Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem z kliamtyzacją a mianowicie nabiłem ostatnio klime do pełna, myslałem że bedzie ona nie szczelna dlatego poprosiłem o sprawdzenie szczelności i o dziwo klimatyzacja jest szczelna więc rozszczelnienie układu wykluczam, mimo tego kompresor klimatyzacji się nie załącza, dodam iż nie posiadam wiatraka do klimy ale kolega ma taka sama bunie i mówi mi że klima mu normalnie śmiga, wiatrak nie działa ponieważ samochód dostał lekko w przód i się rozsypał wiatrak natomiast chłodnica lekko się pogięła. Czy mozliwe jest że wiatrak jest jakoś połączony z kompresorem że nie załącza klimy? Prosze o pomoc iz góry dziękuje

 

 

_________

Poprawiłem tytuł. Proszę zapoznać się z formatem tytułowania wątków!! Następnym razem dostaniesz ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano

Za odpalenie klimy odpowiedzialny jest czujnik ciśnienia a znajduje sie pod prawym reflektorem oraz przekaźnik. U mnie nie włączała sie klima poniewaz ktos pomylił przekazniki. A wentylator nie odpalał poniewaz czujnik na styku wentylatora nie żył.

Są na pewno 2 lub wiecej rodzajów czujników i niewiem jaki ty masz. Ja miałem czujnik z 2 kostkami, rozpinasz obydwie i wkladasz jakis mostek i patrzysz czy sprezarka startuje jesli nie to szukasz dalej i idziesz do bezpieczników spr. przekaźnik nr 14 ( link do opisu bezp. i przekanzików: http://e36-schaltplaene.e36-page.net/e36-relaiuebersicht.html ) powinien byc kolor szary a nr nie pamietam

Opublikowano

Za załączenie sprężarki jest odpowiedzialna cewka (elektromagnes).Sprawdź czy dochodzi do niej zasilanie.Kostka cewki jest na kompresorze.

Klimatyzacja bez wentylatora chłodnicy nie będzie funkcjonować

Opublikowano

Podepne sie pod temat.

Nie dawno wymienilem kompletne sprzeglo klimy.Jako,ze musialem odkrecic weze po naprawie napelnilem uklad wlasnorecznie wczesniej zakupionym specyfikiem.

No i wszystko bylo cacy przez jakis czas.Po ok.tygodniu zauwazylem lekki wyciek przy chlodnicy.Z klima nic sie nie dzialo wiec postanowilem poczekac az przestanie chlodzic i dopiero wtedy usunac wyciek.Jednak wczoraj usunalem filtr klimy i po tym zaczely sie dziwne rzeczy dziac.

W momencie gdy sprzeglo kilka razy rozloczylo pompe cisnienie w ukladzie roslo niebezpiecznie wysoko(po zalaczeniu spadalo) a co przy tym idzie pompa nie dalo sie praktycznie obrocic.Nawet przy wylaczonym silniku cisnienie w ukladzie bylo bardzo wysokie a walem pompy ciezko bylo obrocic.Po rozszczelnieniu ukladu(wymienilem uszczelki przy chlodnicy) pompa obraca sie jak nowa i wszystko wskazuje ze jest ok.

No i moje pytanie czy przez nieszczelnosc pompa mogla zasysac lewe powietrze i pompowac uklad?

Czy przy nie wystarczajacej ilosci r134 po usunieciu filtra(ktory wydatnie blokowal przeplyw powietrza)nie bylo wystarczajacego obiegu czynnika(zbyt szybko oddawal temp.) co spowodowalo pompowanie ukladu?

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano
szczerze powiedziawszy to nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedz... rosło Ciśnienie? w klimie ciśnienie dochodzi do 30 barów. skąd wiesz że rośnie, jak to sprawdziłeś? sam nabiłeś, specyfikiem? w jaki sposób? Pompa, czy chodzi o sprężarkę klimatyzacji? Wyciek z chłodnicy? Wyciek gazu? No chyba że mówisz o barwniku który się uzupełnia z gazem, sam gaz jest bezbarwny. Filtr klimatyzacji? co masz na myśli? Kabinówkę? nie ma ona bezpośredniego wpływu na klimę tylko na siłę nawiewu jak już. Wyjaśnij jak możesz o co Ci chodzi
Opublikowano

Ok.sprobuje jasniej.

Nabijalem tym cudem http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_201507_langId_-1_categoryId_165632 .Po zabiegu klimatyzacjia dzialala bez zarzutu(do dzis).

Ciekl prawdopodopnie olej(tlusta ciecz) na polaczeniach przy chlodnicy.

Co do filtra,to w sumie nie ma wplywu-racja.

Chodzi mi o to,ze dzisiaj po przejechaniu moze 3 km. uslyszalem pisk slizgajacgo sie paska.Zagladam pod maske a tam pasek od klimy poluzowany slizga sie po rolkach(napinacz jest nowy).Naciagnalem pasek,odpalilem silnik a po 30 sekundach to samo(przy wlaczonej klimie).

Zdialem wiec pasek i rolke napinacza.Rolka obraca sie bez najmniejszych oporow.Sprawdzilem kolo pasowe(bez najmniejszych oporow),natomiast walek kompresora obracal sie z duzym oporem.Nie zlozylem wiec paska bojac sie cos uszkodzic gorzej niz juz jest.

Po powrocie do domu sprawdzilem.Walek kompresora mozna obrocic jednym palcem.Zalozylem wiec pasek i odpalilem klimatyzacje.Po kilku minutach wylaczylem klime i sprawdzilem walek kompresora-ledwo dalo sie ruszyc.Jakies wnioski?

Co do sprawdzenia cisnienia to moze pomiar niezbyt dokladny ale.Przy puszcze specyfiku do klimatyzacji zalaczony byl waz z cisnieniomierzem.

Zalozylem go na zawor i -przy pracujacym kompresorze cisnienie ok.27 psi(patrz link).za to przy wylaczonym cisnienie wynosilo ok.80 psi.Czy to normalne?

Dochodze do wniosku,ze po A:prawdopodobnie uklad byl niewlasciwie napelniony(oraz nie w pelni),

po B: wyciek oleju w zadnym stopniu nie pomaga kompresorowi.

Zastanawie mnie tyko w jaki sposob przy wycieku uklad nie stracil cisnienia i dzialal tak dlugo.

Tak czy siak-teraz jade do magikow.Niech oni to zrobia tak jak trzeba(wrazie co mam jakac gwarancje)

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano

Prawdopodobnie zaciera się kompresor .Olej wyciekł,a czy w tym specyfiku był też olej,bo trzeba wlać nowy przy nabijaniu klimy?

Na niskim ciśnieniu ,czyli tym cieńszym zaworze powinno być ciśnienie 2 do 3 bary przy pracującej klimatyzacji.Jeśli jest wyższe to kompresor do naprawy.

Jeśli jest mniej niż 2 bary to jest za mało gazu w układzie.

Opublikowano

Specyfik zawiera olej oraz srodek rzekomo uszczelniajacy wycieki(to akurat nie dziala).Jednak jedna butelka(540ml) to za malo.Z tego co sie orietuje powinno byc cos ok 700-750 ml.

Przy pracujacej klimie bylo troszke ponad 2 bary(przeliczylem z psi) czyli w dolnej granicy.

Podejzewam,ze to wlasnie ubytek oleju powodowal moje problemy.Mam tylko nadzieje,ze nie uszkodzilo to kompresora,bo mimo ze mam zapasowy to nie usmiecha mi sie go wymieniac.

PS

Wychodzi na to,ze to w jaki sposob napelnilem uklad nie ma wplywu na jego dzialanie poniewaz to ubytek oleju powodowal to,ze kompresor byl niedostatecznie smarowany co powodowalo problemy.

Wyciek usuniety(mam nadzieje).Zobaczymy co sie bedzie dzialo po napelnieniu.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano
Może mieć wpływ to jak nabijasz bo nie wiesz ile oleju jest w uklądzie a ile dobiłeś swoim specyfikiem. A co do obciążenia na sprężarce to pewnie się zaciera jak kolega wyżej zauważył. gdybyś wymieniał sprężarkę to koniecznie wlej do niej kilka ml oleju do klimy, żeby się od razu nie zatarła, bo kiszka będzie szybko.
Opublikowano

Kolego jeśli nie masz wiatraka to będziesz naprawiał i nabijał klimę co chwilę.

Przy braku wiatraka klima pracuje na ok 30 barach ,takie ciśnienie zawsze wykończy kompresor.

Gdy jest wiatrak to w granicach 10-15 barów.Co do oleju to tym specyfikiem nabiłeś olej ,ale olej nie dosyć,że krąży w układzie,to jest jeszcze zamknięty w kompresorze obieg oleju do smarowania kompresora.

Zamontuj wiatrak i wymień kompresor ,inaczej będą cały czas problemy.

Opublikowano

Wiatrak jest i dziala.

Po napelnieniu klimatyzacja dzialala idealnie.

Tak jak napisalem wczesniej-uklad mial wyciek.Pewnie gdybym go usunal zawczasu to nic by sie nie stalo.

Czy wymienie kompresor-zastanawiam sie.Walek kompresora obraca sie bez oporow,nie wydaje zadnych dziwnych dzwiekow lozyska tez,no i co najwazniejsze dzialal do ostatniej chwili,tzn.momentu kiedy zdialem pasek.

Szczerze mowiac moje pierwze posty byly rozwazaniem "na goraco".

Teraz ostyglem i przemyslalem sprawe.Podejzewam,ze podczas wymiany sprzegla pominalem(zapomnialem)jeden maly aczkolwiek bardzo istotny element.Teraz musze sie tylko upewnic,ze mam racje.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano

Tak kolego wiatraka nie ma PietrzuLDZ pierwszy autor postu. :D

Tobie natomiast mogę powiedzieć,że wyciek oleju z układu nie ma wpływu na działanie kompresora.

Kompresor ma swój zamknięty obieg oleju (50-100 ml)

Źeby spuścić ten olej trzeba odkręcić śrubę spustową na kompresorze.

Jeśli kompresor się zaciera to w oleju który go smaruje będą opiłki.

Spuść ten olej dowiesz się prawdy.

Jeszcze problemem może być żle wyregulowane sprzęgło.Reguluje się go podkładkami.

Opublikowano

Oops :oops:

Wlasnie podkladki to ten element do ktorego nie przylozylem wystarczajacej wagi :duh: .Bylo ich zbyt duzo(tak mi sie wydaje).

Dzisiaj usunalem podkladki,regulujac w ten sposob,ze po dolozeniu jednej o grubosci moze 0.5mm elementy sprzegla(tarcza i kolo pasowe) przestaly o siebie ocierac.

Dodatkowo zalozylem podkladke(ktora prawie napewno byla)wewnatrz wielowpustu na otworze w ktory wchodzi sruba mocujaca tarcze.

Spowodowalo to,ze tarcza moze w niewielkim zakresie(1-1.5mm)przesuwac sie na wielowpuscie.

Mam nadzieje,ze tak bylo i tak ma byc.

Jesli nie-prosze wyprowadzcie mnie z bledu.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano

Szczelina to 0,4-0,8.

Jak jest więcej niż 0,8 mm to na gorącym silniku widać że tarcza jest przyciągana do koła pasowego w momencie włączania klimy ale się z nim nie styka ,lub się ślizga.

Na zimnym może być dobrze.

Opublikowano

Niestety w moim przypadku nie ma mozliwosci sprawdzenia przerwy pomiedzy kolem a tarcza poniewaz chowa sie ona wewnatrz tegoz kola.

Jednak z tego co piszesz to zastanawiam sie czy nie wyjac jednej podkladki i pozwolic tarczy na minimalne(czasem przytrze) ocieranie o kolo.Chociazby z tej przyczyny,ze powierzchnie przylegania nie sa gladkie.Jednak z drugiej strony moze to powodowac obarcanie walu pompy nawet przy wylaczonej klimie.

Co do oleju,to moj kompresor nie ma zadnej sruby spustowej(obejzalem go dokladnie-mam zapasowy).Nawet gdyby,to nie ma tez otworu ktorym moznaby ten olej do niego nalac.Wyglada na to,ze olej w ukladzie smaruje kompresor,takze jego wyciek doprowadzi do problemow.

Jeszcze jedno-czy tarcza jest dokrecona do walu na"ostro",czy moze sie po nim lekko przesuwac?Sprawdzalem w e46-jest na ostro.Ale tam byl inny kompresor.Chodzi mi o ta durna podkladke pod sruba-wydaje mi sie,ze byla ale nie jestem pewien.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano
Tarcza nie może ocierać nawet w najmniejszym stopniu .Każda sprężarka ma smarowanie olejem niezależnie od konstrukcji.Olej z czynnikiem chłodzącym krąży w układzie razem z gazem,ale kompresor ma swój olej do smarowania ,który jest w kompresorze i może uciec tylko ,gdy jest nieszczelność kompresora.Jeśli nie masz korka to może ze względu na konstrukcję robi się to przez zdjęcie tylnego dekla od sprężarki. Olej ten się wymienia przy okazji ( regeneracji sprężarki).
Opublikowano

Ok.Dzieki maniura.

W tym tygodniu wybieram sie napelnic uklad.Zobaczymy co sie okaze.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.