Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj zauważyłem jedną rzecz, jeden fakt. Po lekko ostrej jeździe 60-150km/h na odcinku całe 4-5km, po przyjeździe pod dom czuć było jakby gorący metal. Padło na wydech, faktycznie tłumik końcowy, był gorący jak cholera, parzył. Napewno ponad 100 stopni, ponieważ woda nim się gotowała, gdy skropliłem. Czy tak powinno być? Wiadomo zimny to on nie będzie, ale aż taka temparatura przy końcu układu, to ile jest przy katalizatorze 200, 500 stopni?

U siebie tez tak macie?

Opublikowano
Szczerze to nie zwracałem na to nigdy uwagi

jutro sprawdzę to dam Ci znać

 

Wiem, że może szukam dziury w całym, ale jak mój kumpel poznał uszkodzony wtrysk w swojej E38 740d po zapachu spalin, to jak wysiadam;-)

 

Będę wdzięczny jeśli dasz znać.

Opublikowano
a EGR masz wpięty, nie?

 

Chyba tak... musiałbym sprawdzić. Wiem, że dziwnie to brzmi - ale nie zaglądałem pod osłony. EGR może miec na to wpływ?

Opublikowano
Dzisiaj zauważyłem jedną rzecz, jeden fakt. Po lekko ostrej jeździe 60-150km/h na odcinku całe 4-5km, po przyjeździe pod dom czuć było jakby gorący metal. Padło na wydech, faktycznie tłumik końcowy, był gorący jak cholera, parzył. Napewno ponad 100 stopni, ponieważ woda nim się gotowała, gdy skropliłem. Czy tak powinno być? Wiadomo zimny to on nie będzie, ale aż taka temparatura przy końcu układu, to ile jest przy katalizatorze 200, 500 stopni?

U siebie tez tak macie?

 

 

Silniki z turbina są zdecydowanie bardziej obciążone termicznie niż silniki wolno ssące, turbina osiąga temp. 700-800C (o ile się nie mylę) dlatego silniki z turbo w zdecydowanej większości maja chłodnice oleju i przeważnie wydajniejszą chłodnicę cieczy, idąc dalej spaliny są gorętsze wiec i tłumiki są gorące. myślę że nie powinieneś się martwić i szukać dziury w całym bo jeszcze sobie wydatków narobisz. pamiętaj o prawidłowym użytkowaniu samochodu z silnikiem turbo (rozgrzanie silnika przed ostrzejszą jazdą i wychłodzenie turbiny po niej) w przeciwnym razie turbo szybko będzie do wymiany lub tez silnik jeżeli dojdzie do zassania oleju przez uszkodzone uszczelnienia turbo czego szczerze nikomu nie życzę :)

Opublikowano
z tego co słyszałem to po ostrej jeździe czy po dłuższej trasie dobrze by było żeby samochód pochodził z minute na wolnych żeby się wystudziło turbo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.