Skocz do zawartości

[M57] 3.0d 184 wyciek ropy przy węzyku paliwowym FOTO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj zauważyłem, że w tym miejscu po odpaleniu widać lekki wyciek ropy. W tym miejscu jest przykręcony wężyk od filtra paliwa http://img155.imageshack.us/img155/646/dsadsan.jpg W miejscu zaznaczonym strzałką zbiera się troszkę ropy ale podczas jazdy chyba odparuje i jest suche, zaraz po odpaleniu pojawia się wyciek ale nie zauważyłem żeby zaczęło cieknąć więcej i kapało

 

Auto pali normalnie na ciepłym i zimnym, nie brakuje mocy, nie kopci. W wężyku nie widać baniek powietrza.

Jeśli bym tego nie zauważył to bym pewnie jeździł dalej.

 

Odkręciłem pokrywę i wszystko jest suche prócz tego miejsca.

 

Nie wiem czy to może być połączone ale jak auto nie jeździe (zatrzymam się na światłach) to niekiedy czuć spaliny w środku (spaliny nie ropę), auto ma webasto ale czy tak powinno być? pod siedzeniem kierowcy jest wydech i czy z niego mogło by lecieć do komory silnika czy może jest coś popękane, urwane?

 

Pozdrawiam

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano

Na zdjęciu widać że pompa wysokiego ciśnienia jest nieszczelna, prawdopodobnie z czasem

wyciek będzie coraz większy. na postoju chyba czujesz zapach ropy, webasto temperaturach

jakie teraz mamy nie pracuje. ta ropa co ci się zbiera przy pompie w czasie jazdy to

wiatr rozwiewa ją po całym bloku silnika, teraz tego nie widzisz bo mały wyciek i odparowuje

czujesz tylko zapach. (wiem bo miałem to u siebie).

pozdr.

Opublikowano

i wymieniałeś na nową/używkę czy to uszczelniałeś

 

A jakie będą objawy jak będzie więcej ciekło? dłużej będzie kręciła?

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
Co do zapachu spalin w kabinie, to radzę zerknąć na łączniki elastyczne wydechu (siatkowe). Oryginalne są dosyć miękkie i po jakimś czasie się przecierają. Moje wytrzymały prawie 270000km i dopiero niedawno zamontoawłm nowe (znacznie sztywniejsze ale solidne).
Opublikowano
Wymień przewód paliwowy od pompy do filtra , przy pompie pewnie jest zmęczony . Też tak miałem wymieniłem na nowy zwykły przewód do ropy, od pompy do filtra wywalając te ruchome połączenia i jest OK nie leci i nie śmierdzi.
Opublikowano

ja już byłem z tym u mechanika i przy nim jak na złość nie ciekło.

 

Od domu auto było zimne i troszku poleciało tam ropy. Jak zajechałem do swojego mechanika (ok 6km) to już była temp w pionie i wtedy już nie leciało, gasiliśmy i odpalali od nowa i dalej nie leciało.

 

Nawet jeśli pompa była by do uszczelnienia to zrobiłby mi ją ale krzywił się, że dużo wyciągania jest.

 

Mówił coś, że musi ją mieć na spokojnie podniesioną i jak kolega GRUBER pisał sprawdzić łączniki elastyczne bo pewnie już poleciały (przebieg 230tys km - nie wiem czy prawdziwy, na zegary już nie patrze dawno)

 

P.S to webasto przy jakiej temperaturze się zapnie?

 

 

Pozdrawiam

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano

Możliwe też, że puszcza Ci też któryś z wężyków od wtryskiwaczy lub np wężyk zwrotny - przelew o wtrysków (ponoć się to często lubi przytrafić). Choć patrząc na zdjecie to wygląda mi to na rozszczelnienie przy którejś z sekcji na pompie wysokiego ciśnienie CR (to jest ta mniejsza kopułka widoczna zaraz przy grocie tej czerwonej strzałki - przykręcana jest do obudowy głównej 4 śrubami). U Ciebie póki co to jest mały pikuś bo się lekko poci. U mnie jak strzeliła jedna sekcja uszczelnień to widać to było ewidentnie - wyciek był spory i od odpalenia auta ropa wypływała spod jednej sekcji na obudowie pompy i leciała potem po bloku silnika aż na osłonę pod silnikiem - było tam małe bajoro z ropy :? . Co do wymiany uszczelnień to u mnie mechanik zdecydował się wyjąć pompę na wierzch bo nie było dostępu do wszystkich śrub. Trzeba rozmontować trochę gratów i wypiąć pompę z rozrządu. Do tego kupiłem bodaj za 50 pln zestaw naprawczy - komplet uszczelek do pompy CR.

Tu namiar na stronę firmy, w której kupiłem taki zestaw: http://diesel-pol.pl/diesel_sklep/index.php

 

Akurat ten zestaw kupował u nich mój mechanik bo miał tam jakiś rabat. W zestawie jest coś koło 27 uszczelek na wymianę w CAŁEJ pompie. Produkt firmy Bosch. U mnie wymieniono wszystkie uszczelki bo okazało się, ze już praktycznie we wszystkich uszczelkach guma stwardniała i lada moment puściłaby następna sekcja. Polecam więc wyjęcie pompy i wymianę WSZYSTKICH uszczelek - jest wtedy spokój na kilka lat a i robi się to za jednym razem i zaoszczędza na kosztach ponownego demontażu pompy kiedy pusci następna sekcja.

Co do zapachu spalin w kabinie to w głównej mierze powodem tego są rozszczelnione złącza elastyczne na wydechu - tzw siatki. Wprawny tłumikarz zrobi w 30-40 minut i koszt powinien się zamknąć w 350-400pln razem z kosztem zakupu u niego nowych siatek.

Pzdr.

  • 8 lat później...
Opublikowano

Hej, odswiezam temat bo bez sensu zakladac nowy. Mam ten sam problem w tym silniku, wycieka mi z górnego dekielka i musze wymienić od razu wszystkie uszczelki pompy.

Wiem ze trzeba mieć ściągacz do niej ale mógłby mi ktoś mniej wiecej opisać proces demontażu jej czy też samego wypięcia pompy z koła zębatego rozrządu? Jak ją pozniej też zamontować bo zakladam ze nie moge byle jak bo kolejność wtrysku też się chyba liczy (prosze mnie poprawić jak coś).

Czytałem ze jest problem odkręceniem jakiejś sruby która jest schowana za filtrem oleju, niestety nic więcej nie znalazłem na temat demontażu pompy cr w tym silniku. Pozdrawiam

Opublikowano

Z tego co pamiętam z for to nie ma znaczenia jak ją wepniesz w rozrząd - to jest pompa i ma tylko tłoczyć paliwo. To elektronika na wtryskach i komp decydują kiedy się otwierają i wtryskują określoną dawkę paliwa.

Pzdr.

Opublikowano
Z tego co pamiętam z for to nie ma znaczenia jak ją wepniesz w rozrząd - to jest pompa i ma tylko tłoczyć paliwo. To elektronika na wtryskach i komp decydują kiedy się otwierają i wtryskują określoną dawkę paliwa.

Pzdr.

 

Dzieki wielkie, przydatne info :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.