Skocz do zawartości

320i szybredach


bacurek2607

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Przy zmianie szybra na elektryczny potrzebny jest silnik oraz przełącznik i zaślepka podsufitki. Przełącznik jest inny niż te do szyb elektrycznych, bo steruje bezpośrednio mocą, tj. nie potrzeba żadnych przekaźników. Natomiast jeśli chodzi o krańcówki, to są one zaszyte w mechaniźmie silnika. Silnik automatycznie wyłącza się po przekręceniu się odpowiednią ilość obrotów. Działa to idealnie.

 

W późniejszych egzemplarzach z ZKE była możliwość sterowania szyberdachem z funkcją komfortu, czyli automatycznym zamykaniem i otwieraniem (bez potrzeby ciągłego trzymania przełącznika), ale wymagało to sterownika pięciokanałowego (jak masz cztery elektryczne szyby), co moim zdaniem jest trudne do zdobycia i zrobienia. Choć nie jest niemożliwe. Sam mam E36 z ZVM i udało mi się zainstalować cztery elektryczne szyby z komfortem na ZKE IV. Ale drugi raz bym tego nie chciał robić.

 

 

Wracając do temat: zrobiłem natomiast zupełnie coś innego w szyberdachu - wystarczy dodatkowy jeden przekaźnik i zwykła dioda prostownicza oraz niewielka modyfikacja silnika (wyprowadzenie przewodu), żeby mieć komfortowe otwieranie dachu. Żeby zrobić komfortowe zamykanie/uchylanie, analogicznie potrzebny jest drugi komplet przekaźnik i dioda. Ale nie polecam tego ze względu na brak czujnika, który zareagowałby w przypadku miażdżenia czegoś (np. wystawionej przez dach ręki).

 

 

Koledzy piszą, że wymiana czy naprawa szyberdachu, nawet jak ma wszystko połamane, jest niezwykle trudna - ja natomiast uważam, że nie jest to jakoś szczególnie skomplikowane. Wymaga tylko trochę pracy. Udało mi się rozkręcić w drobny mak i skręcić spowrotem cały szyberdach, zakonserwować go, założyć do auta, wyregulować wysokość blachy, oraz założyć podsufitkę w około 3 godziny. Więc jeśli jesteś pewien swoich umiejętności manualnych i potrafisz majsterkować, na pewno sobie poradzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pytanie, czy te ograniczniki to standard w elektrycznym dachu?, wydaje mi sie, ze ja tego nie mam, a wszystko mam oryginalne... Bardzo rzadko dach otwieram, szczerze to dla mnie zbedny gadzet, ale zastanawia mnie ten mechanizm, moze to dlatego, ze u mnie dach sie otwiera niejako na kilka sposobow (przesuwa, uchyla przod, tyl etc.), ale zadnych ogranicznikow zamkniecia nie mam, co jest deko denerwujace, bo musze pilnowac, aby z jednej strony dach dobrze zamknac a z drugiej juz nie otworzyc..., moze mam cos zwalone?

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz najpewniej coś uszkodzone. Już nawet w E30 w elektrycznym szyberdachu był "licznik obrotów" zrealizowany przez różne mechaniczne kółeczka i zapadki. Dach w E36 jest słabszy konstrukcyjnie (delikatniejszy) niż w E30 i ciągłe siłowanie się poza zakres jego otwierania w pewnym momencie skończy się ułamaniem czegoś w środku. Kup sobie silniczek za 30 zł z ballergo i zobaczysz, że teraz Twój zbędny bajer stanie się podstawowym oknem, które będziesz chciał zawsze otwierać jak tylko świeci słonko :mrgreen:

 

Ja mam notorycznie uchylony dach latem - nawet podczas deszczyku. Dziś np. 25 stopni na dworze, czarne auto, słońce, 8 godzin stania na parkingu pod firmą... Daszek otwarty na oścież i wsiadając do środka po pracy nie doznajesz "wyziewu śmierci" jak z pieca po otwarciu drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.