Skocz do zawartości

Zegary warjują


DORIAN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam mały problem od jakiegoś czasu zaczeły mi warjować zegary. Zaczeło sie od wskaznika pomiaru paliwa jak dodaje gazu strzałka maleje o jedna przedziałke, gdy chamuje wraca na miejsce. po pewnym czasie spada do zera nawet jak jest 3/4 zbiornika gdy zdejme kleme od akumulatora wraca do normy na 4 dni a potem znów to samo. Dźiałają mi tylko obroty a prędkość i dolna przedziałka spalania pod obrotami leży. Niewiem co sie dzieje , czy za te wszystkie pomiary odpowiada jedna żecz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli świeci abs/asc to problem z czujnikiem abs lewy tył lub sterownikiem abs.

sam tez mam z tym problem, lecz ja już wykluczyłem czujnik bo zamieniłem tylne stronami i dalej na kompie pokazuje lewy tył.

ewentualnie możesz mieć przetarty kabel od czujnika ale to mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeszcze pół roku temu miałem to samo. Paliwo skakało zależnie w którą strone auto przechylało się na zakrętach. Ekonomizer nie ruszał. Prędkościomierz też. Wszyscy tutaj obstawiali cz.ABS lub sterownik ABS. Po różnych próbach okazało się że wystarczyło wypiąć wtyczke z układu ABS (sterownika pod maską) i przeczyścić styki Contact Sprey-em. Po ruszeniu z miejsca od razu eko zaczął pokazywać spalanie i prędkościomierz się obudził. W baku też się unormowało. Dodam że nie świeciły mi się ABS-y ani DSC więć to na bank nie były czujniki. Cały c zas miałem sprawny ABS i CT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm panowie mam problem z ekonomizerem skacze jak szalony ale wydaję mi się że i spalanie się podniosło :( a może to tylko takie odczucie:) wygląda to tak przyspieszam powoli do 20 km/h ok 1500 obr/min. a ekonomizer leci do 20 l. Albo jadę sobie 60 km/h i lekko dodaję gazu do 2000 obr/min. a ekonomizer już na 30l. podłączaliśmy u kumpla pod komputer i żadnych błędów nie było. Możliwe to że też ta wtyczka od ABS nie łączy ??? czy to nic nie ma do tego ??? ale wydaje mi się że i spalanie podskoczyło z 8,5 l/100 km do 11 l/100km. Zalałem bak do pełna zrobiłem 650km i w baku zostało 13 l czyli spalanie ponad 11 l. A ile wam pali 530d 194KM w automacie ?

Kurcze gdzie szukać przyczyny ??? filtr powietrza w miarę czysty wyczyściłem go przedmuchałem dużym ciśnieniem pod sprężarką ale nic nie pomogło :( HELP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA mam spalanie na poziomie 11,2 w trasie i 16,8 w mieście. Nie wiem czy tak ma byc. Podobno ktos pisał że spadł na 9 z hakiem w trasie. Może też mam coś nie teges - świece do wymiany czy co?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a silnik dobrze chodzi?

 

 

Wydaje mi się że bez zmian. Może delikatnie jest słabszy ale ciężko wyczuć.

 

 

 

JA mam spalanie na poziomie 11,2 w trasie i 16,8 w mieście. Nie wiem czy tak ma byc. Podobno ktos pisał że spadł na 9 z hakiem w trasie. Może też mam coś nie teges - świece do wymiany czy co?

 

No widzisz ty masz 4,4 w benzynie i 11 l. spalanie, a ja 3 w dizlu i też 11 l. U mnie wcześniej nigdy średniego spalania nie pokazało więcej niż 9 l. i rzeczywiście paliła ok 8,5 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mojego kumpla taki sam tyle że w manualu pali nie całe 7 l. więc moja powinna palić w automacie około 8 l. a nie 11 wrrr... Piszcie może ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny ??? albo ktoś doradzi dobry warsztat w białymstoku w którym mi nie popsują auta jeszcze bardziej :)

 

a tutaj wrzuciłem filmik jak zachowuję się EKONOMIZER

 

 

tak jak by auto było obciążone lekko daję gazu a on "pochłania ropę" :)

 

Dziwne jest jeszcze to że gdzieś w 35 sekundzie filmiku gdzie już zwolniłem pedał gazu prędkość spadała a ekonomizer dalej leciał w górę ale nie zawszę się tak dzieje. Hm zastanawiająca sprawa.

 

 

 

Tak teraz siedzę i czytam o tym przepływomierzu, może to jest przyczyna i trochę dusi auto ??? tylko co trzeba zrobić całkowicie wymontować czy tylko odpiąć przewody ??? o ile jakieś tam idą bo jeszcze nie rozbierałem i nie wiem jak to wygląda :) napiszcie co trzeba zrobić odpiąć odpalić i podpiąć czy odpiąć podpiąć i odpalić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i zrobię :) ale jeszcze jedna sprawa teraz trochę tam szperałem i znalazłem pęknięty przewód ale nie wiem za co on odpowiada i czy ma w ogóle coś z tym wspólnego tu foteczki tej usterki:

 

http://i28.tinypic.com/2a92ro7.jpg

 

http://i31.tinypic.com/2drtf7p.jpg

 

 

 

 

 

Więc nikt nie wie od czego to przewód ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. To jest przewód podciśnieniowy od vacumpompy .A hamulec nożny nie był dziwnie twardy przy hamowaniu?wymień go daj znać czy spalanie ci spadło.Mój pali miasto około 10l/100km a trasa 7-8l/100km

pozdrawiam

 

ps.z tego przewodu rozchodzą przewody do sterowania zaworem EGR i turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... to morze być BINGO :) u kumpla podłączyliśmy pod kompa i tam właśnie był błąd związany z EGR (ale nie wiedzieliśmy co dokładnie znaczy a w necie wyczytaliśmy tylko że coś związane ze skrzynią biegów):) on mi skasował błąd i po paru dniach znów ten błąd wyskoczył :) jutro wymienię ten przewód i zobaczymy czy to była przyczyna dużego spalania:) wcześniej auto nie palił nawet w mieście 9 litrów :) a co do hamowania to nie odczułem zmiany:)

Więc jutro napiszę czy pomogło :) na razie dzięki za słowo klucz :) EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w Serwisie Boscha i tak:

Filtr powietrza do wymiany i przepływomierz. Na wtorek umówiłem się na wymianę za zamiennik przepływomierza zapłacę 450zł a za filtr 80zł (za boschowskie zapłacił bym 700 przepływomierz i 130 filtr). Powiedzieli jeszcze że piąty wtryskiwacz troszkę szwankuję i powiedzieli wlać szklankę (albo więcej) MIXOLU na pełny bak paliwa i wyjeździć i że to może pomóc. Wtedy podjechać do nich sprawdzą znów Ciśnienie czy co tam oni mierzą i jak nie pomoże to regeneracja wtryskiwacza od 200 do 450 zł :)

 

Co powiecie o tym MIXOLU rzeczywiście może to pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak wymieniłem filtr, przepływomierz i koleś mówi że już są lepsze parametry na kompie ale szczerze mówiąc ja nic nie odczułem a pali dalej jak palił no może deko mniej. Dziś jeszcze jadę na sprawdzenie wtrysków bo już wyjeździłem cały bak z tym środkiem do czyszczenia wtrysków(link ze wcześniejszym wynikiem http://i32.tinypic.com/o6fpy8.jpg ) :)

Co najlepsze mało kiedy mam mało paliwa i zobaczyłem jeszcze jeden problem:) Jadę sobie w baku ok 20l. paliwa a mi samochód od tak sobie w czasie jazdy zgasł otwieram maskę a tu w przewodzie paliwowym koło filtra paliwa powietrze ( http://i30.tinypic.com/2usiyx4.jpg ). przepchnęliśmy 40m na pobliski parking przekręciłem kluczyk pompka zaczęła pompować odpowietrzył się bez problemu odpalił i dalej pojechałem zrobiłem jakieś 15km i znów taka sama sytuacja :) Czy to może być uszkodzona pompa w baku ??? gdzie i jak szukać przyczyny???

 

Jeszcze przy wymianie przepływomierza zobaczyliśmy że w turbinie to pierwsze śmigiełko (widoczne po zdjęciu rury którą turbina zasysa powietrze) jest delikatnie wyszczerbione tak jak by komuś coś tam kiedyś wpadło ale ja odkąd mam to auto nie zdejmowałem tej rury więc widocznie już kupiłem z taką wadą. Oczywiście koleś w serwisie że tego nie da się zrobić trzeba całą turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.