Skocz do zawartości

316 problemy z chłodnica i silnikiem


asevenx

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Panowie, pomóżcie zdruzgotanemu kierowcy. Miesiąc temu kupiłem BMW e36 316 od "serwisanta marki KIA" auto wydawało się w stanie eleganckim. W ciagu miesiaca poszło całe przednie zawieszenie, ale to nie koniec problemów. Auto potrafi się zagotować, z chłodnicy spod spodu leci płyn czasam ciecze minimalnie ale ostatnio to lało się paskudnie. Mechanicy w moim mieście mówią że chłodnica jest cała a wyciek nie mogą znaleźć gdzie jest. Mało tego bywa że jadąc autem auto tak jakby traciło moc, czasami obroty falują i jedzie jak traktor po chwili gaśnie i nie da się go odpalić. Ma instalacje gazową z której korzystam tylko na dłuższych trasach. Jestem z okolic koszalina/sławna może jest tutaj ktoś kto mogłby mi pomóc:( bo auto mnie kosztowało 6 tys a włozyłem już 2,5 wiec nawet nie ma sensu go sprzedawać:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciagu miesiaca poszło całe przednie zawieszenie, Auto potrafi się zagotować, z chłodnicy spod spodu leci płyn czasam ciecze minimalnie ale ostatnio to lało się paskudnie, auto tak jakby traciło moc, czasami obroty falują i jedzie jak traktor po chwili gaśnie i nie da się go odpalić.

 

Ad.1 Poprzedni właściciel prawdopodobnie przed sprzedażą wyremontował zawieszenie, ale na najtańszych częściach. Zamontuj elementy Lemfordera. Ad.2 Płyn prawdopodobnie ucieka przez korek. Uszkodzone są oringi, zawór ciśnieniowy, albo jest coś nie tak z ciśnieniem w układzie chłodzenia, co mogłoby być spowodowane np uszkodzeniem uszczelki podgłowicowej. Ad.3 Ostatni objaw to prawdopodobnie uszkodzona sonda sonda lambda. Trzeba ja sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie już mi wymienili puki co na elementy MONROE których opinie z tego co widze nie są zbyt dobre. ale to ojciec mój auto wstawiał bo ja byłem w gdyni w pracy przez ten okres. Co do chłodnicy nie wiem gdzieś leci na pewno przy zbiorniku bo pod spodem ta śruba która jest pod zbiornikiem wyrównawczym jest wiecznie mokra po jeździe. Mówisz sonda? w jaki sposób sprawdzić czy to sonda jest padnięta?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Panowie tak, trace zmysły... bo oddałem każdy zarobiony grosz i kupę serca jego wygląd. A okazuje się ze ciagle jest coś nie tak, co 2 dzien dolewam do chłodnicy koło 4 litrów płynu, gdzieś to ucieka. Uszczelka to nie powinna być bo nalotu na korku nie ma. Auto jak zimne skacze na obrotach choć jak miał płynu zalane full to chodził ładnie. Poradźcie coś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika, każdy dobry warsztat zaleje płynem fluorescencyjnym, zrobi próbę ciśnieniową i wszystko wychodzi, nie ma cudów że 4 litry płynu Ci ubywa a on wycieku nie widzi... Jak dla mnie jest to chłodnica rozszczelniona. Pierw leciało mało, ale przy tych temperaturach ciśnienie jest wyższe i bardziej się rozszczelniła... I uważaj z tą temperaturą, bo możesz jeszcze uszczelkę załatwić...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego posprawdzaj węże na chłodnicy i wlot węża na króciec (ten wyżej) koło korka na chłodnicy. Na rozgrzanym jak masz gdzieś pęknięcie to będzie ci wywalać płyn i będzie on parował, dlatego nic nie widzisz, a wystarczy minimalne pęknięcie.Jeszcze możesz mieć wyciek na łączeniu chłodnicy ze zbiornikiem co jest częstą usterką, ale trzeba patrzeć na ciepłym z kąd leje :wink: aha i plamy masz pod spodem?? a dywanik pod nogami sobie sprawdziłeś czy nie mokry?? mogła jeszcze nagrzewnica iść :?
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta chłodnica jest róznie, raz paruje spod korka ostatnio do tego stopnia ze wąż który wchodzi zaraz przy korku wypadł bo rurka która wchodzi w niego stopiła się i odpadła razem z nim. Co dziwne dzisiaj zauwazyłem że przy wlewie do zbiornika wyrównawczego jest taka dziurka którą mam czymś zalepioną, nie wiem czy to przypadkiem nie jest odpowietrznik. Wyciek wydaje mi się ze jest ze zbiornika na samym spodzie jak jest łączenie jasnego plastiku z ciemnym. Mogę zrobić wam zdjęcia tego i pokazać. Ale kurde żeby tam 5 -6 litrów wody co 2 dni uciekało ?

Przyznaje szczerze nie znam się aż tak na samochodach. Miałem Honde Prelude z 91 roku za która dałem 2 tys i jeździła jak głupia do momentu aż wylał się olej ze skrzyni i auto szlak trafiło. Ale za to poszły większe pieniądze plus już remont zawieszenia i dalej trzeba ładować. Ale powiedziałem że zrobię do końca choćbym miał pół roku za darmo pracować. Znacie jakiegoś dobrego mechanika w zachodnio pomorskim albo pomorskim w stronę lęborka. Bo dalej autem nie zajadę. Uuuhhh...a jeszcze małe pytanie ostatnio mi parowało obok silnika po lewej stronie stojąc przodem z tyłu.To mnie już w ogole zaskoczyło, aa i co najważniejsze jak jest z wentylatorem? Po zgaszeniu silnika powinien dalej sam pracować zeby wystudzić silnik czy nie ? U mnie jest tak, że pracuje tak samo jak silnik. Jak silnik dam na wieksze obroty to słychac głos wkręcającego się w obroty wiatraka, jak dam na luz on również zwalnia. Tak to powinno być? bo nie wydaje mi się ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak chodzi na zimnym swobodnie, a jak wisko się załącza to chodzi razem z obrotami silnika. W moim mieście jest dobry warsztat, ale na pewno w Twoich okolicach jest też coś dobrego. Wejdź na stronę bmw klubu koszalin zapytaj gdzie naprawiają auta...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja bym proponował tak :

- nowa chłodnica jakiś rzemieślnik za 150 zł i będzie chodzić( bo tej to już raczej nie połatasz i sie nie opłaca)

- do tego do sprawdzenia pompa wody czy jest wydajna i termostat do wymiany od razu bo koszta znikome

Wszystko sobie na garażu sam zrobisz i spokój. Ktoś ma inne pomysły :?:

"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica do wymiany. Wyciek przy skrzyni biegów pochodzi zapewne z przyłączy, lub elektrozaworu nagrzewnicy. Trzeba to sprawdzić. Wentylator napędzany jest paskiem klinowym od silnika. Dlatego po załączeniu sprzęgła lepkościowego jego obroty zależne są od obrotów silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem auto do O.K. Service w Darłowie. Chłodnica do wymiany, problemy z silnikiem były przez chłodnice zobaczymy czy problemy się skończa jutro auto odbieram. Słuchajcie Panowie dziękuje za rady, super ze jest takie forum i zapewne nie raz tutaj wpadnę. Macie jakieś pomysły jak uzdatnić to autko. wiem 316 to mały silnik ale nie chodzi mi tutaj o mechanike a bardziej wizualny wygląd. Nie wiem jak się uporać z przetartymi siedzeniami i odchodzącym materiałem z drzwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.