Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przejrzałam posty, ale nie wiele z nich mogę dopasować do tego co dzieje się u mnie w autku :oops:

Dwukrotnie podczas "zawrotnej" jazdy w korku zaczęła wzrastać mi temperatura silnika. Wszystko to dział się na włączonej klimie. Płyn w chłodnicy jest czysty, poziom max. Z tego co zauważyłam to za każdym razem najpierw przestaje lecieć chłodne powietrze z nawiewów, tak jakby wiatrak pomiędzy chłodnicą a silnikiem nie załączał się. Jedynym sposobem na lekkie zbicie temperatury jest włączenie na full ogrzewania i wentylatora nawiewu - wówczas wskaźnik temperatury jest powyżej połowy (lekko wychylony w prawo od pionu). Przy jeździe szybszej po wyjechaniu z korka temperatura powraca do wskazania w pionie. NA postoju słychać, że wentylator chodzi. Dziwne jest to, że wężyk który dochodzi do wentylatora (chyba sterujący żaluzjami) w stałe podciśnienie i zamyka na stałe te żaluzje -nie są otwierane nawet przy wysokiej temperaturze silnika. Odłączyliśmy ten węży i zaślepiliśmy go-jeździłam z wiatrakiem z otwartymi na stałe żaluzjami, a temperatura dalej rosła. Macie może jakiś pomysł co może się dziać? Czy może coś w wiatraku jest nie tak- skoro zdarza mu się wyłączyć - tym samym powodując przegrzewania silnika podczas jazdy w korku. Jak ten wentylator jest sterowany? ma jakiś przekaźnik czy coś podobnego. Proszę o wsparcie, bo za dnia gorąco, a dodomu z pracy długa droga w korkach..........

Opublikowano

Żaluzje otwierają się gdy temperatura silnika osiągnie 107 stopni...

 

Na początek możesz spróbować odpowietrzyć układ chłodzenia - być może jest zapowietrzony...wyeliminuje to jedną z możliwych przyczyn przegrzewania się silnika.

Opublikowano
Możesz sprawdzić jeszcze termostat AGR (ten mały) często się psuje i może powodować zapowietrzanie się układu i przegrzewanie:) no i jak poprzedni kolega napisał odpowietrzyć,ale dobrze i cały układ:))
Opublikowano
Odpowietrzanie nie jest takie trudne: na zimnym silniku odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzaj czy strumień powrotny wody jest wolny od pęcherzy powietrza...możesz również zamknąć na chwilę korek i przegazować kilkukrotnie auto do ok. 2500tys.obr. i ponownie otworzyć korek...
Opublikowano
Żaluzje otwierają się gdy temperatura silnika osiągnie 107 stopni...

 

Albo temperatury albo silniki Ci sie pomylily :-)

 

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

Opublikowano
Otwarcie żaluzji następuje przy ok. 105st. [M47]



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
a jeżeli układ chłodzenia może być zapowietrzony - to jaki związek ma z tym to, że wentylator wyłącza się sam, a potem jak gdyby nigdy nic włączał się? Jestem laikiem w tych sprawach, ale związku nie widzę.... Bo rozumując logicznie jak z klimy przestaje lecieć zimne powietrze to wydaje mi się, że wiatrak nie wchodzi na 2 bieg :?. I jeszcze jedna rzecz - jaka część, czujnik, odpowiada za otwieranie i zamykanie żaluzji w wentylatorze -bo od tego zaczął się problem - w wężyku jest cały czas podciśnienie (a w momencie jak skacze temperatura to powinno pojawić się ciśnienie -żeby otworzyło żaluzje). Może zaczęło się od tej części odpowiedzialnej za sterowanie żaluzjami, a potem poleciało coś innego. Chyba, że coś innego :) uszkodziło to coś co zamyka i otwiera żaluzje....
Opublikowano
bardzo często jest tak że zbierze się duży syf między chłodnicami .... u mnie po wymianie chłodnicy wody na nową klima zaczęła lepiej chodzić a między starą chłodnicą było tyle syfu że nic dziwnego że wszystko słabo chłodziło.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Dzisiaj byłam podpiąć betę pod kompa. Nie wywaliło poważnych błędów - a zwłaszcza takich, które miałyby związek z przegrzewaniem się silnika. W serwisie powiedzieli, że do wymiany będzie czujnik temperatury płynu chłodzącego

9czujnik zamontowany na bloku silnika

0. Wentylator włączał się bezpośrednio z programu diagnostycznego. Wymieniliśmy dziś ten czujnik, a wentylator już w ogóle nie chce chodzić - przepływ prądu jest,tylko śmigło martwe..... Jakieś nowe pomysły koledzy :) ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.