Skocz do zawartości

Gaz w E30 325e


Kawior

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E30 325e. Autko to posiada wolnoobrotowy silnik o pojemności 2,7 litra. Zrobiłem w nim remont kapitalny, wymieniłem przewody wysokiego napięcia,świece i kopułkę. Niezbyt chętnie ale z powodów czysto ekonomicznych noszę się z zamiarem założenia instalacji gazowej. Udałem się do serwisu BMW na ul. Ojcowskiej w Warszawie. Wybrałem to miejsce, gdyż jest to jednocześnie serwis BMW i warsztat montażu instalacji gazowych tak więc teoretycznie panowie tam pracujący powinni wiedzieć dużo na temat gazu w BeMkach. Po rozmowie z fachowcami dowiedziałem się, że zakładanie instalacji do tego konkretnego silnika jest niewskazane. Powiedzieli, że szybko ulegnie uszkodzeniu przepływomierz, że gaz nie lubi wolnych obrotów (a u mnie na biegu jałowym wynoszą one zaledwie 550 na minutę) i że kiedyś ktoś już zakładał instalację do E28 z takim samym silnikiem i "ciągle były problemy". Chwilowo zrezygnowałem więc z zakładania gazu aby zasięgnąć więcej informacji na ten temat.

Pytam więc Was użytkownicy BMW i forum: czy ktoś ma jakieś konkretne doświadczenia w tym temacie? Czy może jest taka osoba która ma BMW z takim silnikiem i założyła gaz? Może ktoś zna gazownika który miał już styczność z silnikami niskoobrotowymi i podjął by się założenia instalacji u mnie? Będę wdzięczny za wszelkie informacje i sugestie na ten temat.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Jeżdże 325e z 85roku i na szczęście bez gazu. Po rozmowach z mechanikami od BMW zrezygnowałem z jego montażu. Jeśli radzą ci żeby nie montować bo mają doświadczenie z tym silnikiem to daj sobie spokój. Takich silników w BMkach jest bardzo mało. Może faktycznie nie lubią zasilania gazem?! Ja bym był ostrożny.

Jeśli chodzi o przepływomierze to większość BMek je posiada i faktycznie słyszałem że może je szlag trafić przy strzale w kolektor. Powiedz mi bo ciekwy jestem bardzo ile pali benzynki w mieście i trasie. Jaki przebieg ma silnik i jak się sprawuje.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

BMW 325e'85

BMW 318i'81

Krzysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma przejechane 270 tys. Remont był robiony 5 tys. km temu więc sprawuje się w zasadzie jak nowy. Pracuje równo a osiągi ma fabryczne. Spalanie: 11 l w mieście latem i 12 l w zimie. W trasie nie więcej niż 10 l. Wiem jednak, że powinien palić mniej (8.5 trasa, 10 miasto). Tak więc wymaga chyba jeszcze regulacji. Jakiś czas temu założyłem chip tuningowy i jest wyraźnie odczuwalny wzrost mocy. Samochód zrobił się dynamiczniejszy i odcięcie zostało przesunięte do 5300 obr/min. Co ciekawe po założeniu chip'a spalanie jest dokładnie takie samo. Ogólnie jestem bardzo zadowolony ze względu na dużą elastyczność tej jednostki.

A jak jest u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Mój silnik zbliża się do 270tys jednak bez remontu. Generalnie jak się rozgrzeje chodzi bardzo dobrze. Jak jest zimny to klekocze i szczerze powiem nie wiem co to jest. Spala dużo bo 12 i trochę w mieście. Martwi mnie to bo regulacja nie wiele pomogła. Na razie nie ruszam go bo nie pali oleju i dobrze chodzi na ciepło ale mam zamysł pogrzebać w nim (wymienić głowicę, tłoki, elektronikę, most od 325i) co powinno znacznie poprawić kiepskie osiągi. Większy problem niż z silnikiem mam z wyjącym mostem czy łożyskami w kołach.

Pozdrawiam

Krzysiek

BMW 325e'85

BMW 318i'81

Krzysiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Mam 325e z '85 roku. Kupiłem ją 2 lata temu z przebiegiem 195.000 i założyłem gaz. Obecnie dobijam do 300.000. W ciągu tych 2 lat wymieniłem pasek rozrządu z rolką i komplet tarcz (na 4 koła). Co jakiś czas klocki. Ze względu na gaz musiałem wymienić przepływomierz po niefartownym strzale w kolektor. Po wymianie przewodów wysokiego napięcia strzały zanikły. Silnik nie bierze oleju, nie dymi ogólnie chodzi bez zastrzeżeń...ale na benzynie. Na gazie obroty są czasem za niskie ale kłade to na karb kiepskiego parownika. Samochód pali średnio 15 litrów gazu ale jeżdżę raczej ostro więc nie dziwi mnie to spalanie, zwłaszcza, że becia jadac z moim ojcem na mazury spaliła 8,5 L gazu. Oczywiście prędkość 100 km/h nie było przez 400 km ani razu przekroczona. Książkowe spalanie tego auta to 6,5 l benzyny na 100km przy 90km/h a więc na taką pojemność niewiele. Co do serwisu na Ojcowskiej to byłem tam w sprawie złej pracy silnika na benzynie. Fachowiec powiedział mi że końcówki wtrysków się potopiły od gazu (wysoka temperatura) i trza wymieniać. Darowałem to sobie - samochód jeździł normalnie na gazie. Któregoś dnia trafiłem na szrot z rozebraną 325e i "przymierzyłem" przepływomierz - silnik znowu gadał jak nowy (chciaż tego nie mogę byś pewien - nie słyszałem go jak był nowy :-) Jest to moja 3 E30. Obecnie szukam zadbanej E30 z uszkodzonym silnikiem lub bez. Mam już do niej motor M52 z nowej 5. Bedzie niezły odrzutowiec. Za rok może jakieś turbo...kto wie...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.