Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

pytam z czystej ciekawości, gdyż płyn hydrauliczny w moim układzie wspomagania leje cały czas zielony. gdy sprawdzam jego stan od czasu do czasu płyn jest brązowy i przeźroczysty. czy zmiana koloru to normalna sprawa czy może to coś innego? a może łapie wilgoć i przez to zmienia kolor?

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie też ATF czerwony.

Zmiana koloru może wynikać ze zmieszania zielonej dolewki z czerwonym oryginałem.

 

Inna sprawa , że u mnie nie ma potrzeby dolewania.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

yyy, coś mi się chyba wydaje że zły płyn leje :/

ja od czasu do czasu musiałem trochę dolewać bo miałem opaskę na przewodzie przy pompie trochę luźną i kapała troszku. coś czuję że wymienię płyn w układzie ;p

Opublikowano

Kup strzykawkę do oleju i wyciągnij ze zbiorniczka cały płyn. Jak nie chcesz wydawać na strzykwę to użyj wężyka i wyciągnij ile oleju się da przy pomocy swojej paszczy :) . Nalej atf np z Auchan (jest olej przekładniowy używany również do niektórych skrzyń automatycznych) nie jest drogi. Pojeździj trochę aby płyn nowy zmieszał się ze starym (choć nie wiem czy są mieszalne) i sprawdź barwę płynu i powtórz czynność. Najlepiej by było z całego układu usunąć płyn ale ja osobiście nie wiem jak to by trzeba było odpowietrzyć a odpowietrzniki są na pewno ale co i jak to nie wiem. prawdopodobnie lejesz któryś z tych (FEBI) http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=zielony&from_showcat=1&category=18928. Ten to wiem ze jest na bank do fordów i audi (w audi nawet jest w automacie). Jak dla mnie- nie ta firma i nie ten płyn.

PS

A jeszcze jest żółty :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma żadnych odpowietrzników. Po zmianie sam się odpowietrzy. Kilka razy kierownicą do maxa w prawo i lewo i się odpowietrzy.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

no ja dokładnie mam ten z febi.

 

co do spuszczania płynu to przy samej pompie jest przewód który idzie z zbiorniczka tyle że trzeba go od dołu podejść i myślałem żeby tam spuścić ten płyn.

 

jak z tym powalcze to napisze jak mi poszło ;) wielkie dzięiki za zainteresowanie tematem i za porady, pozdrawiam

Opublikowano
a jakiego koloru powinien być ten ATF? kiedyś jak sie pytalem w Intercarsie koleś zapytał czy czerwony czy jakiś inny. U mnie kolor w zbiorniczku jest czarny i niewidać żeby kiedyś był czerwony.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jakiego koloru powinien być ten ATF? kiedyś jak sie pytalem w Intercarsie koleś zapytał czy czerwony czy jakiś inny. U mnie kolor w zbiorniczku jest czarny i niewidać żeby kiedyś był czerwony.

 

 

Jest czarny bo zapewne nigdy nie był zmieniany. :norty:

DEXTRON II

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

odgrzewam kotleta bo nie którzy chcieli wiedzieć jak to pójdzie.

 

Tak jak pisałem, dobrałem się do całego układu od dołu. jeden przewód z zbiorniczka na płyn idzie do chłodnicy a drugi na dół do pompy. Przy tym co idzie do pompy wystarczy ściągnąć opaskę i wyciągnąć przewód. Trochę się mordowałem z tą opaską oraz żeby wyciągnąć przewód ale w końcu poszło. Spuściłem stary płyn, założyłem nową opaskę i zalałem nowym. Parę razy na maxa w lewo i prawo i chula jak ta lala.

 

Ogólnie nic trudnego tyle że trzeba pod samochód czołgać.

 

pozdrawiam

Opublikowano

no można ale wówczas zostanie Ci jeszcze płyn w przewodach a mi został nawet jeszcze w zbiorniczku po spuszczeniu. Zbiornik ma jakieś chyba zaworki albo coś w sobie bo przewody były już puste a w zbiorniczku minimalna ilość została. Ale komu się nie chce paplać pod samochodem może spróbować z tą strzykawką.

 

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.