Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie , mam kilka pytań odnośnie mojego e36 którym śmigam od 8 miesięcy , ogólnie jest ok ale kilka spraw mnie :mad2:

 

- po zapaleniu przez chwilę skaczą obroty , zarówno na ciepłym jak i na zimnym ( po chwili jest ok ) jaka przyczyna ?

- silnik pracuje nie równo ( takie mam wrażenie ) wkręca się na obroty ale bierze około 0,5 litra oleju 10w40 na 1000 KM , wina uszczelniaczy zaworowych ???

- ostatnio zauważyłem że zaczyna cykać na ciepłym silnik nie wiem czy wymieniac szklanki a może wystarczy listwa natryskowa wałka rozrządu.

- ostatnio wymieniałem tuleje przód i tył ( progowe, pływające) ale auto po zmianie nawierzchni dalej potrafi śliznąć opony 205/60R15 a może za bardzo napompowane są ? przód 2,2 tył 2,4

- mam delikatny luz na maglownicy na listwie z lewej strony ( można go usunąć ? ) czy regeneracja .

- Nie świeci mi lampka ręcznego hamulca ( ale chyba jest to wina linki )

- dziwne działanie hamulca niby abs działa ale mam wrażenie że hamuje z opóźnieniem ( nie ma reakcji natychmiastowej ) ,klocki wymieniane w tym roku , tarcze mają 2 lata .

- no i dziś w prawych dzwiach przednich wypadła mi szyba z uszczelki czyżby prowadnica ?? manual ?

 

proszę o pomoc i z góry dziękuje :)

______________

Poprawiłem tytuł. Proszę zapoznać się z formatem tytułowania wątków obowiązującym w tym dziale i regulaminem forum. mattiss

Opublikowano

-Co do obrotów to zacznij od wyciągnięcia krokowca i przeczyszczeniu go,sprawdz przepływomierz i to czy nie łapie lewego powietrza.Szczerze mówiąc z tego co zauważyłem to w M40 falowanie obrotow to częste zjawisko.

-Jeżeli chodzi o olej sprawdz ciśnienie na każdym z cylindrów,jeżeli są znaczne różnice to znaczy że pierścienie,chociaż sądze że to uszczelniacze zaworowe.

-Cykanie to napewno masz szklanki do wymiany,prawdopodobnie dzwigienki i pastylki też.Wałek pewnie wytarty jak to w M40(częsta dolegliwość).Czyli ogólnie głowica do roboty.

-Co do uślizgu to sprawdz kąt pochylenia koła,zmiejsz troche ciśnienie w oponach bo jest za wysokie jak dla mnie

-Luz na listwie czy też na drążku???Bo to już jest różnica;)jak na drażku to sam zrobisz jak na maglownicy to regeneracja

-Lampka od ręcznego nie świeci nie z winy linki,zdejmij tunel środkowy,pewnie przewód sie przetarł albo spadł(także normalka w BMW).

-Układ ABS w BMW tak działa.Rozpędz się wcśnij hamulec jak pulsuje i kontrolka ABS-u gaśnie po zapaleniu silnika to jest ok(możesz sprawdzić i odpowietrzyć układ hamulcowy i pompe ABS-u)

-Co do szyby to pewnie poszedł ślizg-wymienić na nowy koszt kilka zlotych;)

 

Napisz jeszcze jaki masz przebieg w autku,bo to też jest ważne

Opublikowano

No więc przebieg wynosi 263 tyś i nadal rośnie , poprzedni własciciel mówił że prawdziwy ale kto wie .

Co do oleju narazie bierze go stosunkowo mało wiec myśle że nie ma sensu wymiana uszczeliaczy ( koszt 300 pln)

Cykanie pojawiło mi sie teraz , wiec może nie trzeba wymieniac tego wszystkiego ??

Co do uślizgu no własnie mechanik robił mi zbierzność jak wymieniałem tuleje tyłu , i tylnie koła są bardziej pochylone niż przód ??

Luz jest na maglownicy na listwie na 100% , pytanie czy nie można tego luzu'' skasowac'' jak w e34 ?

Co do hamulców hmmm wiem że abs dziala ale ten czas reakcji troszkę mnie nie pokoi , pewnie to ułamki sekundy no ale przyzwyczajony jestem że hamulec działa od razu .

Dodam że ostatnio sprawdzałem działanie przepływomierza i na zapalonym silniku po odkeceniu go auto zgasło , wczesniej tego nie było ??

Oraz wąż od chłodnicy do silnika jest delikatnie przeciety doslownie 1mm , czy to może na coś wpływać ?

Opublikowano
Co do cykania to standart przy tym przebiegu.U mnie pojawiło sie to przy 270 tysiącach,lecz sama wymiana szklanek nie pomogła,Trzeba było zeszlifować dzwigienki i wytoczyłem nowe pastylki,obecnie nie cyka.Lepiej maglownice zregenerować,bądz kupić używke.Wąż chłodnicy nie powinien mieć wpływu na prace silnika.Szukaj nieszczelności układu dolotowego tj od przepływomierza do kolektora i od krokowca do kolektora.wymień wszelkie zmurszałe przewody gumowe idące do kolektora dolotowego oraz pokrywy zaworów.Jeżeli masz wolnych kilka złotych to podjedz na komputer sprawdzić prace przepływki oraz sondy lambda a przy okazji układu ABS(czy czujniki abs-u działają prawidlowo i sterownik pompy)
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.