Skocz do zawartości

Z3 Ustawianie geometrii SAMEMU - ktos robil ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc

 

Chce ustawic samemu zbieznosc glownie tylnej osi w mojej Z3. Chodzi mi o ta metode "sznurkowa" - moze mi ktos dokladnie opisac jak sie to robi samemu i co jest potrzebne ?

 

Moze jakis poradnik ze zdjeciami w sieci jest?

 

Nie piszcie tylko prosze ze jestem przesadnie oszczedny bo chce to ustawic u FACHOWCY (i to przed duze F) ale ma on teraz urlop i wraca po 20 lipca :duh: :mad2: :mad2: . A do innego nie pojade bo i tak wiem ze raczej nie bede zadowolony z efektow jego pracy (ustawialem juz u roznych ale tylko ten jeden czlowiek robil mi to tak ze bylem zadowolony).

 

dzieki

pozdrawiam

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Robilem to kilka razy.Metoda raczej tymczasowa(bardzo)po np.wymianie koncowek drazkow.Chociaz dziala cakliem dobrze.

 

Ustaw kierownice "na wprost",poluzuj nakretki koncowek drazkow.

Nastepnie jedna osoba przyklada sznurek do tylnej opony,Ty przykladasz swoj koniec do przedniej tak zeby uzyskac cztery punkty styku.Wazne,zeby dobrze naciagnac linke.Po przylozeniu linka powinna lekko dotykac opony i pozostac w lini prostej.

 

Jezeli sznurek dotyka skrajnych czesci kol(patrzac na bok auta) a "swieci" na wewnetrznych _[__'____'___]_ to kola sa "na zewnatrz" ,krecimy drazkiem az uzyskamy 4 punkty styku.

Jezeli sznurek dotyka tylu skrajnie a przodu wewnetrznie _[__'____[__'__ to kota sa "do wewnatrz" wiec krecimy drazkiem do uzyskania punktow styku.Obie strony traktujemy w ten sam sposob.

Nie potrafie Ci tego lepiej wytlumczyc.A niestety nie mam na tyle dlugiego sznurka by zrobic zdjieca z "zabiegu".

Nie wiem jak sie to ma do kol tylnych,ale po takim zabiegu na kolach przednich podczas ustawiania zbieznosci na laserze odchylki byly minimalne.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano
Robilem to kilka razy.Metoda raczej tymczasowa(bardzo)po np.wymianie koncowek drazkow.Chociaz dziala cakliem dobrze.

 

Ustaw kierownice "na wprost",poluzuj nakretki koncowek drazkow.

Nastepnie jedna osoba przyklada sznurek do tylnej opony,Ty przykladasz swoj koniec do przedniej tak zeby uzyskac cztery punkty styku.Wazne,zeby dobrze naciagnac linke.Po przylozeniu linka powinna lekko dotykac opony i pozostac w lini prostej.

 

Jezeli sznurek dotyka skrajnych czesci kol(patrzac na bok auta) a "swieci" na wewnetrznych _[__'____'___]_ to kola sa "na zewnatrz" ,krecimy drazkiem az uzyskamy 4 punkty styku.

Jezeli sznurek dotyka tylu skrajnie a przodu wewnetrznie _[__'____[__'__ to kota sa "do wewnatrz" wiec krecimy drazkiem do uzyskania punktow styku.Obie strony traktujemy w ten sam sposob.

Nie potrafie Ci tego lepiej wytlumczyc.A niestety nie mam na tyle dlugiego sznurka by zrobic zdjieca z "zabiegu".

Nie wiem jak sie to ma do kol tylnych,ale po takim zabiegu na kolach przednich podczas ustawiania zbieznosci na laserze odchylki byly minimalne.

 

Wielkie dzieki kolego, jasno to wyjasniles :). Tylko nie wiem czy w z3 ta metoda zadziala bo tam rozstaw kol tylnych jest inny jak przednich ;/ . Ale pokombinuje.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

NIe ma sprawy :D

Prawe mowiac,to musze sprawdzic u siebie bo po wymianie tulei wachaczy jakos tak mi dziwnie wyglada-jakby troche w prawo uciekala.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano

No i ustawilem, wg tej metody :

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1091836&highlight=man+alignment

 

Mozna sprobowac najpierw zrobic to w ten sposob, a jesli sie nie uda to wtedy jechac na stacje :).

 

Co ciekawe ustawienie kompletnie na "oko" (tzn. patrzac na felge z boku auta) dalo taki sam wynik jak ustawienie na sznurek.

 

TEMAT DO ZAMKNIECIA

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.