Skocz do zawartości

BMW E34 520i gorący silnik nie pali na wszystkich cylindrach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Moje auto to bmw e34 520i gaz. Od niedawna założony gaz sekwencja. Chciałbym żeby auto chociaż na początek dobrze pracowało na samej benzynie..

 

Problem jest taki że gdy silnik się nagrzeje jakieś 10-20 km jazdy to dopiero wtedy czuje jakby nie chodził na wszystkie cylindry. Zimny chodzi bardzo dobrze, odpala praktycznie na dotyk. Na gorącym silniku tak samo dobrze odpala jak i na zimnym.

 

Co do gazu to na gazie pracuje tak samo jak na benzynie a nawet gorzej. Na początek wyjąłem świece, wyczyściłem chociaż wiem że powinno się je wymieniać no i zauważyłem 2 mokre świece, może 1 dobrze się nie wpatrywałem. Silnik chodził nadal źle, więc kupiłem komplet nowych wyjąłem stare,

2 znowu były mokre. Włożyłem nowe. I silnik chodził dobrze aż się nie przejechałem jakieś 30 km, znowu to samo. Gdy stoję trochę telepie budą ale to dla tego że nie chodzi na wszystkich cylindrach. Podpowie ktoś od czego zacząć?

 

Dodam jeszcze że gdy kupiłem auto i jeździłem nim jakieś 2 miesiące było ok, po zamontowaniu gazu zrobiło mi się właśnie to co wyżej opisałem. Teraz już zrobiłem jakieś 1000 km na samej benzynie i nadal to samo.

 

No i jeszcze w trakcie raz mi się zagotowała woda bo wisko nie dało rady schłodzić (upał i postój) ale wymiana wiska i jest ok temp. jak powinna, ale to raczej wpływu nie ma na to co się dzieje teraz, tym bardziej że wcześniej przed wiskozą problem już był.

 

DZięki za odpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kolego napisz jaki masz silnik? M50 czy M20?

 

jak nie pali na wszystkie cylindry to sprawdź cewki (jak masz silnik M50), lub podmienic cewkę ewentualnie przewody zapłonowe jak masz silnik M20

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
No niestety po wymianie świec wszystkie są suche. Więc nie wiem co dalej. Czy to mogą być cewki skoro nowe świece są suche?? Teraz zauważyłem że pomału silnik tak jak by nie chodzi na wszystkich cylindrach już na zimnym silniku. Hmm nie wiem mi się wydaje że to może sonda?? Jakoś tak mi śmierdzi za samochodem...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja u siebie miałem cewkę uwalona a silnik na wolnych obrotach równo pracował, świece tez były suche, jedynie jak gwałtownie dodałem gazu na PB do silnik jakby nie pracował na wszystkie cylindry, po 3 tyś obrotów jakby niby nic nie było i pracował jak należy.
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
To chyba jakaś plaga w mojej są identyczne objawy jak opisałeś, pojawiły się kilka dni temu. Jutro jadę podpiąć ją do komputera. Stawiam na sondę lambda. Silnik poprawnie zapala obojętnie jaką ma temp. ale ciepły nie na wszystkie cylindry mimo tego zapala od razu. Zauważyłem pewne zależności jak jest zimny chodzi normalnie, po 1-2 km zaczyna mieć problemy z zapłonami, po kilkunastu kilometrach ciągłej jazdy potrafi wszystko wrócić do normy jakby nic się wcześniej nie działo (pali na wszystkie, odzyskuje moc). I tu sedno sprawy - po dłuższej jedzie 20-30 km silnik znowu pracował normalnie, zaparkowałem pod sklepem, po 10 minutach odpalam i znowu tylko część cylindrów pracuje :mad2: i tutaj nasuwa się niewłaściwe działanie sondy lambda. Gdy silnik jest zimny i chodzi poprawnie sonda jeszcze nie działa, silnik się nagrzewa sonda daje zakłamane wskazania silnik chodzi niewłaściwie, po dłuższej jeździe sonda uzyskuje temp. w której wskazania są poprawne i silnik zaczyna pracować poprawnie. Wystarczy krótki postój sonda się schładza i zaczynają się jaja. Zastanawia mnie tylko czy sonda może mieć aż taki wpływ na działanie silnika ? Może się ktoś mądrzejszy wypowie :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja obstawiam dalej że wina tego leży po winie elektryki silnika, dokładnie cewek, sprawdź też jakie są masy cewek
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Było dokładnie tak jak tu kolega wyżej wspomniał - 1 świeca w oleju 1 cm3 tam się nazbierało w pozostałych śladowe ilości oleju ale widać że to wystarczyło by działy się takie cyrki. Dodam że 3 miesiące wcześniej wymieniałem świece i wszystko dokładnie wyczyściłem. Uszczelki trzeba będzie wymienić bo olej podcieka do gniazd ze świecami. Po operacji wyczyszczenia przewodów i usunięciu oleju wokół świec wszystko wróciło do normy - trasa testowa 100 km PASS :D .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.