Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam pytanko . Sprawdzałem dziś lambde na kompie i wygląda to tak : na zimnym po odpaleniu sonda przez jakieś 2min nie pracuje wogóle , czym bardziej silnik zaczyna nagrzewać tym większe jest wskazanie (0,22 - 0,25 i.t.d) jak się nagrzeje to pracuje w przedziale 0,2v-0,75v na biegu jałowym. Podczas jazdy ze stałą prędkością np 50km/h napięcie waha się 0,2v do 0,55v. Wartości napięcia zmieniają się z taką samą częstotliwością niezależnie czy dodam gazu czy nie. Czy to oznacza iż sąda jest do wymiany ??? Dodam że samochód po odpaleniu chodzi ok problem pojawia się jak po jeździe zostawie go na godzine i odpale ponownie wtedy obroty spadają do 600 i podnoszą się do 900 po około 2min jest już ok.
Opublikowano

To może tylko grzałka poszła?

 

Według mnie i moich eksperymentów na E30 (w E36 mam taką samą sondę) to wskazania podczas jazdy powinny zmieniać się np co sekundę od 0,1V do 1,0V. Podłącz sobie woltomierz wskazówkowy, albo skonstruuj tzw. linijkę świetlną na LM 3915 i skalibruj ją by pracowała w zakresie 0-1V (no chyba że masz 0-5V, ale to nie jest problem), podłącz szpilkami do przewodów od sondy i zobaczysz, że pracuje mniej więcej tak jak mówię. A przy ostrej jeździe - przyspieszając powinna wejść w skrajny zakres, przy zwalnianiu silnikiem w drugi. Reakcja tego układu powinna być natychmiastowa (a nie np. po 3 sekundach). Z kolei przy wysokiej stałej prędkości i obrotach silnika sonda pracuje szybciej, tj. zmiany 'za ubogo / za bogato' widać np. 2 razy na sekundę. Jak miał KITT w "Nieustraszonym" :wink:

 

Stałe napięcie np 0,5V praktycznie podczas pracy silnika nie występuje - według mnie jest to raczej objaw uszkodzenia sondy. Wiem co mówię - przerabiałem ten temat przy LPG (nawet masz emulator sondy lambda, który oszukuje ECU podając falę prostokątną 0-1V 1Hz, żeby układ się nie rozregulowywał).

Opublikowano

Sondę sprawdzamy przy temperaturze roboczej silnika( ok 90 stopni).

Sonda zaczyna pracować dopiero w temp ok 300 stopni

Na biegu jałowym 0.2V-0.8V(uboga-bogata mieszanka)

W czasie jazdy:

przy wciskaniu gazu do 1V(bogata)

przy zdjęciu nogi z gazu (wskazania do 0V)

przy jeździe ze stałym gazem wskazania powinny oscylować wokół 0,5V.

 

Sonda u ciebie pracuje idealnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.