Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Ostatnio zauwazylem ze z silnika dochodzi dziwne cykanie (taj jakby nie bylo oleju... a jest). Kiedy obroty silnika wzrastaja cykanie jest szybsze, kiedy spadaja cykanie jest wolniejsze.

 

Zaznaczam ze wczesniej tego cykania nie bylo.

 

Co by to moglo byc?? Wtryski??

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Może być zły czas wtrysku, którym sterują czujniki wałka rożrządu. Mogą tez cykać szklanki zaworowe - pomiar ciśnienia oleju potrzebny.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Stawiam na którąś szklanke jaki olej wlałeś z jakiego zródła

 

Witam

 

Olej wlalem taki jak zawsze Castrol Magnatec Full syntetyk 0W-30.

Jak naprawic ta szklanke?? Co najlepiej zrobic zeby przestalo cykac??

Opublikowano

Tak jak już napisano, prawdopodobnie to szklanki popychaczy. Jeśli delikatnie słychać to nie przejmowałbym się bardzo. Pytanie czy przy odpalaniu zimnego silnika słychać stuki i czy szybko gaśnie kontrolka. Jeśli wyraźnie stuka i kontrolka później gaśnie to czeka Cię wymiana szklanek. Nie wymienia się jednej tylko cały komplet, bo i tak trudno powiedzieć, która już nie trzyma i czy następna nie padnie.

Ja swego czasu miałem taką wymianę w e34 2.0 24V, było właśnie słychać takie cykanie. W dodatku przy wymianie oleju wlałem mineralny i to był gwóźdź do trumny. Skleiło płytki i schodziło ciśnienie jak dłużej postał. Ale to było ładnych parę lat temu i za szklankę płaciłem chyba coś kolo 25 zł/szt. plus chyba coś koło 150-200 pln za wymianę u mechanika. Z tego co wtedy mi mówił ten gość, to szklanki wytrzymują ok. 300 tys. km. Moja wtedy miała teoretycznie ok. 270 tys. km.

Robił to przy mnie, więc mam pewność, że było zrobione jak trzeba. Nie pamiętam ile z tym zeszło, ale chyba ze 2-3 godz.

Pytanie jaki miałeś wcześniej olej, bo słyszałem, że najlepiej lać półsyntetyk, ale może ktoś z bardziej doświadczonych wypowie się w tym temacie. Może zalanie półsyntetykiem załagodzi ten problem.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Opublikowano
Tak jak już napisano, prawdopodobnie to szklanki popychaczy. Jeśli delikatnie słychać to nie przejmowałbym się bardzo. Pytanie czy przy odpalaniu zimnego silnika słychać stuki i czy szybko gaśnie kontrolka. Jeśli wyraźnie stuka i kontrolka później gaśnie to czeka Cię wymiana szklanek. Nie wymienia się jednej tylko cały komplet, bo i tak trudno powiedzieć, która już nie trzyma i czy następna nie padnie.

Ja swego czasu miałem taką wymianę w e34 2.0 24V, było właśnie słychać takie cykanie. W dodatku przy wymianie oleju wlałem mineralny i to był gwóźdź do trumny. Skleiło płytki i schodziło ciśnienie jak dłużej postał. Ale to było ładnych parę lat temu i za szklankę płaciłem chyba coś kolo 25 zł/szt. plus chyba coś koło 150-200 pln za wymianę u mechanika. Z tego co wtedy mi mówił ten gość, to szklanki wytrzymują ok. 300 tys. km. Moja wtedy miała teoretycznie ok. 270 tys. km.

Robił to przy mnie, więc mam pewność, że było zrobione jak trzeba. Nie pamiętam ile z tym zeszło, ale chyba ze 2-3 godz.

Pytanie jaki miałeś wcześniej olej, bo słyszałem, że najlepiej lać półsyntetyk, ale może ktoś z bardziej doświadczonych wypowie się w tym temacie. Może zalanie półsyntetykiem załagodzi ten problem.

 

Przy odpaleniu zimnego silnika nie slychac zadnych stuków a kontrolka gasnie po 2-3s. Ja zawsze lalem Castrol magnatec 0W-30 i nigdy wczesniej nie cykalo. Zaczelo cykac (jak i brac olej) po ostatniej wymianie a wymienilem na Castrol 0W-30. auto ma przejechane 75tys mil czyli gdzies 120tys km.

Opublikowano

Kurczaki 120 tyś km i bierze ulej i słychać szklanki troche to dziwne

Zmieniłbym odme i załał olejem z pewnego źródła 5W40 lub 5W50

Opublikowano
Kurczaki 120 tyś km i bierze ulej i słychać szklanki troche to dziwne

Zmieniłbym odme i załał olejem z pewnego źródła 5W40 lub 5W50

 

Witam

przebieg 100% oryginalny, zawymiane odmy bede zabieral sie w porzyszlym tygodniu. Spotkalem sie z wieloma sugestiami zebym zalal gestrzy olej np Mobile 1 10W-40 ale czy jest sens lac polsyntetyk do samochodu ktory jezdzil caly czas na full syntetyku??

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.