Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Wymiana termostatu w moim 535i (97, automat) pomogła i już nie telepie na jałowych. Tyle że pojawiły się kolejne problemy. Tak wygląda termostat wyjęty z mojego auta:

 

http://img508.imageshack.us/img508/3377/69961668.jpg

http://img409.imageshack.us/img409/3010/30772358.jpg

http://img823.imageshack.us/img823/4894/20294729.jpg

 

Okazało się też że ktoś wcześniej dłubał przy silniku bo w niektórych miejscach niechlujnie wystaje silikon... Zresztą na termostacie też są ślady silikonu. Co te dziury mają na celu? Dodam że teraz założony jest nowy termostat...

Opublikowano
Myśle że furka przegrzewała sie poprzedniemu właścicielowi i nie mógł sobie z tym inaczej poradzić. W silnikach BMW V8 temperatura robocza jest powyżej 100st i jak ktoś miał płyn chłodniczy pomieszany z wodą to pewnie się gotowała. powstają wtedy bąble parowe i samozapowietrzenie gotowe. A może po prostu termostat się nie otwierał i nie chciało mu sie kupic nowego. Tak czy owak nie wróży to bezproblemowej eksploatacji tego egzemplarza.... obym się mylił.
Opublikowano
Na szczęście nie należę do tych co kręcą bąki... Martwi mnie tylko sens tych dziurek. Teraz założony jest nowy i trzyma kilka stopni ponad 100 celsjuszy. Pytanie, czy to był zabieg celowy... Straszne jest uczucie że coś się może zaraz stać. Czy jedynym rozwiązaniem jest zajrzenie do silnika, sprawdzenie głowic?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M62TUB44 nie powinien przekroczyc 110*C. Woda oczywiscie wystepuje pod odpowiednim cisnieniem i nie dojdzie do zadnego samozapowietrzenia. Ostatniego lata jezdzilem na samej wodzie destylowanej, odnioslem wrazenie, ze mialem nizsze temperatury niz teraz na jakims drozszym plynie Castrola.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
jeżeli na odwiertach było ok. to i na nowym termostacie też powinno być wszystko ok. Sprawdź tylko czy działa wisko i wentylator elektryczny a nic nie powinno się przytrafić....
Opublikowano
jedynym rozwiazaniem jest nie zawracanie sobie tym glowy, co bylo to bylo. Teraz masz nowy termostat i jak sie auto nie przegrzewa to znaczy ze jest oki, a tamte otwory moze byly na wszelki wypadek zeby nie przegrzac auta.
.
Opublikowano

Dzieki, trochę się uspokoiłem :)

 

Po prostu będę obserwował silnik i jego prace... Jak najłatwiej rozpoznać syndromy przegrzania? Pewnie jak wskazówka zacznie iść na czerwone to już za późno?

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M62TUB44 nie powinien przekroczyc 110*C. Woda oczywiscie wystepuje pod odpowiednim cisnieniem i nie dojdzie do zadnego samozapowietrzenia. Ostatniego lata jezdzilem na samej wodzie destylowanej, odnioslem wrazenie, ze mialem nizsze temperatury niz teraz na jakims drozszym plynie Castrola.

 

Dokładnie tak. Temperatura płynu może przekroczyć 100*C, ale nie ma prawa się zagotować ze względu na ciśnienie (2atm).

Zagotować się może, gdy: pompa płynu nie jest w stanie go przepompować lub wytworzyć ciśnienia, korek chłodnicy ma uszkodzony zaworek (bo to on pilnuje ciśnienia), termostat ma zrypaną charakterystykę lub padł całkiem (nie otwiera się lub otwiera się przy wyższej temperaturze niż powinien).

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.