynię biegów nie wiem poco i tyle,500zł za 5 godzin oczywiście dalej to samo.

No to pojechałem do Poznania jak dzwoniłem pytałem czy są w stanie zdiagnozować tak bez problemu ok,5 godzin 500zł i stwierdził że rolka hałasuje napinacza.

Zapytałem czy to są te stuki,powiedział że nie,to pytam co to,niewiedzą stwierdził że to kompresor klimy i do wymiany.

Mam dość serwisów w każdym mówili mi co innego robili to co nie trzeba żeby kasę nabić,jak będę jechał cokolwiek robić to tylko Berlin.

 

To co piszesz to jakaś żenada jak w 21 wieku nie mogą zlokalizować stuków :duh: i za niewiedze gruby hajs brać napisz oficjalną skargę do BMW Polska a kopię wyslij do Bawarii. A rozmawiałeś z szefem serwisu?

mi byłoby wstyd powiedzieć że nie wiem co to,a na jakiej podstawie wzieli 500 zł ja bym kazał mu się w głowę jeb... jagby mi powiedział 500zł

Opublikowano

BMW Polska wie dzwonili do mnie,najgorszy był serwis w poznaniu kasę wzieli za nic chyba za umycie auta.

Swoje auto kupiłem w poznaniu było sewrwisowane od nowości lekka stłuczkę miał poprzedni właściciel którą usuwali w serwisie,po 2 latach od usunięcia kolizji wychodzi w tym miejscu rdza i lakier schodzi jak skóra po opaleniu.

Porobili zdjęcia w serwisie o oddzwonili do mnie że to nie ich wada tylko ktoś klamrę od pasa przytrzasnął gość mnie rozbawił,poza tym stwierdził że to było robione 2 lata temu i termin gwarancji minął.

Żenada w serwisie taka fuszerę odwalili jak byle kto co w garażu maluję.

Opublikowano
witam mam właśnie takie same stuki na włączonej klimie i na zimnym silniku i właśnie nie wiem do czego się zabarać aby ogrnąc te stukanie
Opublikowano
witam ja byłem w servisie i [BAD] nic nie doszli ze tym stukiem metalicznym , a u was chłopaki jak jest . jednak będę brał się za to sam . tylko nie wiem od czego zacząć
Opublikowano
Chłopaki, nic nie rozumiem. Dlaczego dajecie zarobic naciągaczom po 1000, 500 zeta za nic a nie spróbujecie, jak napisałem wymienic paska?
Opublikowano

To tak jak u mnie nic nie znaleźli i chcieli auto na 2 dni,jasne może tydzień i też by było noc.

A pro po paska wymieniłem razem z napinaczem 3 dni temu dalej to samo.

Myślę o wymianie koła pasowego na sprężarce klimy (sprzęgło klimy) jakoś te stuki gdzieś tam słychać,będę wymieniał odmę to przy okazji zdemontuje te koło i luknę.

Opublikowano
Chłopaki, nic nie rozumiem. Dlaczego dajecie zarobic naciągaczom po 1000, 500 zeta za nic a nie spróbujecie, jak napisałem wymienic paska?

 

ja tam jeszcze w serwisie nie bylem ale jak by mi za nic zaspiewali 500zl jak koledze wyzej i potem kolejne 500zl to bym ich chyba smiechem zabil. ktos jedzie na lokalizacje usterki a tam mu klime nabijaja i zagladaja w skrzynie toz to jakas paranoja. mogli jeszcze tarcze i klocki przy okazji wymienic i dopisac ze naciagneli pasek rozrzadu :lol: :lol: :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.