Skocz do zawartości

330xi czy 330i


piotrgl

Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam kupić e46 z 3-litrowym silnikiem.

Proszę o poradę, który rodzaj napędu lepiej się sprawdza.

Chodzi mi głównie otrzymanie się drogi, pewność prowadzenia i szybkość reakcji przy dynamicznej jeździe.

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie 330xi.

Wszystkie zalety tego napedu przyćmiewają jego wady. Stabilny na wyjściu z zakretu, zadnych problemów z trakcją przy ruszaniu, równomierne zuzycie opon. Zimą i podczas opadów deszczu zalety zamieniaja się w niezbędnik każdego mocnego auta. Mam aktualnie porównanie 528i i 330xi. W tym pierwszym kontrola trakcji miga bezustannie, w xi od święta.

 

Są niestety też wspomniane wady. Układ kierowniczy nie jest tak czuły, zawieszenie jest trochę drozsze i ok 0,5 litra większe zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze sie zgodzic z kolega

naped na 4 lapy jest mega mega fajny

mialem a6 2.5 tdi quattro 220 kucy i prowadzenie bylo wysmienite a w zimie czy w deszczu to sie smialem z kolegow co niemogli z pracy wyjechac hehehe

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bym sie nie zgodzil,bo wlasnie oto chodzi w napedzie na tylna os ,zeby bylo mozna sie pobawic tylkiem ,oczyswiscie z 4*4 tez sie pobawisz ale juz nie tak ,a jezeli napiszesz ze nie potrzebujesz samochodu do zabawy ,to ci odpowiem poco ci taki silnik,co do zuzycia opon to oczywiscie argument ze wszystkie sie tak samo zdzieraja to jedna z najwiekszych wad,bo z napedem na na tyl bedziesz musial wymieniac tylne czesciej niz wszystkie czesciej,a co najwazniejsze napewno jest bardzo drogo naprawic taki naped jezeli cos sie stanie,taka jest moja opinia :cool2: a co do jazdy w deszczu i na sniegu to powiem tak ,zlej baletnicy nie pasuje nawet rombek od spodnicy :mrgreen: Edytowane przez rafti
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bym sie nie zgodzil,bo wlasnie oto chodzi w napedzie na tylna os ,zeby bylo mozna sie pobawic tylkiem ,oczyswiscie z 4*4 tez sie pobawisz ale juz nie tak ,a jezeli napiszesz ze nie potrzebujesz samochodu do zabawy ,to ci odpowiem poco ci taki silnik,co do zuzycia opon to oczywiscie argument ze wszystkie sie tak samo zdzieraja to jedna z najwiekszych wad,bo z napedem na na tyl bedziesz musial wymieniac tylne czesciej niz wszystkie czesciej,a co najwazniejsze napewno jest bardzo drogo naprawic taki naped jezeli cos sie stanie,taka jest moja opinia :cool2: a co do jazdy w deszczu i na sniegu to powiem tak ,zlej baletnicy nie pasuje nawet rombek od spudnicy :mrgreen:

spudnicy :arrow: spodnicy

 

każdy chwali swoje ale .... napęd 4x4 jest drogi w utrzymaniu ale coś za coś , rafti musiałbys się przejechać żeby to ocenić , trakcja jest niesamowita , zabawa tak samo , oczywiście trzeba się uczyć od nowa bo zachowanie 4x4 jest zupełnie inne . ale jak to opanujesz to masz spory fun , z napędem 4x4 kucy na suchą nawierzchnie jest po prostu za mało , trzeba wręcz na siłe samochód zmuszać , na mokrej wystarczająca , niezapominaj że 32 % jest na przód 68 % na tył , wiec spokojnie tyłkiem da się zamiatać :)

 

wiec jak zależy autorowi na paleniu gumy na suchej nawierzchni to zdecydowanie 330i ,

a jeżeli zależy autorowi na szybką jazdę po zakrętach , samochód na cały rok , zwłaszcza w zimie daje mnóstwo radości z jazdy - to zdecydowanie 330xi

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiatanie tyłkiem jest fajne i efektowne i też mi się podoba, ale dla mnie najlepszą zabawą jest szybka jazda, zwłaszcza w zakrętach.

 

Po przeczytaniu artykułu, który niżej przytaczam, zacząłem mieć wątpliwości czy przypadkiem 330i nie sprawdza się lepiej.

http://www.motoforum.pl/406/330xi.html

..."Takimi osiągami możemy się bezproblemowo cieszyć na suchej nawierzchni, po której samochód prowadzi się świetnie. Sytuacja zmienia się trochę na nawierzchni śliskiej. Z włączonym systemem DCS (Dynamic Stability Control) zachowuje się poprawnie, bez problemu daje sobie radę w trudnych warunkach drogowych, ale czasem jego reakcje są nieprzewidywalne: przechodzi z podsterowności w nadsterowność zbyt gwałtownie i nieoczekiwanie, obcinając gwałtownie moc silnika. Po wyłączeniu DCS robi się mocno podsterowny do momentu złapania przez przednie koła przyczepności. Wtedy charakterystyka zmienia się gwałtownie na nadsterowną."...

 

Z tego co piszecie to różnica jest duża, ale na korzyść 4x4.

 

Jeśli jeszcze ktoś ma doświadczenie z tymi modelami to proszę o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden zastanawiający artykuł...

http://www.auto-swiat.pl/wydania,Audi-A4-3-0-quattro-BMW-330xi-Jaguar-X-Type-3-0-V6-Sport-Ostra-jazda-na-czterech-kolach,2833,2.html

"...ta akurat wersja serii 3 nie sięga nawet w połowie poręczności i zwinności, jaką charakteryzuje się jej bliźniaczka z napędem klasycznym tylko na tylną oś. Przy szybkich zmianach kierunku jazdy wyczuwalna jest pewna ociężałość, skłonność do wyjeżdżania przodem z łuku."...

 

Te słowa wydają mi się trochę przesadzone.

Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto pierwszego artykułu pisze o jeździe ekstremalnej. Oczywiście jeśli chcemy tak jeździć bezwzględnie wyłączamy DSC. To że auto zaczyna od podsterowności w zakręcie i dopiero poźniej daje sie "złamać" i pójść bokiem na śliskiej nawierzchni jest chyba oczywiste. Mój kombiak jeszcze nigdy mnie nie zaskoczył swoim zachowaniem. O układzie kierowniczym już wspominałem, ta lekka ocięzałość jest spowodowana większą masą przedniej części.

Dla zimowej jazdy jestem w stanie poswięcić wszystkie drifty świata. Tyle podsumowując.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje zdanie jest takie jak chcesz szybko po zakretach jezdzic to tylko naped na tyl wiem co mowie bo mialem co prawda poprzednie a6 ale mialo quattro bmw e46 (bez X-a)jest tak fajnie wywazona ze trzyma sie jezdni jak przyklejona najlepiej przejedz sie tym i tym X moim zdaniem fajna sprawa ale na zime :wink:

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.