Skocz do zawartości

WYCIEK OLEJU NA ALTERNATOR-CZY TO POWAZNE???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam! niedawno nabylem e39 523 i jestem z niego bardzo zadowolny poza jednym malym mankamentem- wyciek oleju z silnka na alternator. nie jest zbyt mocny bo pod autem nie ma zadnych plam, ale jednak cos tam sie poci i kapie na ten alternator. na zdjeciu silnika zaznaczylem mniej wiecej miejsce tego wycieku http://images48.fotosik.pl/296/b953d674ff622419m.jpg . wyciek jest spod tego wystajacego bolca a alternator jest centralnie pod nim. co jest do wymiany i czy jest to bardzo kosztowne?? bardzo prosze o pomoc. pozdrawiam!
Opublikowano
sorry to nie jest alternator, poprostu tak mi powiedzial moj kolega (ja techniczne nie mam zielonego pojecia o aucie wiec sie tym zasugerowalem). wiec olej cieknie na cos okraglego i podluznego co znajduje sie pod tym elementem ktory zaznaczylem na foto wyzej.
Opublikowano

Kolego alternator to ty masz z drugiej strony silnika. To na co ci kapie olej to sprezarka klimatyzacji. Zima mialem podobny problem gdy przez zapchana odme cisnienie rozszczelnilo mi uszczelke pokrywy zaworow olej zalal mi 4,5 i 6 swiece oraz pocil sie w okolicach vanosa pokapujac na sprezarke. Po wymianie odmy i uszczelki wszystko ok. Jedz do jakiegos dobrego mechanika niech zdiagnozuje ten twoj wyciek a twojego dobrego kolege omijaj szerokim lukiem.

Pozdrawiam

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Kolego alternator to ty masz z drugiej strony silnika. To na co ci kapie olej to sprezarka klimatyzacji. Zima mialem podobny problem gdy przez zapchana odme cisnienie rozszczelnilo mi uszczelke pokrywy zaworow olej zalal mi 4,5 i 6 swiece oraz pocil sie w okolicach vanosa pokapujac na sprezarke. Po wymianie odmy i uszczelki wszystko ok. Jedz do jakiegos dobrego mechanika niech zdiagnozuje ten twoj wyciek a twojego dobrego kolege omijaj szerokim lukiem.

Pozdrawiam

 

 

wiem juz gdzie jest alternator i wiem rowniez ze to na co kapie olej to sprezarka klimy. dokrecilem sruby nad uszczelka i z uszczelki przestalo sie saczyc ale troche jednak poci sie pod tym "korkiem" . co to jest za korek i do czego on sluzy??

Opublikowano

Ten korek to jest napinacz lancucha rozrzadu, nie wiem jak jest skonstruowany bo nigdy go nie wyciagalem. slyszalem jedynie ze jest wypychany przez jakas sprezyne.

 

 

Odma znajduje sie pod kolektorem ssacym. Trafisz do niej po czarnej rurce wychodzacej z pokrywy zaworow w przedniej czesci silnika w okolicach vanosa.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Ten korek to jest napinacz lancucha rozrzadu, nie wiem jak jest skonstruowany bo nigdy go nie wyciagalem. slyszalem jedynie ze jest wypychany przez jakas sprezyne.

 

nie wiesz przypadkiem czy moge to troche dokrecic (tak jak sruby nad uszczelka pokrywy zaworow)??

Opublikowano
Ten korek to jest napinacz lancucha rozrzadu, nie wiem jak jest skonstruowany bo nigdy go nie wyciagalem. slyszalem jedynie ze jest wypychany przez jakas sprezyne.

 

nie wiesz przypadkiem czy moge to troche dokrecic (tak jak sruby nad uszczelka pokrywy zaworow)??

 

 

pytanie nieaktualne. w ksiazce "sam naprawiam" podana jest sila z jaka ma byc wkrecony ten napinacz wiec dokrecenie go chyba odpada.

Opublikowano

sprawdzilem dokladnie i wiem juz ze olej saczy spod uszczelki pod pokrywa zaworow (pod napinaczem lancucha rozrzadu sucho). bylem u mechanika obejrzal to i stwierdzil to samo co wlasnie napisalem. powiedzial ze do wymiany bedzie potrzebna uszczelka pokrywy zaworow i jeszcze jakies trzy uszczelki (chyba od swiec czy cos takiego-sa pod plastikowa obudowa[moze wiecie jak fachowo nazwaja sie te uszczelki bo jak bede je kupowal w sklepie to chcialbym zeby sprzedawca wiedzial o co mi chodzi]). mowil ze troche jest z tym roboty bo cewki trzeba odczepiac itd...

 

problem zdiagnozowany

Opublikowano (edytowane)

W sklepie mowisz poprostu ,,uszczelka pokrywy zaworow''. Kpl. uszczelek to wlasnie trzy sztuki;

-pokrywy zaworow 1szt.

-okulary na gniazda swiec 2szt

Dobrze jest tez wymienic 15 gumek uszczelniajacych na sruby http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=11_2308&hg=11&fg=15 czesc nr 9. Zalezy co oznacza dlugo ? Ja swoja uszczelke wymienialem ok 1,5 godz. lacznie z czyszczeniem wszystkiego. Przy sciaganiu pokrywy trzeba uwazac zeby jej nie polamac. Odnosnie wymiany moze ten temat ci pomoze viewtopic.php?f=72&t=116458.

Edytowane przez andrzej29

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Dobrze jest tez wymienic 15 gumek uszczelniajacych na sruby http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=11_2308&hg=11&fg=15 czesc nr 9

 

nie orientujesz sie jaki jest koszt tych gumek bo pomalu zaczyna mi brakowac kasy po zakupie auta

(19000zl-auto, 580zl-szyba z wymiana, 2700zl-instalacja gazowa, no i pare drobiazgow zwiazanych z rejestracja :) )

Opublikowano
Uszczelka pokrywy zaworow (elring) 135 zl i 15 gumek 50 zl, razem 185zl, robocizna wlasna. Tylko ze ja mam silnik na pojedynczym vanosie, na podwojnym nie wiem jaki bedzie koszt uszczelki, ale napewno podobny.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Witam

Wymieniałem u siebie jakiś miesiąc temu tą uszczelkę ale te 15 gumek zostało starych. Narazie nic nie cieknie wiec zależy od ciebie czy je wymienisz.

Nie daj sie skasować mechanikowi za dużo bo bajki o tych cewkach że tyle roboty to nie prawda. W BMW jest to tak fajnie rozwiązane że nic skomplikowanego nie ma.

Fakt że te 6 cewek trzeba sciągnąc ale to żadna filozofia.

Jak masz jakieś pytania to wal śmiało.

Opublikowano
Fakt że te 6 cewek trzeba sciągnąc ale to żadna filozofia.

Jak masz jakieś pytania to wal śmiało.

 

no wlasnie duzo osob mowi mi ze to banalna sprawa z ta uszczelka i ze powinienem sobie sam poradzic ale ja nie chcem sie za to zabierac bo nie mam kompletnie zielonego pojecia o co kaman. chyba dam to do roboty takiemu jednemu znajomemu ktory jakies tam pojecie ma (jakies rozrzady w astrach wymienial itp itd). napewno wezmie mniej niz ten mechanik i chyba raczej niczego nie spieprzy. apropos czy przy wymianie tej uszczelki trzeba na cos szczegolnie uwazac czy wyglada to podobnie jak w innych autach??

Opublikowano

Witam

Na tych zdjęciach jest pokazany silikon na łączeniach bloku silnika. Są dwie szkoły - jedni dają inni nie. Ja dałem trochę z przodu.

Opublikowano
Witam

Na tych zdjęciach jest pokazany silikon na łączeniach bloku silnika. Są dwie szkoły - jedni dają inni nie. Ja dałem trochę z przodu.

 

ten czerwony silikon wystarczy (on jest chyba do 280'c)?

Opublikowano
Wystarczy z pewnością, przecież na obudowie nie ma takiej dużej temperatury. Ja dałem czarny(też wysoko temp.) żeby nie rzucał sie bardzo w oczy.
Opublikowano
uszczelki kupilem chyba "elring" zaplacilem za nie 60zl (po znajomosci). te gumki do srub kosztowaly 40zl. jednak mam obawy ze moze mi troche podciekac spod napinacza rozrzadu (tego co zaznaczylem na foto) i bylem dzis z tym u mechaniora (fakt ze u tego samego ktory chcial mnie ostatnio naciagnac ale slyszalem ze lepszego szpeca w miescie od bmw nie ma) i powiedzial mi zeby to uszczelnic wystarczy wykrecic ten napinacz i zalozyc zwykla podkladke potem znow to przykrecic. jak zapytalem go czy wplynie to jakos na rozrzad to mowil ze lancuch nie powinien przeskoczyc. mowil tez jeszcze ze mozna ten napinacz lekko odkrecic i podem mocno dociagnac (moze to pomoze). powiedzialem mu o tym ze w instrukcji podana jest sila dokrecenia tego napinacza ale mowil ze to lekkie odkrecenie i potem mocne dokrecenie nie powinno wplynac na rozrzad. czy to wszystko prawda co uslyszalem od tego mechanika?????
Opublikowano
uszczelki i te gumki srub wymienione. silnik suchutki. to zbieralo sie pod napinaczem widocznie saczylo sie spod uszczelki pokrywy zaworow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.