Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

panowie przymierzam sie na wymiane koła pasowego i teraz moje pytanie czy jest problem z wymontowaniem starego? wymieniał już ktoś to u siebie i mógłby podzielić się doświadczeniem?

Opublikowano
Witam.

panowie przymierzam się na wymianę koła pasowego i teraz moje pytanie czy jest problem z wymontowaniem starego? wymieniał już ktoś to u siebie i mógłby podzielić się doświadczeniem?

Właśnie się bawiłem z tym miesiąc temu i największy problem to zablokowanie wału oraz odkręcenie śruby mocującej koło pasowe. Generalnie nie musisz mieć nawet podnośnika lub kanału. Wymontowujesz obudowę chłodnicy (tą z żaluzją) i już jest dostęp do koła pasowego. Żeby zablokować wał trzeba odszukać miejsce blokowania. W tym celu musisz rozebrać osłony dźwiękochłonne a w szczególności tą przy filtrze oleju gdyż do blokady najlepiej podejść od tamtej strony. Do blokowania użyłem pręta o śr. 5-6 mm. No i potem największy problem to odkręcenie śruby koła pasowego - PAMIĘTAJ!!!! MA PRAWY GWINT!!!! - czyli odkręcasz ja zwykłą śrubę. Mi przy jej odkręceniu ułamały się dwa klucze i trzeci wygiął. W końcu szwagier załatwił 1,5 metrową grzechotę do ciężarówek i we dwóch ciągnęliśmy i dopiero poszło. Bez dobrego klucz to nawet nie podchodź. Ja dwa razy podchodziłem ze zwykłymi narzędziami i nie dałem rady odkręcić tej śruby. Potem to już bajka. Przy dobrym tempie całość wymiany to 1,5 godziny. Aha zapomniałem jeszcze o paskach. Zdjęcie pasków to 3 minuty - wiadomo odciągasz tylko napinacze i zdejmujesz :D Efekt zadziwiający!!! zero drgań drążka zmiany biegów, cicha praca silnika - w sensie, że nie dochodzą dźwięki takich szmerów. POLECAM jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś. Ja założyłem koło firmy MAXGEAR - stosunkowo dobra jakość do ceny. Pozdro

Dolo
Opublikowano

a gdzie dkładnie jest to miejsce blokowania wału? możesz bardziej szczegółowo :)

a i ten napinacz paska to jak?

Opublikowano
a gdzie dkładnie jest to miejsce blokowania wału? możesz bardziej szczegółowo :)

a i ten napinacz paska to jak?

Nie wiem czy na tym obrazie będzie to dokładnie widać (patrz koniec czerwonej strzałki) w każdym razie podejście jest od strony filtra oleju i do tej czynności trzeba użyć latarki, żeby to miejsce wypatrzeć :(

http://yfrog.com/msmiejsceblokowaniawaup

Następnie druga osoba musi powoli kręcić wałem, żeby utrafić trzpieniem przełożonym przez wskazane OCZKO w otwór chyba w kole dwumasowym. Po tej operacji silnik znajduje się w tzw. GMP

Jeżeli chodzi o napinacze są dwa: jeden na pasku klimy i jak się przypatrzysz to jest napinany przez dodatkowe małe kółko i trzeba je odciągnąć kluczem w przeciwną stronę do siły napinania (odciągnąć w miejscu gdzie jest mocowany napinacz a nie kółko);

z drugim trochę ciężej mi będzie wytłumaczyć al spróbuję:

http://yfrog.com/ngodciganienapinaczap

na drugim pasku napinacz znajduje się w miejscu takiego siłownika nr 7 na obrazku. Bezpośrednio nad tym siłownikiem - w części nr 2 znajduje się taka wnęka jakby na pręt kwadratowy (a na dolnej krawędzi tej wnęki tuż nad siłownikiem znajduje się takie półkole). W to miejsce ja włożyłem tzw. przedłużkę do klucza (tzw. grzechotki) i ciągnąc w dół poluzowałem napinacz (ten siłownik hudrauliczny). Wtedy pasek schodzi bez problemu. I tyle :D

Dolo
Opublikowano

NIC nie blokujesz poproś kogoś niech wsiądzie do auta wbije 5 i trzyma wciśnięty hamulec !!!!

wymieniałem pod garażem może z montażem żaluzji i innych pierdół 30 min ! Odkręcasz jak normalną śrubę !!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
NIC nie blokujesz poproś kogoś niech wsiądzie do auta wbije 5 i trzyma wciśnięty hamulec !!!!

wymieniałem pod garażem może z montażem żaluzji i innych pierdół 30 min ! Odkręcasz jak normalną śrubę !!!!

bolek 1521-> zrobisz jak będziesz uważał, podpowiedź Kolegi TC jest wykonalna, ale niestety nie w moim przypadku, gdzie śruba była mocno dociągnięta. Wtedy wszystkie siły działające na odkręconą śrubę przenoszone są na tarczę sprzęgłową no i zobaczysz jak się auto "pręży"....... wybór należy do Ciebie. Metoda, którą opisałem odbyła się po wcześniejszej lekturze fachowej, to tyle. Życzę miłej pracy :D

Dolo
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam ponownie.

własnie jestem po wymianie koła i musze powiedzieć że jestem bardzo szczesliwy. nie ma już dziwnego dzwieku silnika, brak turbulencji podczas gaszenia, nie lata głaka zmiany biegów i co najważniejsze nie lata mi to koło jak tamto. czas naprawy jakies 30 min może nawet. polecam każdemu kto ma jakies podobne objawy bo naprawde warto to wymienic

Opublikowano
witam ponownie.

własnie jestem po wymianie koła i musze powiedzieć że jestem bardzo szczesliwy. nie ma już dziwnego dzwieku silnika, brak turbulencji podczas gaszenia, nie lata głaka zmiany biegów i co najważniejsze nie lata mi to koło jak tamto. czas naprawy jakies 30 min może nawet. polecam każdemu kto ma jakies podobne objawy bo naprawde warto to wymienic

heh miałem tak samo ... a po wymianie :lol:

jak jeszcze nie wymieniłeś poduszek pod silnikiem to również polecam ! mi jeszcze zostało koło pasowe bo powiem Ci że po kompleksowym wymienianiu zawsze siada najsłabszy element .....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Ja bym tu jeszcze dodał jedno ... uwaga na podróby ! Wstawiłem taką z intercars-u za 600zł i poszły dwa paski w cholerę ! Wymieniłem napinacz, rolkę , a pasek nadal skakał jak szalony , poratował kumpel używką z angola . Może ktoś podpowie jakie marki kół polecacie ?
Opublikowano
no i chyba po przeczytaniu tego wątku wiem o co chodzi miesiąc temu musiałem wymienić te koło po wymianie jak jest zimny silnik tylko zimny są bardzo duże turbulencje i dziwne odgłosy myślałem że to napinacz tez kupiłem nowy i dalej sraczka a wymieniłem na jakąś podjebke by to szlak już mi mówili że to koło dwumasowe tak napiernicza ale ja mam automat to chyba dwumasu nie mam
Opublikowano
no i chyba po przeczytaniu tego wątku wiem o co chodzi miesiąc temu musiałem wymienić te koło po wymianie jak jest zimny silnik tylko zimny są bardzo duże turbulencje i dziwne odgłosy myślałem że to napinacz tez kupiłem nowy i dalej sraczka a wymieniłem na jakąś podjebke by to szlak już mi mówili że to koło dwumasowe tak napiernicza ale ja mam automat to chyba dwumasu nie mam

koło pasowe chyba najlepiej Corteco ..... no chyba że masz kasę na oryginał ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.