Skocz do zawartości

316i compact- podniesienie i utwardzenie zawieszenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam z moim BMW następujący problem- moje auto ma z przodu dość niskie zawieszenie (z tyłu też, ale nie aż tak bardzo). Gdy zbliżam się do średniej wysokości progów zwalniających już zgrzytają mi zęby na samą myśl, że znowu usłyszę głuche uderzenie podwozia o "leżącego policjanta" (problem występuje już przy tylko dwóch osobach na pokładzie, jak jest 5, to progi są dla mnie przeszkodą nie do pokonania). Dzisiaj wyjeżdżałem z parkingu, który do najrówniejszych nie należał i po raz kolejny uderzyłem podwoziem, tym razem zjeżdżając z krawężnika. Do tego zaczynam odnosić wrażenie, że mam lekko naderwany tłumik, bo coś tak dziwnie brzmi wydech. Zimą na 100% zostawię zderzak próbując przebić się przez koleiny w śniegu. Wymyśliłem jak można zaradzić tym wszystkim problemom- muszę podnieść przednie zawieszenie o 1cm, do 2 i utwardzić wszystkie 4 amortyzatory. Czy można coś takiego przeprowadzić w zawieszeniu jakie mam w aucie (wygląda na seryjne, czarne amorki i sprężyny), czy jestem zmuszony kupić amortyzatory, dajmy na to, MTS-Technik, albo inne sportowe?

 

Pozdrawiam

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano

sprawdź najpierw jakie masz sprężyny, to, że są czarne wcale nie znaczy, że są seryjne.

Ja mam czarne sprężyny a są to sportowe sprężyny obniżające zawieszenie.

I z tego co mi się wydaje wystarczy, że właśnie sprężyny wymienisz.

Kiedy byłeś ostatni raz na przeglądzie??

Jaką miałeś sprawność zawieszenia??

Może już masz je po prostu wybite??

http://mlodzi.pl/auto.jpg
Opublikowano

Pierwszy przegląd od zakupu auta mam w ten wtorek, więc zobaczymy czy wszystko jest w porządku.

Spróbuję dojrzeć dzisiaj jakoś, czy na sprężynach jest jakaś naklejka czy napis (nie mam pomysłu jak inaczej sprawdzić, czy są seryjne).

A jak wygląda sprawa utwardzenia zawieszenia? Słyszałem że niektóre firmy zajmujące się renowacją amortyzatorów mogą wymienić olej na gęstszy, opłaca się to?

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano

zdejmij koło i zobacz czy masz zapisane jakieś numery i nazwę firmy.

Co do utwardzania, u mnie wystarczyło wymienić sprężyny na niższe i twardsze.

Koszt ok 700zł za 4szt nówek na gwarancji.

U mnie zdało egzamin, tył obniżony o 3 cm przód o 2cm.

Wygląda bomba nawet jazda z 5 osobami nie wpływa zbytnio na wysokość zawieszenia, a jednocześnie jest jakoś specjalnie twardy.

Sprawdza mi się dobrze, chociaż mam wrażenie, że troszkę przy niski jak na polskie drogi :/ (niedawno zdarzyło mi się szurać podwoziem o koleiny w polskich drogach sic!! :mad2: :duh: )

http://mlodzi.pl/auto.jpg
Opublikowano
Właśnie wyszedłem spod samochodu, gdzie zdrapywałem bród ze sprężyn. okazało się, że są czerwone, czyli jakieś sportowe. Nie udało mi się jednak znaleźć żadnego napisu, więc nie wiadomo co to za marka i ile mm obniżenia. Sprężyny te mają już chyba swoje lata, bo te z tyłu pokryły się już w dużej części rdzą. Może chodzi po prostu o to, że już niskie sportowe sprężyny ubiły się i są jeszcze niższe i do tego zrobiły się miękkie? Czy wymiana sprężyn na nowe, obniżające sportowe, np. MTS-technik albo innego Jamexa utwardzi i podniesie trochę zawieszenie? Bo w sumie wydawanie 400zł jeśli efekt będzie ten sam mi się nie uśmiecha.
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano

Mam podobny problem,wdaje mi się że auto stoi trochę za nisko.

Przejazd z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem jest nie lada wyzwaniem.

W następnym tygodniu działam w tym kierunku aby podnieść lub wymienić na nowe te zawieszenie.

Opublikowano

Mam seryjne zawieszenie BMW M. czyli niby kapkę twardsze i obniżone i jazda nie sprawia mi problemów... po prostu nie można przesadzać... samo podwyższenie zawieszenia moim zdaniem nie ma sensu, układ jezdny wtedy traci, znów obniżanie na beton zabiera sporo z komfortu jazdy.

 

Jeśli chcesz podwyższyć zawieszenie, a masz sprawne amorki (do sprawdzenia na ścieżce diagnostycznej), to wystarczy kupić odpowiednie sprężyny... najlepiej celuj w oryginalne sprężyny do swojego modelu bez udziwnień...

 

W moim przypadku trę spodem o zbyt wysokie progi nawet bez pasażerów, ale po prostu unika się takich tras, komfort jazdy takim samochodem polega na tym, że auto po prostu klei się drogi :) :P...

- Bóg stworzył BMW bo wie co dobre.

- A pozostałe samochody?!

- Bo wie co to poczucie humoru :D


BMW E36 318ti Compact z silnikiem M44B19 w kolorze "Magnetic Blau"... mrrr... ;)

http://www.motostat.pl/user_images/31525/icon3.png

Opublikowano

Nie chcę zmieniać sprężyn na oryginalne, bo auto z kolei będzie wtedy stało za wysoko. Z drugiej strony nie chce żeby auto było za nisko, bo dzisiaj na przykład prawie zostawiłem zderzak na chodniku jak zjeżdżałem z niego tyłem- specjalnie jechałem powoli, by uniknąć nieuniknionego, a i tak w momencie jak przednie koła zjechały z krawężnika to zahaczyłem o niego zderzakiem i to całkiem "uczciwie", chociaż krawężnik wcale wysoki nie był. Uderzania podwoziem o "leżące policjanty" też się boje, bo od tego ściera się zabezpieczenie antykorozyjne i koroduje konstrukcja podłogi. Poza tym, w końcu coś się rozwali jak ciągle się będzie uderzać w coś podwoziem. Chciałbym żeby był o jakieś 1cm-1,5cm wyższy niż jest teraz i najlepiej twardszy. Boję się kupować sprężyny -40mm na przykład (najmniejsze możliwe obniżenie), bo obawiam się że nic się może nie poprawić (jeśli ktoś ma auto z tak obniżonym zawieszeniem, to prosiłbym aby zamieścił zdjęcia z profilu swojego auta, bo jestem ciekaw jak to wygląda). Nie da się podnieść trochę auta jakimiś podkładkami czy czymś? Z tego co wiem to w Mercedesach w124 i w201 było coś takiego, że się wymieniało gumy pod sprężynami na grubsze w tym celu.

Jutro mam przegląd, to poproszę żeby sprawdzili, co jest napisane na sprężynach- może będzie firma i mm obniżenia.

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano

Zanim zaczniesz szukać sprężyn dowiedz się jakie masz... może masz osiadłę sprężyny seryjne, może już ktoś zamontował krótsze sprężyny, najpierw zdobądź informacje na ten temat. Poza tym w BMW generalnie seryjne sprężyny nie były jakieś mega wysokie, jak np w Oplach... także polecam gorąco się rozejrzeć.

Ponad sprawdź czy nie warto wymienić amorków, jeżeli tak to koniecznie wymień komplet, ale najpierw koniecznie dowiedz się co masz teraz. Ogólnie sportowe zawieszenie BMW (tj. sprężyny i twardsze amorki) ma chyba -20mm. U mnie to zawieszenie sprawdza się idealnie, układ jezdny bez zastrzeżeń. Może ty po prostu masz już zawieszenie wybite czy coś??

 

No nie wiem, jak pisałem wcześniej zahaczyć też zahaczę o krawężnik, czy zbyt wysokiego "policjanta", ale dobra osłona silnika :D i uwaga w jeździe wystarczą.

 

Pozdrawiam.

- Bóg stworzył BMW bo wie co dobre.

- A pozostałe samochody?!

- Bo wie co to poczucie humoru :D


BMW E36 318ti Compact z silnikiem M44B19 w kolorze "Magnetic Blau"... mrrr... ;)

http://www.motostat.pl/user_images/31525/icon3.png

Opublikowano

Wszedłem jeszcze raz pod auto licząc że uda mi się dokopać do jakiś napisów... I udało się. Jak się okazuje, mam sprężyny marki H&R, czerwone o numerze seryjnym 79970. Nie znalazłem na stronie producenta artykułu o takim numerze, ale znalazłem sprężyny do compacta e36 o takowym 29970- czyli bardzo podobny (na pewno bardziej o drugiego modelu sprężyn o numerze 29593). Idąc tym tropem wykryłem, że mój samochód był obniżony, jak sprężyny były nowe o 35mm z przodu i 25mm z tyłu. Poprzednim właścicielem samochodu był 57-letni facet z żoną- oni chyba tego nie założyli. Można wywnioskować więc, że zrobił to Niemiec, który był właścicielem tego pojazdu do 2004 roku. Sprężyny mogą więc być już trochę zużyte. Jutro jak wrócę z przeglądu to od razu napiszę co mi powiedzieli.

Beowolf: Można gdzieś w ogóle dostać seryjne zawieszenie M, takie jak masz ty? Drogo by to wyszło? Wysłałbyś jakieś zdjęcie, żeby pokazać jak wysoko stoi twoje auto? :)

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano
Seryjnego sportowego zawieszenia BMW M jako takiego chyba nie kupisz. Dlatego kupujesz twardszy amortyzator Bilstein b8 i do tego trzeba znaleźć sprężyny -20mm do twojego modelu i już. A fotki umieszczę jakoś wieczorem, teraz w biurze siedzę to nie dam rady pstryknąć niczego...

- Bóg stworzył BMW bo wie co dobre.

- A pozostałe samochody?!

- Bo wie co to poczucie humoru :D


BMW E36 318ti Compact z silnikiem M44B19 w kolorze "Magnetic Blau"... mrrr... ;)

http://www.motostat.pl/user_images/31525/icon3.png

Opublikowano

Tak, na Bilsteiny b8 bardzo mnie stać :lol: .

 

Byłem dzisiaj na diagnostyce zawieszenia. Okazało się, że przednie amortyzatory mam do wymiany- lewy wylał już całkowicie, prawy jest w trakcie, a do tego są powybijane u góry (w kielichach) gumy i te amorki latają tam. Mój mechanik poradził mi, żebym założył do tych obniżających sprężyn po prostu zwykłe, seryjne olejowe amorki. W czwartek jadę oddać auto żeby mi to zrobili, w piątek podobno ma być do odbioru to napiszę czy jest lepiej.

http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano

w kwestii zakupu i wymiany amorków:

 

"Auto obniżamy na ogół w celu uzyskania efektu wizualnego i nadania mu sportowego charakteru. Z moich doświadczeń wynika że na to jak auto trzyma się drogi decydujący wpływ ma nie wysokość auta a stan zawieszenia i jego twardość. Reguła jest prosta - równa droga - twarde zawieszenie, dziurawa droga - miękkie. Twarde auto na nierównej drodze skacze i koła tracą kontakt z drogą. Miałem okazje jechać E-30 z fabrycznym sportowym zawieszeniem - auto było wysokie, ale drogi trzymało się jak przyklejone, można było bardzo szybko śmigać w zakrętach, wyprzedzać i nie bać się kolein. Dodam że "miękkie" zawieszenie polega na tym ze są miękkie sprężyny i mocne teleskopy. Dlatego tez np. limuzyny typu "5" lub "7" dobrze się prowadzą bo mają takie właśnie zawieszenia.

Jeździłem kiedyś na zawieszeniu miękkim i niskim, było bajecznie ale każda co większa dziura to dobicie. Końcówki drążków, wahaczy momentalnie się męczą.

W naszych warunkach drogowych najlepiej kupić sportowe sprężyny, takie o progresywnej charakterystyce tzn. najpierw mało sprężynują a potem coraz mocniej."

 

znalezione na BMW M-POWER CLUB

- Bóg stworzył BMW bo wie co dobre.

- A pozostałe samochody?!

- Bo wie co to poczucie humoru :D


BMW E36 318ti Compact z silnikiem M44B19 w kolorze "Magnetic Blau"... mrrr... ;)

http://www.motostat.pl/user_images/31525/icon3.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.