Skocz do zawartości

OLEJ 530D


buska10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z dobraniem oleju auto silnik to 530d z dpf .Od kupna auta czyli okolo 2 lata jezdzilem na castrol slx 0w30 ostatnio przez pomylke wymienil mi mechanik tez na 0w30 castrol ale edge ktory gdy sprawdzilem nie ma specifikacji do dpf, a strona castrola zaleca edge ale 0 w 40 do tego modelu jest on z specifikacja c3 czyli do dpf , na forum czytalem ze polecaja 5w30 ale on nie ma specyfikacji dpf .Reasumujac jaki olej jest najbardziej odpowiedni do tego auta z dpf slx?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam tego:

 

Castrol EDGE Sport 0W-40

 

Klasa lepkości:

SAE 0W-40

 

Klasa jakości:

API SM/CF,

ACEA A3/B3 A3/B4,

C2/C3

 

Specyfikacje:

MB-Approval 229.31/ 229.51,

BMW Longlife-04,

Porsche (poza Cayenne V6),

VW 502.00/505.00

 

Lej taki jak zalecają i będzie dobrze. :D I nie oszczędzaj zbytnio żebyś nie kupił podrobionego. Po porstu kup w sprawdzonym i pewnym źródle.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za mały OT, ale pomimo, że nie ma się czym chwalić, to muszę dodać zdanie w tej sprawie.

 

Każdy z nas słyszał o stosowaniu tego samego oleju itp. Ja też. Jednak wpadł mi kiedyś do ręki darmowy baniak z najlepszym z Lotosów. Auto miałem już trochę wiekowe, to pomyślałem, co mi tam... W dwa lata ten "najwyższej jakości" olej, załatwił mi silnik praktycznie całkowicie, tzn auto jeździło, ale w trakcie naprawy, po rozebraniu już się nie dało poskładać, bo części rozpadły się na kawałki. Wszyscy o tym mówią, a ja przekonałem się na własnej skórze :mad2:

 

To tak dla potomnych, którym kiedyś wpadnie w ręce takie cudo. Oddajcie to w prezencie właścicielowi np. 126p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zmienianie takie z slx 0w30 na edge 0w30 a teraz na ten proponowany edge sport 0w40 nie jest ze szkoda dla silnika czy nie ma to znaczenia bo specyfikacja podobna, a odnosnie lotosow to nie ma szans na to bym wlal taki olej do mojego auta ,ale slx za 80zl za 1 litr to jest jednak duzo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zmienianie takie z slx 0w30 na edge 0w30 a teraz na ten proponowany edge sport 0w40 nie jest ze szkoda dla silnika czy nie ma to znaczenia bo specyfikacja podobna, a odnosnie lotosow to nie ma szans na to bym wlal taki olej do mojego auta ,ale slx za 80zl za 1 litr to jest jednak duzo.

 

Moja wypowiedź była swobodna i nie dotyczyła różnicy pomiędzy 0w30 i 0w40, bo szczerze mówiąc nie znam się na tyle. Mam tylko pewność, że oszczędzanie (nawet takie przypadkowe, jak moje) na oleju nie ma sensu, bo mnie kosztowało 3.5tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem wymianę i wlałem taki właśnie Castrol EDGE Sport 0W-40 sprzedawca sugerował się katalogiem i taki jest zalecany. Za baniak 4l po minimalnym rabacie zapłaciłem 125zl (wchodzi 8,3l) do tego filtr oleju BOSCH za ok 30zł i powietrza tej samej firmy ok 80 zł

 

Posiadam silnik 2,5D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla silnika 3.0 D najlepszy olej taki jak zaleca producent! Castrol Edge 5w30 longlife ze wszystkimi homologacjami i specykacją C3! Ważne przy zmianie oleju żeby pamiętać też o wymianie odmy! Castrol to Castrol! Jeżdziłem kupę lat na zloty VW garbusów i Castrol zawsze najlepiej się sprawdzał i wytrzyamywał nasze wyczyny na silnikach chłodzonych wiatrem! Ja polecam Castrol 5W30 .

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ze strony Castrola oraz z informacji z ASO wiem, że do 530d zalewany jest fabrycznie 0W30 lub 0W40, a 5W30 jest dopuszczalny. W moim aucie serwis zalał konkretnie taki olej:

SLX Professional LONGTEC 0W-30

Castrol SLX Professional LONGTEC 0W-30 to w pełni syntetyczny olej silnikowy opracowany wspólnie z wiodącymi producentami samochodów osobowych przeznaczony specjalnie dla silników benzynowych i wysokoprężnych (Diesla, common rail).

Specyfikacje: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, MB-Approval 229.5/ 229.3 , BMW Longlife-01, VW 502.00/503.01/505.00, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A CZY TWOJE 530D MA FILTR CZASTECZEK STALYH BO TEN OLEJ LONGTEC NIE POSIADA SPECYFIKACJI C3 ANI C4 A WIEC NIE JEST DO SAMOCHODOW Z TYM FILTREM

 

wiem o tym, ale mi chodzilo o to ze ma byc 0W a nie 5W, a DPF nie posiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.