Skocz do zawartości

Kapitalny remont silnika - 1.6 E30


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich, jestem nowy na forum. Od dłuższego czasu myslę nad zmianą samochodu na E30, najlepiej Kombi. Ile mógłby kosztować kapitalny remont silnika? Bo w przebiegi rzedu 200tyś km dla auta 20-letniego na wierzę...
Opublikowano

Witam

 

Poczytaj trochę. Nie wszyscy robią kapitalkę zaraz po kupnie :norty:

Co najgorszego może Cię spotkać, to wymiana uszczelki pod głowicą, jeśli będziesz miał pecha. Jeśli znasz się co bądź na motoryzacji, to dasz radę kupić egzemplarz w ekstra stanie. Tylko nie nastawiaj się na auta za 2-3k zł.

 

Użyj wyszukiwarki i poczytaj o wadach i zaletach poszczególnych silników.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Przede wszystkim to kapitalny remont to pojęcie względne, jeden przy kapitalnym remoncie powymienia uszczelniacze na zaworach wymieni pasek rozrządu i dość, a inny rozbierze silnik na czynniki pierwsze i części noszące znaki nadmiernego zużycia wymieni na nowe albo zregeneruje. W drugim przypadku koszta są wiadomo spore jeśli ktoś jeszcze w dodatku składa silnik na OEM'ie a nie na zamiennikach. Przy BMW niestety ceny są jakie są... przy czym na szczęście to idzie w parze z jakością. Ja wierzę w 20 letnie auta z takim przebiegiem bo sam takie mam, w rajchu średni wiek właścicieli to około 65lat, więc nie latali po 20 tyś km rocznie i w to można uwierzyć ;P Jeśli masz znajomego który zna się na mechanice to go weź na oględziny auta, on bez większego problemu powinien stwierdzić czy auto jest trupem czy warte jest kupna i w miarę bezawaryjnej exploatacji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zakładaj że od razu trzeba remont robić. Moja ma nakulane pod 300tyś (tak pokazuje licznik) z czego połowa na gazie i jeszcze się kula bez problemu. Jak przyłożysz sięprzy oględzinach to spokojnie kupisz coś sensownego, Tylko zapomnij o dobrej e30 za 3koła. To nie golf III.
Opublikowano

Moje M40 ma najechane prawie 300 tysięcy ostatnio robiłem uszczelke pod głowicą i przy okazji zmieniłem wszystkie uszczelki silnika.Powiem Tobie szczerze ze dół silnika nie nos śladów zużycia.Zmieniałem uszczelke miski i pomyślałem że odkręce i wyciągne tłoki przy okazji sprawdze wał,panewki,stan pierścieni.Ku mojemu zdziwieniu części nie byłby zużyte.Co do głowicy wiadomo jak to w M40 wytarty nieco wałek,poza tym wszystko ok.Fakt że silniczek miał zmieniany olej i filtry regularnie a wszyscy poprzedni właściciele dbali o Bumke.

Moje zdanie jest takie,ze jak auto zadbane to przebieg nie jest straszny.Tym bardziej że silniki z BMW są trwałe.A co do przebiegu 200 tysięcy to oceniaj go po stanie siedzenia,kierownicy i pedałów.Ogólnie zużycia środka.

Opublikowano

Witam i pozdrawiam.

podzielam słowa przedmówców a od siebie dodam jeszcze fakt, że widziałem już kilkanaście remontów i żaden silnik po remoncie nawet po dotarciu nie chodził już tak jak nominalnie złożony przez fabrykę - chyba że był już mocno styrany...

Jeżeli nie dymi, wkręca się na obroty i nie bierze oleju to nie warto naprawiać czegoś co jest względnie dobre:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.