Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

kupilem niedawno bmw e30 2.0 benzyna plus gaz.

Po pierwszym zatankowaniu gazu zauwazylem ze spala go okola 25 litrow przy spokojnej jezdzie! Sonda lambda sprawdzona i wszystko wporzadku. Kolejnym utrapieniem jest wysoka temperatura silnika po przejechaniu okolo 4-5 km strzalka znajduje sie prawie na czerwonym polu :mad2: ale dalej nie pojdzie. Jezeli auto stoi temperatura troche sie obniza. Sprawdzalem korek od oleju i jest czysciutki plyn w zbiorniczku wyrownawczym jest. Co moze byc tego przyczyna? Czasami nierowno chodzi. Obecnie zatankowalem benzyne i zobaczymy ile jej spali. Moze mial ktos podobny problem :?: Prosze o jakies wskazowki.

 

Pozdrawiam!!!

Opublikowano

Sonda w porządku - ale gaz ustawiony dobrze?? Może membrany w parowniku są już wyjechane.

A co do grzania Viskoza działa?

Nie radze Ci dopuszczać do takich temperatur (o ile to nie wskaźnik przekłamuje) bo może coś strzelić np głowica i wtedy będzie problem.

Może być walnięty termostat który nie otwiera dużego obiegu, ewentualnie pompa wody.

 

Ja bym od tego zaczął.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Z tego co zauwazylem jezeli sie nagrzeje silnik to przewody do chlodnicy sa cieple. Visko sprawdze dzisiaj ale napewno caly czas chodzi. Nie wiem czy ma to cos wspolnego ale jezeli dam zimny nawiew na 4 to chodzi normalnie a jezeli przelacze na cieply to prawie wogole nie leci. Ma to jakies powiazanie :?: Zobacze jeszcze ile pali benzyny i wtedy sie okaze czy to tylko gaz czy moze cos wiecej :mad2:

 

 

Czy termostat moze miec cos wspolnego z duzym spalaniem :?:

 

Pozdrawiam!!!

Opublikowano
Termostat niema nic wspólnego z dużym spalaniem, aby sprawdzić termostat możesz chwilowo wyjąć całkiem termostat i zobaczysz co się dzieje, po każdym z takich zabiegów dobrze odpowietrz układ bo to też może powodować problemy z ciepłym ogrzewaniem, grzaniem się silnika.
Opublikowano
Jak moge dokladnie sprawdzic visco :?: Probowalem po wylaczeniu na goracym silniku zobaczyc czy visco sie dalej obraca i wiatrak zrobil jeszcze ze dwa obroty. Czy to normalne bo powinien byc zasprzeglone z tego co mi sie wydaje :!: Jak moge to jeszcze sprawdzic :?:
Opublikowano

cały czas otwarty termostat może powodować większe spalanie ponieważ silnik będzie nie dogrzany, ale to zupełnie inny przypadek :wink:

 

jak już wyjmiesz ten termostat wypadłoby go sprawdzić można to zrobić tak:

wkładasz go do garnka z wodą razem z termometrem i podgrzewasz. Zaobserwuj przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać i czy otwiera się do końca.

 

Dobre visco przy dodaniu gazu ma huczeć a jak nie masz plastiku pod silnikiem to ma wszystko spod niego wymiatać :D.

 

Jaki masz ten gaz sekwencje czy starszej generacji?

Opublikowano
Gaz jest II generacji zalozony w 2004. Jak sie uporam z grzaniem silnika to zobacze ile pali benzyny i wtedy sie okaze czy czasami nie trzeba jechac poprostu na regulacje gazu :P
Opublikowano
Dzisiaj troche przetestowalem visco :) Na zimnym silniku sprawdzalem czy zatrzymam je gazeta i zatrzymalem. Pozniej zagrzalem prawie na czerwone pole wskaznika i znow proba, okzazalo sie ze gazeta zatrzymalem visco :!: Wydaje mi sie troche ze tez moze byc to wina jakiegos paska, bo jezeli troche pojezdze na wysokich obrotach to temperatura spada. Co proponujecie zrobic w tym wypadku :?:
Opublikowano

no to visco masz do wymiany na 100%. Zwiększasz obroty silnika i visco mimo tego ze jest słabe kreci się trochę szybciej dlatego spada temperatura.

Według mnie nie ma paska odpowiedzialnego za schładzanie silnika :wink:

Opublikowano

visco do wymiany tak jak koledzy radzą, po rozgrzaniu nie ma prawa się zatrzymać, rób to szybko bo rozwalisz głowicę

 

ps pasek klinowy ma wiele wspólnego z chłodzeniem, przecież on napędza pompę wody i co za tym idzie wiskozę!

 

sprawdź pompę wody, może już padać szczególnie że piszesz o spadaniu temperatury po dodaniu gazu

 

co do nawiewu to jak silnik jest rozgrzany i dajesz ogrzewanie na ful to z kratek ma lecieć gorące powietrze, aż parzące, jeśli tak nie jest to:

1 masz zapowietrzony układ

2 pompa wody umiera

3 masz zatkany wkład nagrzewnicy

Opublikowano
Jezeli wlacze cieple ogrzewanie na 4 to nie leci tak mocno jak zimne :!: Jak moge sprawdzic pompe wody :?: .No to zaraz sie biore za allegro zeby kupic jakies sensowne visco :) A pozniej musze dojsc czemu jest tak duze spalanie :(
Opublikowano

 

ps pasek klinowy ma wiele wspólnego z chłodzeniem, przecież on napędza pompę wody i co za tym idzie wiskozę!

 

 

no no zgadza się ale myślałem ze pompę wody to już sprawdził

Opublikowano
Dzisiaj zalozylem nowe visco :norty: i musze powiedziec ze sa efekty :!: Troche jeszcze wyskakuje wskazowka za polowe ale wydaje mi sie ze jest to wina troche poszczepionego wiatraka. Teraz musze tylko sprawdzic spalanie na benzynie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.