Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Będę swapował M54 do E-36 i szukam żurawia, którym mógłbym wyciągnąć i włożyć silnik razem ze skrzynią bez demontażu pasa przedniego. Powodem jest konieczność rozszczelnienia klimy i ogólnie więcej roboty.

 

Znalazłem taki żuraw:

http://img687.imageshack.us/img687/4572/image1yp.jpg

 

http://img710.imageshack.us/img710/7430/image2nd.jpg

 

Długość ramienia to podobno 1 metr. Chyba trochę mało. Można tym żurawiem przy użyciu balansera wyjąć silnik ze skrzynią z E-36 demontując tylko zderzak?

 

Jakby ktoś miał, to chętnie odkupię żuraw warsztatowy.

 

Pozdrawiam

________

Proszę się zapoznać z formatem tytułowania wątków, bo następnym razem będzie ostrzeżenie. Jeśli temat dotyczy potencjalnie wielu modeli można wpisać 3XX... mattiss

Opublikowano
Wyciągnięcie silnika ze skrzynią wydaje mi się trudną sprawą. Biorąc pod uwagę jego długość i wysokość nie zmieści się chyba między pasem przednim i scianą grodziową jeżeli przechylisz go o kąt potrzebny do wysunięcia kompletu silnik-skrzynia. Po pochyleniu silnika skrzynia zejdzie na tyle poniżej podłogi auta ze będzie ono musiało stać na kanale. Osobiście rozdzieliłbym skrzynię od silnika. Silnik włożysz wtedy pionowo bez żurawia na bloczku, lub przy pomocy czterech chłopa i rury. Potem skrzynia z kanału i gotowe. Wiem że wydaje się że taki sposób to więcej pracy, ale z doświadczenia wiem że lepiej więcej rozkręcić, niż potem kląć i co gorsze coś uszkodzić. Ale co do pasa to wydaje mi się że da się go zdemontować bez rozszczelniania klimy. Przewody idące do skraplacza są częściowo elastyczne więc odchylisz chłodnicę bez ich rozkręcania. Powodzenia.
Opublikowano
Malo realne wyjac silnik ze skrzynia gdy jest przedni pas tak odkrec skrzynie i wtedy pojdzie bez problemu co prawda dostep do jednej sruby nie bedzie latwy ale i tak lepiej wyjac bez skrzyni

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Zapomniałem napisać, że robiłbym to nad kanałem.

Czytałem opinie, że łatwiej jest wyjąć silnik ze skrzynią niż ją odkręcać na samochodzie, ale nie było mowy o pasie czy rozkręcony czy nie.

Chłodnica płynu będzie zdemontowana.

 

A na balanserzehttp://allegro.pl/item1142394945_balancer_750kg_balanser_zblocze.html nie da rady?

Opublikowano
Kup wyciagarke a nie zurawia i zrzuc silnik z przednim zawieszeniem w dol :twisted:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

to jednak musisz odkrecic skrzynie albo pas balanserem nie uzyskasz konta pozwalajacego wyjac silnik wraz, że skrzynia

Bedzie najlawiej jak odkrecisz skrzynie to jest 20 min roboty :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Myślałem, że to bliżej dwóch godzin. Zawsze słyszałem, że to trudna i czasochłonna operacja, ale jak nie to wolę zdjąć skrzynię niż pas.

 

Co potrzeba do odkręcenia skrzyni na samochodzie? Wystarczą nasadki torx, przedłużka, przegub Kardana i grzechotka zwykła?

Opublikowano

Torx E10 i E12 jak pamietam ale zamiast Grzechotki lepiej pokretło 1/2 cala :D U mnie niezle sie silowalem :twisted:

a i dobrze jest odkrecic wspornik skrzyni latwiejszy dostęp do najgorszej sruby

Kardana uzyjesz do jednej moze dwoch srub :D

Oczywiscie jak robisz to pierwszy raz to w 20 min odkrecisz wszystkie srubki oprocz tej jednej na gorze po stronie wydechu z ta zejdzie ci z 30 min za pierwszym razem, za drugim ok 5 min :mrgreen:

Grunt to doświadczenie po 5 razie to w 2 godziny sie sprzeglo wymienia :cool2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Zapomniałem napisać, że robiłbym to nad kanałem.

Czytałem opinie, że łatwiej jest wyjąć silnik ze skrzynią niż ją odkręcać na samochodzie

Możliwe że ta opinia dotyczyła silników czterocylindrowych. Są dużo krótsze i myślę że wyszły by w taki sposób bez problemu. M-Technic ma spore doświadczenie. Posłuchaj dobrych rad, to zaoszczędzi Ci sporo nerwów. Pomysł z opuszczeniem silnika na dół też jest dobry. Robiłem tak w E30. Nie miałem ani kanału ani wyciągarki. Odkręciłem cały dół, położyłem auto na kołysce, rozebrałem całą górę, a na koniec odkręciłem kołyskę. Podniosłem przód do góry na ok 1 metr a silnik ze skrzynią został na ziemi. Potem wszystko wysunąłem spod auta. Trzeba było się trochę namęczyć, ale dałem radę samemu. Jedynie do wysunięcia zespołu napędowego spod budy potrzebna była pomoc.

Opublikowano

Możliwe że ta opinia dotyczyła silników czterocylindrowych.

 

To sie tyczyło wlasnie każdego silnika latwiej odkrecic 2 nakretki i wysunac wszystko niz parenascie od skrzyni

Ale trzeba zdejmowac caly przód :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Udało się wyjąć M52B20 ze skrzynią i kolektorami z E36 Coupe bez demontażu pasa przedniego(tylko chłodnica wody). Zrobiłem to przy pomocy standardowego żurawia i balansera. Dzięki za rady.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Dołączę się do tematu... Dzis zabrałem się za zmiane silnika m50b20 na m50b20 bo stary już padł więc pojechałem kupiłem silniczek w idealnym stanie... całe okablowanie wszystko odłączyłem nie mogę odkręcić tylko jednej śruby od skrzynie na górze po stronie kolektora ssącego jest chyba na torx ale nie nasadowy tylko wsadowy nie mam nawet jak tam ręki wsadzić;/ Jakieś pomysły jak wy to robiliście? Auto mam podniesione na wysokość 70cm mogę wyżej. Proszę o pomoc bo chciał bym się wyrobic ze wszystkim do soboty...
Opublikowano
Polecam odkrecic podpore skrzyni da to dodatkowe miejsce, ja uzywam przedluzki elastycznej :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Pozatym silnik wychodzi ze skrzynia gora :D o ile ja nie probowalem jeszcze to koledze sie udalo :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Udało mi się wyjąć silnik ze skrzynia... Tylko mam jeszcze jedno bardzo wazne pytanie bo w tym silniku co kupiłem nie ma koła zamachowego i muszę przełożyć z mojego starego i powiedzcie mi czy żeby zamontowac koło zamachowe sa jakies znaki czy ma ono wejść w jakiejś konkretnej pozycji że nie da sie go inaczej włożyc czy jak? Bardzo prosze o szybka odpowiedź o 6 rano zaczynam prace o 8 mam być w sklepie po kompletne sprzęgo i olej a na 15 bym chciał mieć juz auto zrobione:)
Opublikowano
A jaki silnik wkladasz ? dwumase mozna zalozyc w dwoch pozyjcach i obie sa prawidlowe :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

a to po sprawie zaklad stare i tyle nie da sie zle zalozyc ale mozliwe jest to na dwie pozycje

no odkrecasz i przykrecasz filozofii tu nie ma

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Tylko i wylacznie MOTUL ps zanim zalejesz zrob plukanke tez preparatem motula sietna rzecz :cool2:

Zwie sie to ENGINE CLEAN butelka 0,3 litra za ok 60 zl

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.