Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam moje kochane e-30 z silnikiem M-10 1,8l 1986r i nie mogę poradzić sobie z takim obiawem.

Wszystko jest ok. do ok.100-110 km/h Ale jak tylko zaczynam jechać szybciej lub bardzo dynamicznie to gubi wolne obroty (wciskam sprzęgło, noga z gazu) i silnik gaśnie.I żeby wróciło wszystko do normy są dwa sposoby, jak jest miejsce i nie muszę się zatrzymywać to wystarczy stopniowo zwalniać do ok 100 na godz i znowu są wolna obroty. Druga sytuacja gdy muszę się od razu zatrzymać to trzeba czekać 10-15 minut potem gaz w podłogę i kręcę rozrusznikiem i po kilku razach odpala i też jest wszystko ok do następnego razu :evil:

Wymieniłem pompę paliwa na nową oryginał, chociaż to trochę nie logiczne ale na wszelki wypadek i nic...

Samochód i silnik są w stanie super niedawno sprowadziłem go do Polski.PRAWDZIWY przebieg to 154200 km.

Może ktoś z kolegów może mi pomóc?

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź. Poszukam jesze raz co prawda tam wszystko wygląda prawie jak nowe :evil:

Sondy nie ma, to wersja bez katalizatora.

Opublikowano

Tak zrobię, posprawdzam.Chociaż, już to raz robiłem, może coś przegapiłem. Dobrze, że jest brzydka pogoda,bo to cabrio...

Dzięki

Opublikowano

Niestety,nie.

To nie może być "fałszywe" powietrze. Jak straci wolne i muszę się zatrzymać, sam się naprawia po 15-20 minutach . To jest tak jakby "coś"wystygło i wszystko wraca do normy. Ale jak jadę i zgubi wolne, a nie muszę się zatrzymywać "naprawa" polega na zmniejszeniu prędkości i poczekaniu przez kilkaset metrów.

Rozmawiałem z dwoma mechanikami, czytam wszystko co znajdę o BMW, książkę "Sam naprawiam BMW" znam prawie na pamięć i co? i ...nic :twisted:

To tyle.

Opublikowano
sprawdz silniczek krokowy i przepustnice czy nie sa zasyfione....jak to nie bedzie to poszukamy dalej.....sam mialem klopoty z eta wiec wiem co to znaczy szukac i grzebac az do sukcesu lub w ostatecznosci mechanik ale dobry...
Opublikowano

dree 85, to jest motor M 10, żeby to był M 40 to wiadomo na 95% , że to krokowy. ale tu niestety...

Tu jest zawór powietrza dodatkowego, ale objawy uszkodzenia jego to nierówna praca silnika podczas nagrzewania...

Opublikowano

Witam

 

Mam e30 z silnikiem 1.6 M40 i gaśnie mi silnik na wolnych obrotach. Pisaliście o krokowym. To niemożliwe ponieważ mam go na gaz i zamiast krokowego zamontowałem zwykły zawór ustawiany ręcznie. Problem zaczął sie gdy ostro dodałem gazu po czym zadziałał bezpiecznik LPG przy przepływce. Założyłem z powrotem bezpiecznik (gume) i od tego czasu auto mi gaśnie na niskich obrotach,strzela z tłumika przy schodzeniu z wyższych obrotów i szarpie silnikiem. Zwiększyłem mu obroty, ale to nie zmienia faktu że dalej szarpie silnikiem i strzela z tłumika. Jaki może być powód. To bmw od początku mnie zadziwia. Kombinujesz pare dni żeby dojść do jednej małej usterki. Proszę o odpowiedź.

Opublikowano
Już wiem co jest grane. wąż powietrza miedzy przepływką a silnikiem był rozerwany. taśma izolacyjna załatwi sprawe
Opublikowano
Krojcus, Ty masz inny silnik (M40) i gaz, ja mam M 10 i ten motor nigdy nie widział gazu izolacji zresztą też... :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.