Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy wiem ze temat na forum jest walkowany w lewo i w prawo, ale chcialbym przedstawic moj problem i prosiic o pomoc

 

Sprawa polega na niedzialajacym wentylatorze klimatyzacji. W czasie jazdy klimatyzacja dziala poprawnie. Mam e39 z grudnia 98, jak sie juz dowiedzialem BMW od wrzesnia 98 zmienila sterowanie wentylatora z 4 pinow (rezystory) na 3 piny wentylator sterowany sterownikiem silnika. Dalem ostatnio moja bunie do elektromechanika i jako jedyny z niewielu stwierdzil ze wentylator jest sprawny (idzie na niego podac odpowiedni prad nie jest to 12v z akumulatora). Stwierdzil jednoznacznie ze kabel jest ok sterownik nie wysyla sygnalu do wentylatora. Tu jest moje pytanie czy jakis czujnik moze byc odpowiedzialny za przetwarzanie i podawanie sygnalu na wentylator klimatyzacji. Mechanik podwiedzial mi ze jest mozliwa wymiana sterownika i przegranie moich ustawien ale tego nie chcialbym robic z powodu nie dzialajacego wentylatora. Prosze o podpowiedzi co moge zrobic z tym fantem byc moze jakis czyjnik na instalacji klimatyzacji moze byc powodem nie podawania sygnalu.

 

Dziekuje za odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwe , że inna awaria.

Przykładowo uwalony czujnik temperatury i już wiatrak nie będzie startował.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

A kolego moze wiesz cos wiecej gdzie on sie znajduje. Moze można zewrzec piny na tym czujniku zeby sprawdzic ???

 

HELPPPPPPPP !!!!

Opublikowano
Kiepski elektryk ,za mało czynnika w układzie walnięty rezostar lub sterownik no i panel klimatronika ,najprościej podpiąć pod kompa.
Opublikowano

Przerabiałem ten temat dość dokładnie i z pozytywnym skutkiem, a wszystko działa tak:

na dwóch grubych przewodach doprowadzonych do wentylatora masz cały czas napięcie 12 V (nawet jak kluczyka nie ma w stacyjce), a prędkość obrotowa silnika zależy od sygnału, który "idzie" po cienkim przewodzie. Ten sygnał to sygnał prostokątny, który jest generowany przez sterownik silnika DME (benzyna)/DDE (diesel). Prędkość obrotowa zależy od wypełnienia, czyli od udziału czasu w jednym cyklu, kiedy wartość sygnału jest większa od 0, do czasu całego cyklu (dla zobrazowania jak w ciągu 1s udział czasu kiedy sygnał ma wartość większą od 0 wynosi 0,05s, to prędkość będzie mała, a jak 0,8s to duża - mam wykresy obrazujące pracę mojego wentylatora z oscyloskopu i jak jesteś zainteresowany to proszę bardzo, tylko proszę o @,bo zamieszczanie tutaj zdjęć jest nużące). Natomiast to jaki jest ów sygnał ze sterownika DME/DDE zależy od parametrów z dwuprzewodowego czujnika temperatury w układzie chłodzenia (nie wiem, gdzie jest u Ciebie, u mnie na dolnym wężu po prawej stronie chłodnicy) oraz sygnału z modułu klimatronika. Natomiast sygnał z klimatronika zależy od sygnału z trójprzewodowego włącznika/czujnika ciśnienia czynnika w układzie klimatyzacji (montowany w osuszaczu klimatyzacji).

Ja na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia ciągłości wszystkich przewodów, po których "idą" sygnały mające w ogóle wpływ na pracę wentylatora klimatyzacji, a potem czujników...

W razie co służę pomocą w postaci schematów...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.