Skocz do zawartości

318is boje z elektrowentylatorem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam pytanie do posiadaczy e36 z elektrowentylatorem. Samochód był w zakładzie od klimatyzacji - gość stwierdził, że nie załącza się pierwszy bieg i uwalony jest rezystor. Rzeczywiście jak np stało się w korku to temperatura wychodziła 1 kreskę ponad połowę i dopiero wtedy wentylator zaczynał dość mocno pracować (2bieg). Wymieniłem w/w rezystor i okazało się, że wentylator w ogóle się już nie załącza (ani pierwszy ani drugi bieg). Oddałem samochód do elektryka który robił jeszcze inne rzeczy i stwierdził, że wszystko jest ok, prądy dochodzą etc i jedyne co może być nie tak to czujnik temperatury wkręcany do chłodnicy. Po odbiorze samochodu od elektryka od razu wymieniłem ten czujnik temperatury i teraz sytuacja wygląda tak iż wentylator załącza się na pierwszy bieg ale dopiero jak wskazówka temperatury powiedzmy dochodzi do pierwszej kreski za środkiem. Zmierzam do tego czy to normalne że przy elektrowentylatorze tak temperatura się zachowuje ? Wiadomo przy sprawnym visco zawsze stoi na środku a tutaj jest inaczej i kwestia czy to normalne czy coś dalej jest nie tak. Z góry dziękuję wszystkim którzy takie coś posiadają za informacje na ten temat.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Opublikowano
Wskazówka temperatury ma stać idealnie w pionie zarówno przy visco jak i elektrycznym wentylatorze (w tej chwili mam elektryczny wentylator,wcześniej miałem visco)
Opublikowano
Rozumiem, że mówisz o całym czasie pracy ? Bo u mnie jest tak, że podczas normalnej jazdy etc. jest wszystko ok, tylko przy dłuższym postoju w korku trochę wychodzi ponad połowę. Dodatkowo wyczytałem w instrukcji że między polem czerwonym a niebieskim - cytuję: "Normalna temperatura pracy. W razie wysokiej temperatury na zewnątrz lub dużego obciążenia wskazówka może dojść aż do pola czerwonego".

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Opublikowano

Moim zdaniem jest to w pewnym stopniu niedomaganie układu chłodzenia.Jeśli teraz wychyla się nieznacznie,to za jakiś czas może wchodzić na czerwone pole (początek tego pola to 124 stopnie,koniec to 136 stopni).

Nie zaobserwowałem u siebie nigdy wychylenia poza pion ,czyli 88 stopni,a stoję w korkach codziennie.

Oczywiście da się z tym żyć,ale już na tym forum kilka osób walczyło z takim problemem.

Wpływ na to może mieć wszystko ,zaczynając od niskiego stanu płynu ,zamulonego układ,po chłodnicę.

Opublikowano
Zrobię update: dolałem ok 200-300ml płynu chłodniczego bo był delikatnie pod kreską i jak na razie jest ok :cool2: Będę jeszcze to testował ale jeśli okaże się, że to pomogło wyedytuję jeszcze posta i potwierdzę - może się komuś kiedyś przyda.

Galeria samochodu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=157&t=246628


Komputery, konsole, gry - sprzedaż, serwis. http://WWW.ZETCOM.ORG

Opublikowano
A moja opinia jest taka.Sprawdz czujnik,przy jakiej temperaturze ma załanczać wentylator.Jeżeli jest za duża to zmień na taki która ma tą wartość niższą.I po krzyku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.