Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Miałbym do kolegów pytanie.Co może być powodem drgan kierownicy na nierównej drodze typu kamienie itp.Z tego co mi wiadomo mam luz na przednim prawym wahaczu.Koło rusza sie jak stoi auto: przód tył (lewo-prawo).Drgania są szczególnie odczuwalne jak hamuje np ze 100km/h lub gdy jadę z tą prędkością na prostej drodze czuje tez drgania na kierownicy.Końcówki nowe+ustawiona zbieżność.Co może być powodem tych drgan?

Opublikowano

Skoro jesteś pewny że felgi są proste i poprawnie wyważone bierz się za wymianę tuleji przedniego wachacza. Ja też walczyłem z niewielkimi drganiami kierownicy przy nie których predkościach - nawet doważałem koła na aucie - co nie wiele dało. Wczoraj wstawiłem tuleje od M3 pełne acentryczne (zwykłych nie polecam bo i tak mają duzy "luz") i teraz mam już spokój :D

U Ciebie oprócz tuleji mogą być też wybite sworznie - okaże sie jak zdejmiesz wachacz

Opublikowano
Zauwazyłem jeszcze coś takiego.Jak jade np 100km/h i rusze delikatnie kierą w lewo lub w prawo to też drga.To tez może byc od tego wahacza??.Strasznie mnie to denerwuje.Czy te bmw maja takie słabe zawieszenie:/
Opublikowano

powiem tak, coś musisz mieć uszkodzone lub zużyte bo tak być nie powinno, ja od kwietnia od kiedy mam swoją bumkę zrobiłem jakieś 5tyś km i przy 200km/h (oczywiście na niemieckiej autostradzie :cool2: ) mogę kierownicę puścić a ona nic się nie trzęsie.

Chociaż teraz jeden sworzeń przedniego wahacza gdzieś na dziurze wybiłem ale w sumie mimo nawet tego nie zauważyłem żadnych problemów z prowadzeniem się auta czy drżeniem kierownicy.

http://mlodzi.pl/auto.jpg
Opublikowano
to wiem tylko co:/.Luz na prawym kole na bank jest.Ale czy to by drgania powodowało.....................To jest drżenie kiery na boki: lewo prawo.
Opublikowano
skoro wiesz, że masz luzy to je zniweluj, i wtedy się zobaczy, bo gdybać można godzinami, to jest pierwszy obecnie jedyny objaw
http://mlodzi.pl/auto.jpg
Opublikowano
no tak usztywnie ten wahacz.byc moze i sworzen w nim jest juz słaby.ale luz koło ma i to nie mały luz.sworznie tez wpływają na drgania??.podejrzewam ze od nowosci nikt tego nie robił.
Opublikowano
nie.nie wiem czy one coś pomogą:/.najgorzej mnie wkurza jak wjade np na droge z piachu na której są dołki to czuje kazdy dołek na kierze jak koło w niego wpada i kieronica na boki lata.pewnie tez sworznie są do bani juz
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.Panowie odświeżę temat.Po wymianie prawego wahacza może jest delikatna poprawa ale drgania na nierównej drodze oraz drgania przy hamowaniu zostały.Dzisiaj zrobiłem 10 km jadąc 100km/h i przy tej prędkości drga kiera.:(:(:(Co to może być?.Już nie mam zdrowia.A nie chce bez sensu wszystkiego wymieniać.Nie wiem czy to magiel czy drążki?.Pomóżcie coś.Czy jeszcze 2 wahacz zmienić???
Opublikowano
Może to być przyczyną tarcz hamulcowych. Ja w swoim przypadku mialem strasznie gorące tarcze po mocnym hamowaniua pozniej wjechalem w wode bo padal deszcze i tarcze od szybkiej zmiany temperatury sie pofalowaly lekko. Mialem straszne bicie na kierze przy hamowaniu, wymienile mtarcze i jest spokoj:)
Opublikowano
jeśli koło sie rusza z tyłu to łożysko, z przodu: tuleja wahacza, sworznie od strony kół, mogą być także dojechane tarcze hamulcowe, końcówki drożków, drązki kierownicze zbieżność ma z tym nie wiele wspólnego, wiem co mowie bo mialem tego typu problemy w swojej becie powymialem i wszystko działa ale najbardziej z tyłu to było lozysko a z przodu sworzen od strony koła koncówki i drązki kierownicze, potem i tak obowiązkowo zbiezność,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.