Skocz do zawartości

518 Beniek - kilka roznych pytan


motonita1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od pewnego czasu mam sobie moje BMW... i przez ten czas narodziło sie kilka pytań:

 

1 Czy ten samochod ma fabrycznie "podtrzymanie" radia? Chodzi o 12V przy wyjetym kluczyku.

2 Jakie są faktyczne problemy przy przekładce silnika z 1,8 na 2,5 (ewentualnie 2,8)

3 Czy opłacalne jest bawienie sie w przekładki, dodawanie "bajerów" ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. Moja E34 nie ma. Musiałem sobie sam dorobić podtrzymanie.

Ad2. Największy problem to koszty, drugi to znaleźć nie dojechane m50/20b25. Czeka Cię wymiana silnika, osprzętu, nie wiem jak chłodnica, ale chyba także. Do tego elektryka pod maską i licznik.

Ad3. Co rozumiesz pod postacia "bajerów"? Jeżeli elektyke, fotele czy inne elementy wyposażenia to wszystko zależy od ceny. Ja kupiłem komplet podnośników z elektrycznym sterowaniem za 150zł i według mnie było warto. Jednym bajerem nie wartym zachodu (no chyba że mamy zajefajne autko) jest klima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. W E34 nie było silników 1.6. Były dwa 1.8

M40B18 - w latach 89-94 (113KM)

M43B18 - w latach 94-96 (115KM)

No chyba że kogoś poniosło i swapował na 1.6 w co jednak szczerze wątpie :)

 

Ponieważ dołożenie klimy do auta bez klimy jest drogie i pracochłonne. Taniej wychodzi sprzedać to auto dołożyć i kupić z klimą.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swap z 1.8 na 2.5-nie wiem czy opłaca sie bawić...tylko w przypadku gdy masz naprawde super auto,ale z tego co widze to nie masz klimy,skóry itd.więc żadna rewelacja (chyba że sie myle)-więc sprzedaj 518 i kup 6 garów.

Czy skóra czy materiał-co Ty wolisz,ja wole skóre,w BMce jest świetnej jakości i łatwiej utrzymać czystość,ja nigdy nie miałem problemu z "odparzeniami/poparzeniami" od skóry.

Co do klimy-poszukaj,jest dużo o tym na forum.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
wiec teraz moze powoli opisze wszystko co i jak.... stwierdziłem ze jak wstawiam głowice to i zrobie doł.... samochod jezdzi i to nie mało wiec chce byc pewnym... przeszło mi juz ulepszanie :) (takie na poczatku po zakupie miałem zapędy) zostaje 1,8 ... 113 kucyków, ale wracajac do silnika, głowice zakupiłem drugą po całej regeneracji (nowy wałek nowe zawory, frezowanie, płaszczyzna) doł szlif wału nowe podpory i panewki korbowodowe, do tego caly nowiutki rozrzad:) .... i beemka znowu zrobi kilkadziesiad tysiecy....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie ma- przynajmniej nie moje e34.

2. Problemów jest sporo,opisanie wszystkich zajmie kupę czasu a i tak nic nie wniesie do tematu- w Twoim przypadku swap jest nie opłacalny.

3. Podobnie jak wyżej- raczej Ci się to nie opłaci.

 

Masz stare auto,podobnie jak ja i jak każdy w dziale e34, nie oszukujmy się. Póki co te auta tracą wartość, z upływem czasu może się to zmieni, ale jeszcze to potrwa. Na Twoim miejscu jeśli masz aspiracje żeby mieć "bajeranckie" auto z PDW i mocniejszym silnikiem, sprzedałbym to które masz i po prostu kupił z PDW i mocniejszym silnikiem wyjdzie duuuuużo taniej niż swapowanie silnika i składanie samochodu od podstaw. Pomijam już takie problemy jak znalezienie sprawnego silnika w dobrym stanie,który można by było wpakować do auta bez remontu i skompletowanie "bajerów" oraz złożenie tego tak żeby przypominało chociaż stan fabryczny.

 

Odnośnie Twojej wypowiedzi:

głównie jezdze po trasie wiec jakos niewysilam go... czasem i poslizgam boki ale to nie jakies niewiadomo co... zobaczymy co bedzie:)

bmw ma jeszcze kilka brakow, wad, ale narazie brak kasiury

 

Silnik 1.8 ciągnący e34 jest wysilony sam w sobie :norty: A "ślizganie boków" to dla mnie niemal profanacja :norty: No ale Twoje auto i Twoja sprawa. Brakami i wadami się nie przejmuj, ostatnie e34 w stanie idealnym,czyli bez braków i wad widziałem gdzieś w 1997 roku, na chwile obecną każdą sztukę coś tam boli-mniej lub bardziej.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
żeby był zjechany lub krzywy w BMW. Co się stało, że chcesz go wymienić?

 

Może po prostu wyszedł bokiem ?? :norty: Ale wtedy szukałby kolega też i bloku nowego...

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korbowod i wał były do wymiany z racji rys jakie sobie zrobiła obracajaca sie panewka:)

 

Ale nic:) silnik sie już składa:) wał w stanie idealnym (podajrze 95 tys przebiegu ale kto go wie) nowe wszystkie panewki, rozrzad nowy, głowica po całkowitej regeneracji, nowe zawory, nowy wałek etc...

 

bedzie co sie psuc jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...bedzie co sie psuc jeszcze?

Dziwne to pytanie :norty:

Popsuć się może wszystko to czego nie wymieniłeś na nowe a jest tego sporo,ot choćby sprzęgło, visco, pompa oleju,pompa paliwa, możesz ukręcić półoś(raczej mało realne przy 1.8 :wink: ),elektryka też lubi płatać figle, itd,itd,itd,itd... Nie oszukujmy się, nasze auta nie są już pierwszej młodości i usterki siłą rzeczy się zdarzają i będą się zdarzać. Ale trzeba być optymistą i mieć nadzieję że pojeździsz jeszcze kupę kilometrów :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no czepiasz sie;p slizga bokiem slizga;p i korba niewyszła bokiem nie tragizuj:)

 

z rzeczy co mogą paść to wiem ze alternator bo łozyska sa juz glośne, sprzegło jest ok, pompa paliwa kupiona nowa:) łudze sie ze bedzie działac:)

 

nie no jestem dobrej mysli, wole miec dinwestowany samochod (moze zadoinwestowany) niz coś za te same pieniadze co bedzie sie dalej sypac rdzewiec itp....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale zrobił swoje 1.8 i wie co ma a kupując 2.5 miałby 50%szans na zakup skatowanej jednostki do remontu :| Wbrew pozorom zakup silnika (sprawnego) to nie taka prosta sprawa w naszym pięknym kraju :|

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego zamiast "gixera" kupiłem kawę:) 95% szlifierek które oglądałem było w stanie agonalnym. A jak wiadomo hobby jedno z droższych- w tym sezonie czeka mnie wielgachny serwis po zimowy, podejrzewam że wpakuję w moto ze 4000zł, czyli nie dużo mniej niż za nie zapłaciłem :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz inwestuję bo i jeżdżę kupę kilometrów, czasem nie sam więc wolę być pewny że nic się nie stanie złego np na drugim końcu Polski, bo ściągnięcie potem motocykla przez cały kraj to koszt nie mniejszy niż serwis :wink: Ja bez "kwitów" jeździłem ponad rok, ale bardzo szybko się kwity zrobiły po tym jak kumpel skasował cebeerkę bez papierów i został z gołym tyłkiem jak to się mówi, a nie mało brakowało żeby jeszcze płacił mandat i odszkodowanie za wypadek, gdzie kobieta zajechała mu drogę i ewidentnie była to jej wina. Także wiesz... :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.