Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z racji ,że auto stoi u elektryka przy okazji poprosiłem o sprawdzenie na komputerze .

Okazuje się ,że posiadam błąd w pamięci eeprom . Sam elektryk mimo ,że jest kozak w tej dziedzinie ,mówi ,że może wrzucić nowy soft ,lecz nie jest pewien czy zabieg ten coś pomoże - koszt 200 zł .Następnie gdyby się nie udało to coś tam - większa robota 400 zł i jak to też nie poskutkuje to tysiąc ,chyba wymiana całego komputera o ile by się okazał wadliwy .

Teraz tak .... będę robił chipa ,czy firma która będzie robić chip przy okazji będzie potrafiła poprawić błąd ?

Elektryk stwierdził ,że nie wie jak to jest ,bo ściągną mapę z auta wraz z błędem i potem wrzucą zaktualnioną .

 

 

Czy ktoś coś podpowie ?

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano
Mateush dzwoniłem ,podjadę do Gościa ,jak potarguję to może się skuszę .1600 z hamownią ,1400 bez .Jesli zejdzie na 1300 z hamownią to się skuszę .Ma ten błąd poprawić gratis ,przy okazji wrzucania ori softu .

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano

Możliwe, że poprzedni właściciel grzebał już w ECU i próbował coś zmienić.

EEPROM to pamięć ECU, tam są zapisane mapki związane z pracą silnika, dawki paliwa, powietrza, kątu, wtrysku, inkrementacji, ograniczenia dymienia itd.

W innych sterownikach mogą też być zapisane w wbudowanej pamięć Flash.

 

Jak wiadomo w sterownikach typu Bosch EDC-16 i w nowszych EDC-17 montowanych w BMW, zawartość jest zaszyfrowana i podpisana odpowiednią sumą kontrolną. Próba wgrania "softu" bez odpowiedniej sumy kontrolnej powoduje taki błąd. Auto i tak jeździ na jakiś standardowych mapach.

Soft do modyfikacji nowszych ECU kosztuję kupę siana (nie mówię o 1.9tdi). Do tego każdy plugin obsługujące EDC i inne sterowniki są licencjonowane osobno i też kupe siana ;)

Koszt to kilka tyś euro, każdy duży tuner ma cały sprzęt.

Opublikowano
mati ,widzę ,że dobrze w temacie jesteś .... Elektryk powiedział właśnie ,ze ktoś coś zapewne grzebał w komputerze . Czyli jak myślisz skasują mnie jakoś dodatkowo za ten proces ,czy też przy okazji wrzucania nowych map zrobią to gratisowo tak jak mówili ze względu ,że i tak będą dłubać i tak ?

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano

tak właśnie powiedział mi tuner przez tel .

Dobrze ,bo moje auto pali cusik za dużo jak na 118d ,liczę ,że po chipie będzie troszkę żywszy a zarazem mniej będzie palił niż obecnie ...

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Opublikowano

Na pewno będzie palił mniej, u mnie tak jest, zwłaszcza na trasie, w mieście spalanie podobne.

 

W cenie usługi przed wgraniem powinni zrobić ci diagnostykę auta na drodze, sprawdzić parametry pracy turbiny, dawkę i dane związane z wtryskami. U mnie tak było, że Aligator siedział na lewym fotelu z laptopem, kabel wpięty w ODB i oglądał na Bavarian Technic co tam w trawie piszczy podczas jazdy :) U mnie były wszystkie parametry super, co widać na wykresie z mojej serii, czego tobie również życzę.

  • 6 lat później...
Opublikowano
Odkopuje troche temat. Mam 120d N47 i pojawily sie trzy bledy wewnetrzne sterownika, tak je przynajmniej odczytuje mega macs ich numery to 19502, 19503 oraz 19497. Co to moze oznaczac, jak sie ich pozbyc?
Opublikowano
Gutmannem i KTSem. Błedy te w systemie szesnastkowym to 4C2F,4C2E i 4C29. Okazuje się, że to błędy ograniczenia momentu obrotowego na szynie rail i na powietrzu. Najczęściej spotykane po remapach. Korekta mapy załatwiła sprawę, aczkolwiek u mnie wystąpiły 2 lata po chipie, ale mam podejrzenie, że było to spowodowane usterką sterowania zmiennej geometri.
Opublikowano
Przeważnie te błędy się pojawiają zaraz po tuningu, dziwne, że u Ciebie się pokazały po 2 latach. Auto przyśpiesza normalnie w całym zakresie obrotów, nie odcina mocy na wysokim biegu?
Opublikowano
Podejrzewam przeładowania turbo przez luzy na przegubach miedzy ramieniem geometri a nastawnikiem. Po poprawce mapy i doraźnej naprawie przegubów bledow juz niema. Nic nie odcinalo, samochod jeździl dobrze, jedynie generowalo te bledy. W sumie to dwa i pol roku po chipie, a w miedzy czasie chociaz raz w miesiacu byl podlaczany do kompa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.