Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem na zimnym.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat kilkakrotnie poruszany na forum, jednak z uwagi na wiele czynników sprawczych opisuję swój indywidualny przypadek.

E30 316i silnik M10 89', samochód z gazem jednak bez możliwości odpalania na nim (rozruch tylko na benzynie). Sprawa wygląda następująco, gdy samochód jest zimny trzeba naprawdę długo kręcić aby odpalił. Zwykle do około 5 razy przy dłuższym trzymaniu :/ . W trakcie odpalania niby łapie już ledwo ledwo kręci ale nie chce załapać. Niby lepiej zaczyna łapać jak kilkakrotnie wcisnę gaz i w odpowiednim momencie dłużej wciskam pedał. Trzymanie gazu cały czas nic nie daje. Jeśli uda się odpalić i fura zgaśnie zanim się rozgrzeje problem z odpaleniem jest ten sam, a czasem nawet trzeba dłużej się namęczyć. Świece nówki, kable ok, silnik krokowy wymieniany, guma przepływomierza powietrza uszczelniona (i od tego czasu trzyma obroty na stałym poziomie), przy kręceniu benzyna jest wtryskiwana, akumulator po zimie jest trochę słabszy ale nie przypuszczam że to jest problemem (?). Druga przypadłość to gdy przy prędkości ponad 70km/h wciskam sprzęgło i puszczam pedał gazu fura gaśnie i na gazie i na benzynie, jednak podczas jazdy jest to mniejszy problem wystarczy na biegu puścić sprzęgło i pali dalej. Obroty trzyma gdy jest wyhamowana silnikiem czyli nie schodzi nagle z większych obrotów. Dostałem radę jazdy na komputer z zapewnieniem iż padł "jakiś" czujnik. Czy ktoś może podsunąć ciekawy pomysł na rozwiązanie problemu ? Pozdrawiam.

Opublikowano
Też miałem problem z odpalaniem na zimnym, obiawy pasują ale do momentu gaśnięcia w czasie jazdy... Wtedy pamiętam, że wymieniłem filtr paliwa i wszystko hula jak ta lala... A kiedy był wymieniany filtr paliwa? Tak dla świętego spokoju to bym to wymienił to pare groszy...
Opublikowano
Filtr paliwa wymieniałem na początku roku, biorąc pod uwagę że jeżdżę na gazie nie myślałem że to może być problem ale sprawdzę.
Opublikowano
Moim zdaniem tym bardziej... jeżdżąc na gazie nie ma takiego przepływu paliwa (nie używa się) wszelkie osady mogą się zbierać w filtrze... tak samo jak mówi się, że nie powinno się jeździć często na rezerwie wszelkie syfy z baku lecą wtedy bardziej do filtra... może nie wymieniać ale spuścić przez kranik brud co się mógł nazbierać ale najlepiej kupić sobie nowy... to grosze jak już mówiłem...
Opublikowano
też mi gasł zaraz po uruchomieniu. i na kolektorze dolotowym powietrza masz ten cały mechanizm od dodawania gazu. ja tam odkręciłem lekko jedną śrubkę i teraz auto ładnie trzyma obroty. a co do ciężkiego uruchamiania to nie wiem. :) to co napisałem może być tylko przyczyna gaśnięcia auta podczas hamowania lub opadania obrotów gdy sie trzyma auto na sprzęgle.
Opublikowano
Zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury cieczy chłodzącej bo on też w dużym stopniu odpowiada za mieszankę paliwowo-powietrzną

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

Opublikowano

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jakiej firmy najlepiej kupić ? Gość w sklepie polecił mi firmy KW za 37zł, ale widziałem na allegro za 9zł i nie wiem na który postawić.

 

Dodatkowo powiedzcie mi jak nazywa się inaczej "wyłącznik termiczno czasowy" bo w każdym sklepie mam problem ze znalezieniem. Po co jest ten czujnik ? I jaki nalepiej kupić. Z góry dzięki.

 

edit:

Dodatkowo chciałbym zapytać o sondę lambda, czy niesprawna może aż tak wpłynąć na mieszankę abym miał problem z odpaleniem na zimnym ?

Opublikowano

Dodatkowo chciałbym zapytać o sondę lambda, czy niesprawna może aż tak wpłynąć na mieszankę abym miał problem z odpaleniem na zimnym ?

 

Nie ma żadnego wpływu na samo odpalanie z brakiem sondy ECU radzi sobie uśredniając skład mieszanki u mnie w M20 B20 brak sondy lambda nie wpłyną w żaden sposób na odpalanie ani pracę silnika a jedynie na nadmierne spalanie :)

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

Opublikowano

Mysląc o czujniku termiczno-czasowym, masz na myśli układ odpowiedzialny za zwiększoną dawkę paliwa podawaną przy zimnym silniku?

To może byc trop - a czy na zimnym też gaśnie na sprzęgle jak się puści podczas jazdy?

Może być jeszcze tak, że dodatkowy wtryskiwacz, który podaje dodatkowe paliwo (mechanizm a.k.a. ssanie) przecieka albo nie wyłącza się (np. bo czujnik temp. nie podaje informacji, że ma się już wyłączyć).

 

Gorsze odpalanie może być związane z tym ,że akumulator jest już słaby i podczas pracy rozrusznika spada napięcie na tyle, że np. nie ma odpowiedniej iskry albo nie załącza się któryś przekaźnik, albo pompa paliwa nie potrafi zbudować prawidłowego ciśnienia... Sprawdź może woltomierzem, w momencie rozruchu auta, do jakich poziomów spada napięcie na klemach akumulatora.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Miałem to samo mnie pomogła wymiana niebieskiego czujnika temperatury (ten który ustala mieszanke? tak powiedział mechanik nieręcze za jego słowa :D) koszt 35zł tylko ciężko sie dostać .

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.