Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hamulce mi sie zmeczyly i zblokowalo mi zacisk z jednej strony. po chwili walki w garazu wcisnolem go ale hamulce popiskuja jak jade ale chamuja dobrze

co zrobic?? rozruszac je czy co??

wcisnolem :arrow: wcisnalem

chamuja :arrow: hamuja

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Opublikowano
Najlepiej wszystko rozebrać i dobrze oczyścić. Jesli nie ma wycieku to tylko oczyścić i prawdopodobnie do wymiany będzie gumowa osłona. Najczęstszą przyczyną popiskiwania hamulcow jest styk progu na tarczy z klockiem.
Opublikowano

niema wycieku i gumowa oslonka jest jak nowa

moze wycinac go i wcisnac do konca pare razy co??

czy WD40 zaszkodzi ??

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Opublikowano
a ja radze osobiscie kupic nowy bo to jednak sa hamulce. ja mialem tez taki problem bawilem sie z czyszczeniem a i tak predzej czy pozniej wymienialem na nowy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko zależy od stanu tłoczka i osłony, a żeby to ocenić, należy te elementy wyjąć z zacisku. Nie ma co oceniać z zewnątrz.

Ja swego czasu naprawiałem przednie zaciski, a że było to w Anglii - z resztą w najbliższym sąsiedztwie, bo w Corby - i w serwisie zawołali za wymianę jakąś horrendalną kwotę, to zrobiłem wszystko własnym sumptem. Gumy na szczęście odzyskałem. A tłoczki wyciągnąłem z zacisków, przeszlifowałem szczotką drucianą, a potem papierkiem na gładko i złożyłem wszystko bez żadnych smarów, WD40 czy innych specyfików. Przez kolejne 1,5 roku żadnych problemów.

Naprawę taką dyskwalifikują wszelkie wżery rdzy na tłoczku oraz uszkodzenia gumy, również od wewnątrz.

 

Najpewniej kupić reparaturkę, ale w GB chcieli mi wymieniać cały zacisk, bo o reparaturkach nie słyszeli.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Wlasnie rozebralem wszystko i mam podrdzewiale lekko tloczki w zaciskach i niewiem co mam teraz zrobic

Zamowilem u dilera zestaw naprawczy ale tloczkow nie maja :(

Oczyscilem rdze szczotka druciana i papierem ale wzery sa widoczne

Co myslicie co dalej z tym zrobic?

Moze dorobic tloczki z nierdzewki ??

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Opublikowano

witam miałem podobny przypadek przerabiałem zestawy naprawcze itd skończyło sie na kupnie używanego zacisku za 100zł /oczywiscie kupilem go wstępnie po oględzinach/ i śmigam juz na nim 2 lata moim zdaniem szkoda kasy na te zestawy naprawcze zresztą sam sobaczysz jak wyglada to wszytko w srodku.

pozdrawiam

Opublikowano

Gdybym nie miał innych zacisków lub tłoczków do wymiany, to po prostu wszystkie wżery wyrównałbym jakimś dobrym klejem do metalu. Później wszystko wypolerował i założę się że byłoby OK, w sumie chodzi o to, żeby tylko płyn nie przeciekał przez nierówności.

Ale to tylko taka moja sugestia, niekoniecznie musi się sprawdzić w praktyce.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Opublikowano

Przerabiałem u siebie regenerację zacisku, tzn, zestaw naprawczy + tłoczek. Zacinał mi się po rozgrzaniu, bo były wżery na tłoczku.

Teoretycznie nie ma w ofercie samych tłoczków do BMW, ale panowie w sklepie motoryzacyjnym nie mieli problemu z dobraniem zamiennika (no prawie) w 320d wymiary typowe - średnica 54mm, tylko za pierwszym dostałem za wysoki, ale wymieniono mi bez problemu na właściwy - dostawa na następny dzień. Jeśli nie masz danych jakie wymiary tłoczka, to polecam rozebrać i z tłoczkiem w ręku idź do sklepu.

Troche problemu było z założeniem osłonki gumowej, a do TISa zajrzałem po robocie :)

Po założeniu zacisku oczywiście uzupełnianie płynu i odpowietrzanie w dwie osoby.

Było to 8tys km temu i wszystko jest ok.

Opublikowano

Bede dorabial z nierdzewki jednak te tloczki

Jutro bede mial kosztorys co i jak :)

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Opublikowano

...tloczkow nie maja :(

Oczyscilem rdze szczotka druciana i papierem ale wzery sa widoczne

...

Moze dorobic tloczki z nierdzewki ??

 

Do 320d też niby nie ma tłoczków, ale pasują i teraz nie pamiętam dokładnie czy od audi a4 b6 czy od passata b6. W Szczecinie w intercarsie też nie mogli sobie z tym poradzić, więc zadzwoniłem do IC do Warszawy i tam bardzo miły Pan podał mi numer części. Tłoczek ma mieć po prostu odpowiednie wymiary. Zmierz swój i na pewno coś dobierzesz. Do Hondy też dobierałem po wymiarach średnica + wysokość.

 

...po prostu wszystkie wżery wyrównałbym jakimś dobrym klejem do metalu. Później wszystko wypolerował i założę się że byłoby OK, w sumie chodzi o to, żeby tylko płyn nie przeciekał przez nierówności...

 

Kleje nie zdadzą egzaminu w wysokich temperaturach.

Tak jak napisał zielo: wszelkie wżery dyskwalifikują tłoczek.

Z resztą koszt nowego to 62pln, więc chyba nie opłaca się taka rzeźba ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale beznadzieja, gołe 'kopyto' /cały zacisk/ kupisz za śmieszne pieniądze na szrocie, bedziesz miał oryginał w idealnym stanie. /tam normalnie nie ma się co zepsuć/ Zestaw naprawczy w postaci uszczelek i osłony i tak wypadało by założyć nowy bo w normalnych warunkach pracy nie ma szans aby na tłoczku powstały wżery.
Opublikowano

Dokladnie.

Jesli zrobie sobie na zamowienie z nierdzewki to problem rdzewienia odejdzie w zapomnienie na zawsze :)

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie powinny,a jednak powstały i jak widać nie jest to odosobniony przypadek.

 

Czyli była tego jakaś przyczyna. Rdza sama z siebie nie powstaje.

 

BTW: jak robi się tłoczki z 'nierdzewki'?

Opublikowano

Ale tutaj chyba nie chodzi o ustalenie przyczyny powstania wżerów w tłoczku. Mogło być to spowodowane uszkodzeniem osłony przeciwpyłkowej, wytarcie a następnie utlenianie powierzchni.

 

Tłoczek można bez problemu wytoczyć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tłoczek można bez problemu wytoczyć.

 

Stal 'nierdzewke' się toczy? :shock: Poważnie pytam, czy po toczeniu surowy tłoczek się 'uszlachetnia' ?

Opublikowano
Jak wymieniałem w Hondzie tłoczek był pokryty chromem. Jak kupiłem teraz do e46 to wyglądał jakby był w całości wykonany z nierdzewki. Też się zdziwiłem.
Opublikowano

Ja wyslalem tloczek jeden do firmy ktora zajmuje sie robieniem tloczkow z nierdzewki. Za tydzien wysla mi zrobiony komplet za 70 funtow .

U mnie po prostu zaczął rdzewiec pod oslona przeciwpylowa i rdza podeszla na sam tloczek.Chrom odpadl i zacisk sie zblokowal.....

Za ostro jezdze :P

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Opublikowano
Podepne sie pod temat bo mam ten sam problem ,gumowa oslona wylazla z zacisku nasyfilo do tloczka i zacisk nie puszcza,tylko pytanko jak go rozebrac :?:
m3GreenHell
Opublikowano

zdemontuj go z auta , podłącz sprężone powietrze w miejsce gdzie przewód hamulcowy wchodził i wyskoczy- tylko przykryj go czymś bo możne strzelić :)

ja wycisnolem oba pompka do roweru - bez ściemy :) a naśmiałem się z kumplem jak nigdy :))

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Opublikowano
Ok,a co z gumowa oslona tloczka ? ona ma w zacisku swoje miejsce i jakos nie moge znalezc sposobu zeby ja tam wcisnac bez uszkodzen :mrgreen:
m3GreenHell
Opublikowano

DIS radzi mniej więcej tak:

najpierw wkładasz ją (gumową osłonę) na swoje miejsce w zacisku, przykładasz do niej tłoczek i dmuchasz sprężonym powietrzem przez króciec od wężyka płynu hamulcowego i osłona sama powinna wskoczyć na tłoczek.

 

Ja najpierw jakoś to złożyłem, a poźniej zajrzałem do instrukcji w DISie :oops:

 

http://img38.imageshack.us/img38/1493/zaciskf.th.jpg

Opublikowano
:cool2: Dzieki, wlasnie o to mi chodzilo , niby prosta robota ale nie robilem tego wczesniej i nie wiedzialem jak sie do tego zabrac .
m3GreenHell
Opublikowano

Panowie

Mam juz nowe tloczki - pasuja super jak orginaly ale jak wkladam uszczelke to juz niemoge wcisnac tloczka w zacisk

Jak ma ktos DIS albo cos podeslijcie jak to zrobic PLIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIS bo walcze juz 2 godziny i [BAD] a nawet uszczelke jedna juz zepsulem bo ja scielo :( dobrze ze mam zapas

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.