Skocz do zawartości

318i M40 kilka problemów


michuer

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie , mam kilka pytań odnośnie mojego e36 którym śmigam od 8 miesięcy , ogólnie jest ok ale kilka spraw mnie :mad2:

 

- po zapaleniu przez chwilę skaczą obroty , zarówno na ciepłym jak i na zimnym ( po chwili jest ok ) jaka przyczyna ?

- silnik pracuje nie równo ( takie mam wrażenie ) wkręca się na obroty ale bierze około 0,5 litra oleju 10w40 na 1000 KM , wina uszczelniaczy zaworowych ???

- ostatnio zauważyłem że zaczyna cykać na ciepłym silnik nie wiem czy wymieniac szklanki a może wystarczy listwa natryskowa wałka rozrządu.

- ostatnio wymieniałem tuleje przód i tył ( progowe, pływające) ale auto po zmianie nawierzchni dalej potrafi śliznąć opony 205/60R15 a może za bardzo napompowane są ? przód 2,2 tył 2,4

- mam delikatny luz na maglownicy na listwie z lewej strony ( można go usunąć ? ) czy regeneracja .

- Nie świeci mi lampka ręcznego hamulca ( ale chyba jest to wina linki )

- dziwne działanie hamulca niby abs działa ale mam wrażenie że hamuje z opóźnieniem ( nie ma reakcji natychmiastowej ) ,klocki wymieniane w tym roku , tarcze mają 2 lata .

- no i dziś w prawych dzwiach przednich wypadła mi szyba z uszczelki czyżby prowadnica ?? manual ?

 

proszę o pomoc i z góry dziękuje :)

______________

Poprawiłem tytuł. Proszę zapoznać się z formatem tytułowania wątków obowiązującym w tym dziale i regulaminem forum. mattiss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Co do obrotów to zacznij od wyciągnięcia krokowca i przeczyszczeniu go,sprawdz przepływomierz i to czy nie łapie lewego powietrza.Szczerze mówiąc z tego co zauważyłem to w M40 falowanie obrotow to częste zjawisko.

-Jeżeli chodzi o olej sprawdz ciśnienie na każdym z cylindrów,jeżeli są znaczne różnice to znaczy że pierścienie,chociaż sądze że to uszczelniacze zaworowe.

-Cykanie to napewno masz szklanki do wymiany,prawdopodobnie dzwigienki i pastylki też.Wałek pewnie wytarty jak to w M40(częsta dolegliwość).Czyli ogólnie głowica do roboty.

-Co do uślizgu to sprawdz kąt pochylenia koła,zmiejsz troche ciśnienie w oponach bo jest za wysokie jak dla mnie

-Luz na listwie czy też na drążku???Bo to już jest różnica;)jak na drażku to sam zrobisz jak na maglownicy to regeneracja

-Lampka od ręcznego nie świeci nie z winy linki,zdejmij tunel środkowy,pewnie przewód sie przetarł albo spadł(także normalka w BMW).

-Układ ABS w BMW tak działa.Rozpędz się wcśnij hamulec jak pulsuje i kontrolka ABS-u gaśnie po zapaleniu silnika to jest ok(możesz sprawdzić i odpowietrzyć układ hamulcowy i pompe ABS-u)

-Co do szyby to pewnie poszedł ślizg-wymienić na nowy koszt kilka zlotych;)

 

Napisz jeszcze jaki masz przebieg w autku,bo to też jest ważne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc przebieg wynosi 263 tyś i nadal rośnie , poprzedni własciciel mówił że prawdziwy ale kto wie .

Co do oleju narazie bierze go stosunkowo mało wiec myśle że nie ma sensu wymiana uszczeliaczy ( koszt 300 pln)

Cykanie pojawiło mi sie teraz , wiec może nie trzeba wymieniac tego wszystkiego ??

Co do uślizgu no własnie mechanik robił mi zbierzność jak wymieniałem tuleje tyłu , i tylnie koła są bardziej pochylone niż przód ??

Luz jest na maglownicy na listwie na 100% , pytanie czy nie można tego luzu'' skasowac'' jak w e34 ?

Co do hamulców hmmm wiem że abs dziala ale ten czas reakcji troszkę mnie nie pokoi , pewnie to ułamki sekundy no ale przyzwyczajony jestem że hamulec działa od razu .

Dodam że ostatnio sprawdzałem działanie przepływomierza i na zapalonym silniku po odkeceniu go auto zgasło , wczesniej tego nie było ??

Oraz wąż od chłodnicy do silnika jest delikatnie przeciety doslownie 1mm , czy to może na coś wpływać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do cykania to standart przy tym przebiegu.U mnie pojawiło sie to przy 270 tysiącach,lecz sama wymiana szklanek nie pomogła,Trzeba było zeszlifować dzwigienki i wytoczyłem nowe pastylki,obecnie nie cyka.Lepiej maglownice zregenerować,bądz kupić używke.Wąż chłodnicy nie powinien mieć wpływu na prace silnika.Szukaj nieszczelności układu dolotowego tj od przepływomierza do kolektora i od krokowca do kolektora.wymień wszelkie zmurszałe przewody gumowe idące do kolektora dolotowego oraz pokrywy zaworów.Jeżeli masz wolnych kilka złotych to podjedz na komputer sprawdzić prace przepływki oraz sondy lambda a przy okazji układu ABS(czy czujniki abs-u działają prawidlowo i sterownik pompy)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.